Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System Audio SA1750 vs. Tannoy Eyris 3DC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karsten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Gode råd søges mht. valg af komplet højttaler system. Valget står pt mellem:

Tannoy Eyris 3DC (front), Eyris 1DC (side/bag), Eyris DCC (center) og Tannoy Sub TS10.

ELLER

System Audio SA1750 (front), SA720 (side/bag), SA720AV (center) og SE SubElectro 200.

Skal bruges i et 7.1 surround system og til alm. musiklytning (fordeling 40/60).

Valget af surround receiver/DVD står mellem HK AVR-635 + DVD47 eller Marantz SR8500 + DV6600.

Til top Vis Karsten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten Nielsen

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Køb det DU synes lyder bedst

Køb det DU bliver gladest for,

Hvorfor skal du købe hvad vi godt vil have dig til?

Hvis ikke du kan høre forsekl på de 2 setup kan du enten prøve at finde et billigere setup, for så er det heller ikke sikkert du kan høre forskel på det. Du kan også vælge at købe det enten du eller din samlever synes er pænest.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

K.Nielsen spørger vel for at få et godt råd, det er der ikke noget i vejen med. Dit svar er lissom den der "hva synes du selv" når man har spurgt om noget. Det er træls. Man spørger fordi man antager der er et asymmetrisk forhold spørger og svarer imellem, den ene ved mere om et emne end den anden.

Jeg ville gerne svare konkret, men må tilstå jeg ikke kender Tannoys produkter særlig godt. Men jeg har en opfattelse af det er kvalitet og jeg kender til seriøse lyttere som foretrækker netop det mærke. Kender noget til SA, hvis lydfilosofi jeg ikke er meget for - men ligefrem fraråde dig dem vil jeg ikke.

Så jeg er med lidt derhen ad at du må ud og slå lyttelapperne ud og høre efter om ting lyder naturlige eller syntetiske, forvrængede eller rene. Det er et godt udgangspunkt. Og tag en kammy med, der kan holde hovedet koldt - det er lettere at gøre når man ikke selv skal betale.

Jeg aner iøvrigt ikke hvem der forhandler Tannoy her i jydeland.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg regner med at grunden for at valget står i mellem nettop de to er fordi du vil ha en smal højtaler?

Hvis det er hvorfor ville jeg også se på DLS R55

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=44636

Jeg har ikke hørt Tannoyene, og jeg har heller ikke hørt en Tannoy siden jeg ejede et par for 15 år siden, så det er svært at udtale sig om, men i mine ører er DLS klart at foretrække fremfor 1750.

En anden ting er at subwooferen ikke behøver at være af samme mærke af nogen anden grund end for at designet skal matche, jeg kender ikke prisen for Tannoy subben men for de 7000kr som SA subben koster findes der meget andet at vælge i. Om subben kan få lov til at være lidt større er det en absolut fordel for dens betingelser for at skulle kunne fungere, og dette resulterer spesielt i større headroom i de dybeste frekvensene og mindre forvrængning. Skal den derimod være lille, så skal den også være lukket.

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=webshop&group=60 2&subgroup=240

http://www.velodyne.com/velodyne/products/product.aspx?ID=13 &sid=284u227h

I din prisklasse ville jeg se nærmere på Velodynes SPL-R subber og SVS subbene

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

R-A-E-L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 01 August 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

System Audio er en fantastisk højttaler. Jeg er vild med lyden på 1750´eren samt de mindre reolmodeller. Man kan sagtens finde større/bedre/dyrere højttalere, der måske lyder bedre, men for mig formår system audio at skabe en perfekt balance mellem lydkvalitet og pris. Nok til mig!! Desuden synes alle kvinder at de er pæne.... sikke et plus. Kender ikke Tannoy Eyris specielt godt. Er de dyrere end SA og kan du ikke høre forskel, så køb SA.
Til top Vis R-A-E-L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R-A-E-L Besøg R-A-E-L's Websted

Karsten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Tannoy forhandles af Sunaudio i Ålborg. Om der er andre ved jeg ikke.
Til top Vis Karsten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten Nielsen

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hifi4you i Esbjerg fører også Tannoy
Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Efter å ha studeret Tannoyene lidt må jeg bare sige at om de spiller bare halvparten så godt som de ser ud så er de et par fantastiske højtalere. Sjovt nok så passer subwooferene fra både Velodyne og SVS bedre med Tannoyene hvad design angår end Tannoys egen

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
K.Nielsen spørger vel for at få et godt råd, det er der ikke noget i vejen med. Dit svar er lissom den der "hva synes du selv" når man har spurgt om noget. Det er træls. Man spørger fordi man antager der er et asymmetrisk forhold spørger og svarer imellem, den ene ved mere om et emne end den anden.

Det er rigtigt at det er ligesom, hvad synes du selv. Som jeg synes er et fornuftigt svar på det her spørgsmål.

Jeg kan modsat dig godt lide SA´s produkter, hvilket viser at smag og behag er foskellig, og igen viser at han bør købe det han kan lide og ikke det som jeg eller du kan lide. For der er ikke et entyding svar på hans spørgsmål.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes