| Forfatter |
|
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg skal have byttet mine Dali 8008 ud med noget mindre, da kæresten ikke er så glad for størrelsen på dem
Men jeg er lidt i tvivl om hvilke nye reolhøjttalere jeg skal vælge. Jeg har et budget på ca. 3000 pr. stk. +-1000kr.
Jeg har kigget på Dali Evidence 370 og B&W DM602S3. Hvilken vil i anbefale? Har i andre og bedre bud? På forhånd tak
Ps. hvis nogle skulle være interessede, så er mine Dali 8008 sat til salg på "markedspladsen" her på siden. __________________ Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale dig at kigge på Audiovector M1. Expert i Varde har lige nu et tilbud på et sæt M1 i ahorn til 4000. Jeg har selv set dem, og de er helt som nye, så dem kan du roligt bestille hvis du er interesseret. Se evt. tilbudsavisen.
Hvis du senere får lyst, kan du jo også altid opgradere til M1 signature eller andre af de større modeller. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Jeg vil klart anbefale dig at kigge på Audiovector M1. Expert i Varde har lige nu et tilbud på et sæt M1 i ahorn til 4000. Jeg har selv set dem, og de er helt som nye, så dem kan du roligt bestille hvis du er interesseret. Se evt. tilbudsavisen.
Hvis du senere får lyst, kan du jo også altid opgradere til M1 signature.
|
|
|
Hejsa! Det vil jeg da lige gøre! Jeg vil lige prøve at se om jeg kan finde en anmeldelse af den først Tak for budet! __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiodan.com (dansk butik) har tilbud på tannoy eyris 1,ca
halv pris. Har ikke hørt dem selv men anmeldelserne jeg
har set var positive. De har også nogle onkyo monitore
også sat ned. (har heller ikke hørt dem). Bare et par bud
og nej jeg er ikke ansat eller noget der.
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige set et par B&W CDM1 i dba.dk til 3.500kr. Nypris er 9000kr. De ser også ret lovende ud!
__________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
audiodan.com (dansk butik) har tilbud på tannoy eyris 1,ca halv pris. Har ikke hørt dem selv men anmeldelserne jeg har set var positive. De har også nogle onkyo monitore også sat ned. (har heller ikke hørt dem). Bare et par bud
og nej jeg er ikke ansat eller noget der.
|
|
|
De der Onkyo ser ret fede ud! Og det er skam ret billigt! Men jeg bor i Århus, så der er lidt langt, hvis jeg skal høre dem! Nogle der kender andre der forhandler de Onkyo? __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke de laves mere. Der står noget med at de blev
lavet i 80'erne og starten af 90'erne, så der er nok ikke så
stor chance for at finde dem.
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
Tror ikke de laves mere. Der står noget med at de blev lavet i 80'erne og starten af 90'erne, så der er nok ikke så stor chance for at finde dem. |
|
|
Ja, det skal du nok have ret i. Er der nogle af jer der kender til B&W CDM1??? Såvidt jeg kan regne ud, så er det forgængeren til CDM2, og den har fået ret gode anmeldelser. __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance sig3. Super ht. Kan fås til omkring 4500 brugt. __________________
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dolese
Jeg ved godt du bor i Århus, men KT-Radio i KBH har Avance Dana 630 til 2.499,- for et sæt. til den pris er de et røverkøb. Det eneste de kræver er en rimelig strømstærk forstærker, så kan de sagtens fylde en relativ stor stue med utrolig flot lyd. Til deres beskedne pris er det utroligt så detaljerede og åbne de er, men de bygger selvfølgelig også på teknik fra "storebroren" signature 3 mkII.
bare et forslag...
Martin __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en super ide med de Audiovector M1! Det vil jeg da kigge på. Kan man så opgradere dem? Er det ikke dyrt? Mit budget ligger jo på ca. 6000kr for et sæt.
Jeg skal da også lige prøve at kigge på de Avance Dana 630! Det er i hvert fald billigt. Men jeg vil helst heller ikke gå på kompromis __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige at man kan købe et par Audiovector M1 Signature til 6000kr. Er det billigt?
__________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
chriller4 skrev:
rune-nielsen skrev:
|
Hvis du senere får lyst, kan du jo også altid opgradere til M1 signature eller andre af de større modeller.
|
|
|
Ja, jeg har også set nævnte højtaler og kan kun tilslutte mig Runes forslag. Det var kun min finansielle situation der gør de stadig har dem derude... 
|
|
|
Jeg synes stadig avance sig3. er det bedste bud. Jeg vil mene den slår audiovector med flere længder, ihvertfald i grundversionen af M1 som jeg har hørt. Det er muligt at højeste audiovector opgradering med bånddiskant og hele pivtøjet slår sig3'eren - men grundmodellen som der snakkes om her får rigtig mange bank af sig.3 - hvis du spørger mig.
Det er da meget smart med det der opgradering - men man skal jo betale fuldpris hver gang. I sidste ende bliver det altså ikke billigere end at købe den højste version fra starten. Måske bliver det tværtimod dyrere - er ikke helt sikker.
MVH __________________
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dolese1 skrev:
| Jeg så lige at man kan købe et par Audiovector M1 Signature til 6000kr. Er det billigt? |
|
|
Det er også et godt køb, jeg synes nu bare snart at sådan en skønhed fortjener en stander...det er jo trods alt en dyr ht af nypris ! __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dolese1 skrev:
| Jeg så lige at man kan købe et par Audiovector M1 Signature til 6000kr. Er det billigt? |
|
|
Det er ca halvpris. Uden tvivl ikke et dårligt køb! Det er på dba.dk du tænker på, ikke sandt? __________________
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit absolut bedste bud er et af de sæt originale Avance Dana i DBA! Har selv haft et sæt, de spiller langt bedre end Signature 3 MKII, uden på nogen måde at nedrakke Signature 3, for det er bestemt også en fed højttaler. De kan spille "HELT VILD" hurtig og dyb bas for størrelsen, og er samtidig rigtig detaljeret m. Dynaudio Esotec diskanten, knap så mørke som Signature 3.
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
dolese1 skrev:
|
|
Det er ca halvpris. Uden tvivl ikke et dårligt køb! Det er på dba.dk du tænker på, ikke sandt?
|
|
|
Jo netop! Men så skal jeg jo også lige have standere til, og de koster jo let 1000kr.
Der er kommet rigtig mange gode bud......så mange at jeg er blevet helt forvirret
Men så er der vel kun en ting at gøre: høre dem! __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
|
Mit absolut bedste bud er et af de sæt originale Avance Dana i DBA! Har selv haft et sæt, de spiller langt bedre end Signature 3 MKII, uden på nogen måde at nedrakke Signature 3, for det er bestemt også en fed højttaler.
|
|
|
Kan du ikke smide et link til dem på dba.dk? Har selv lige kigget, og der er jo et par stykker! Jeg kender nemlig intet til den model! __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skrive en privat besked til Kenneth K. Han har en scannet anmeldelse fra High Fidelity som viser billeder/data og test. Jeg kan fortælle at nyprisen var 6k stk. Enhederne er Scan-speak 18W/8545 + Esotec diskant. kabinettet er 25mm MDF belagt m. bly indvendig og de vejer 17 kg. stk.
Se billede her: http://www.lcv.ne.jp/~iwadare/avance-dana.htm
De er rigtig flotte når fronten er pillet af, den synes jeg er knap så vellykket.
|
| Til top |
|
| |