| Forfatter |
|
Karsten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode råd søges mht. valg af komplet højttaler system. Valget står pt mellem:
Tannoy Eyris 3DC (front), Eyris 1DC (side/bag), Eyris DCC (center) og Tannoy Sub TS10.
ELLER
System Audio SA1750 (front), SA720 (side/bag), SA720AV (center) og SE SubElectro 200.
Skal bruges i et 7.1 surround system og til alm. musiklytning (fordeling 40/60).
Valget af surround receiver/DVD står mellem HK AVR-635 + DVD47 eller Marantz SR8500 + DV6600.
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb det DU synes lyder bedst
Køb det DU bliver gladest for,
Hvorfor skal du købe hvad vi godt vil have dig til?
Hvis ikke du kan høre forsekl på de 2 setup kan du enten prøve at finde et billigere setup, for så er det heller ikke sikkert du kan høre forskel på det. Du kan også vælge at købe det enten du eller din samlever synes er pænest.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
K.Nielsen spørger vel for at få et godt råd, det er der ikke noget i vejen med. Dit svar er lissom den der "hva synes du selv" når man har spurgt om noget. Det er træls. Man spørger fordi man antager der er et asymmetrisk forhold spørger og svarer imellem, den ene ved mere om et emne end den anden.
Jeg ville gerne svare konkret, men må tilstå jeg ikke kender Tannoys produkter særlig godt. Men jeg har en opfattelse af det er kvalitet og jeg kender til seriøse lyttere som foretrækker netop det mærke. Kender noget til SA, hvis lydfilosofi jeg ikke er meget for - men ligefrem fraråde dig dem vil jeg ikke.
Så jeg er med lidt derhen ad at du må ud og slå lyttelapperne ud og høre efter om ting lyder naturlige eller syntetiske, forvrængede eller rene. Det er et godt udgangspunkt. Og tag en kammy med, der kan holde hovedet koldt - det er lettere at gøre når man ikke selv skal betale.
Jeg aner iøvrigt ikke hvem der forhandler Tannoy her i jydeland.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio er en fantastisk højttaler. Jeg er vild med lyden på 1750´eren samt de mindre reolmodeller. Man kan sagtens finde større/bedre/dyrere højttalere, der måske lyder bedre, men for mig formår system audio at skabe en perfekt balance mellem lydkvalitet og pris. Nok til mig!! Desuden synes alle kvinder at de er pæne  .... sikke et plus. Kender ikke Tannoy Eyris specielt godt. Er de dyrere end SA og kan du ikke høre forskel, så køb SA.
|
| Til top |
|
| |
Karsten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy forhandles af Sunaudio i Ålborg. Om der er andre ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi4you i Esbjerg fører også Tannoy
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter å ha studeret Tannoyene lidt må jeg bare sige at om de spiller bare halvparten så godt som de ser ud så er de et par fantastiske højtalere. Sjovt nok så passer subwooferene fra både Velodyne og SVS bedre med Tannoyene hvad design angår end Tannoys egen  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
K.Nielsen spørger vel for at få et godt råd, det er der ikke noget i vejen med. Dit svar er lissom den der "hva synes du selv" når man har spurgt om noget. Det er træls. Man spørger fordi man antager der er et asymmetrisk forhold spørger og svarer imellem, den ene ved mere om et emne end den anden.
|
|
|
Det er rigtigt at det er ligesom, hvad synes du selv. Som jeg synes er et fornuftigt svar på det her spørgsmål.
Jeg kan modsat dig godt lide SA´s produkter, hvilket viser at smag og behag er foskellig, og igen viser at han bør købe det han kan lide og ikke det som jeg eller du kan lide. For der er ikke et entyding svar på hans spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |