Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forskellige længder på HT-kabel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hvad er folks holdning til varierende længder på højtalerkabel ?

Betyder det noget (hørbart) ?

Hvor stor variation kan evt. accepteres - i % eller (centi)meter ?

Jeg er ikke selv medlem af "kabel-kirken", men bruger dog efter min mening rimelig fornuftige kabler. Har lige købt 3x7.5 m Tara Labs st bi-wire (79,- /m) til fronter og center, 8+12 m til sidehøjtalere og 2x10 m til baghøjtalere, Tara Labs st kabel (49,- /m).

Kabelpusheren i Hifiklubben mente ikke jeg skulle bekymre mig om forskellige længder - "surroundprocessoren kompenserer jo for evt. forskelle" - meeeen, kan det nu også være rigtigt ? Hvad når man spiller stereo i "direct-mode" (så er der jo ingen kompensation fra surroundprocessorens side) ?

I praksis er mit problem, at jeg har ca. 5 meter meget tykt kabel til den ene front, som bare ligger i en stor rulle bag recieveren, da der kun er brug for 2.5 meter kabel til den ene side, og tilsvarende ca. 3 meter i overskud til centeren... kan jeg klippe det overskydende af, så kablerne kan ligge pænt, uden at kompromitere lyden - også når jeg hører musik uden om surroundprocessoren ?

Jeg ved godt det ikke er verdens dyreste kabel, men jeg kvier mig alligevel ved at klippe i det - kr. 600,- stk. er jo også en slags penge, så vil nødig øve "hærværk" på dem...
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 August 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes