| Forfatter |
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke HT vil kunne levere en ordentlig lyd hvis man lytter til de hårdere musikgenrer? Jeg snakker ikke om ekstreme lydtryk, men god medrivende lyd ved moderate niveauer. Mine egne B&W DM640 kan spille de fleste genrer, men heavy formår de ikke. De står ikke til udskiftning, så mit spørgsmål er kun af nysgerrighed.
Jeg kan forestille mig at JBL ville være et fornuftigt valg. Hvad kan man forestille sig kravene er? 3-vejs, store basmembraner, høj følsomhed?
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio er gode til rock  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Monitor Audio er gode til rock  |
|
|
Opbygningsmæssigt minder gulvmodellerne jo meget om mine. 3-vejs, to 6½ tomme basser. Mine er udmærkede til det meste, men når det bliver meget støjende, så roder det lidt meget.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 klarer fint Heavy, bassen er perfekt, mellentonen genial sprød og behagelig, og diskanten er god med det rette grej.
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget er dit budget på?
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Schweikert (VR2 el. VR4jr) vel jeg mene er gode bud; det skal jeg sige, men jeg mener det nu stadigvæk, og jeg er altså lidt af et heavy-hovede 
Kravene til højttalere, der skal formidle heavy på medrivende vis er stensikkert til diskussion - jeg vil stille de samme krav til al slags musik; dynamisk,sammenhængende og transparant lydbillede med god adskillelse af instrumenter. Sidstnævnte er, måske (for det er kun noget, jeg har tænkt; jeg ved intet! )et direkte resultat af lav egen forvrængning?? Giver det gode transientegenskaber i en højttaler - eller hvad...??)
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et par Dali 909 på besøg engang, og de kunne spille højt og rimelige gode til rock,
men hvis det skal være til lidt mere normale lydstryk, så er B&W 604 S2 eller S3 et godt bud,
havde selv et par S2 på prøve, sammen med et thule anlæg, og der var klar potientiale til Metallica  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbl L100 eller hvis det skal være dyrere så JBL TI3000 og hvis du har god plads TI5000
Har selv haft standudgaven TI1000 og var meget tilfreds med dens performance til rock.
Tror også at Infinity Kappa vil gøre det godt.....ihvertfald de store modeller. __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Concept 8 er også super til den slags musik.
Men ja - ellers Dali 850! Den er fænomenal til prisen.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
system audio !!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Kravene til højttalere, der skal formidle heavy på medrivende vis er stensikkert til diskussion - jeg vil stille de samme krav til al slags musik; dynamisk,sammenhængende og transparant lydbillede med god adskillelse af instrumenter. Sidstnævnte er, måske (for det er kun noget, jeg har tænkt; jeg ved intet! )et direkte resultat af lav egen forvrængning?? Giver det gode transientegenskaber i en højttaler - eller hvad...??)
|
|
|
Enig. Når jeg prøvelytter højttalere har jeg lidt af hvert med, men helt sikkert noget Rage Against the Machine. Hvis man kan skrue lidt op og så stadig forstå teksten, så har højttaleren styr på tingene.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget skægt at Dali 850 nævnes så tit. Da jeg i sin tid shoppede HT, så prøvelyttede jeg også den, men valgte altså DM640. De kostede omtrent det samme.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med cerwin-wega
mvh
filur
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder nu mere efter en allround-højttaler der samtidig kan spille heavy. Tror jeg vil lytte til noget Klipsch ved lejlighed.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu Hvor stort er dit rum og budget? Hvad består resten af dit anlæg af?
Man kan ikke komme med seriøse forslag, før man kender lidt til disse omstændigheder! Køb kun CV, hvis du er træt af din hørelse. Det er ikke værd at overveje, hvis du også vil have lidt kvalitetslyd. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen kommer det an på ens egne efraringer, og ens egen smag. Jeg har haft rimelig meget forskelligt udstyr gennem årene, og jeg ville også have højttalere der kunne spille noget tråd, samtidig med de kunne spille fin akustisk musik mm. Højttalerne er den komponent i ens anlæg, som man skal give den største opmærksomhed, da det er den som al lyden skal komme ud af.
Hvad for en lyd vil du gerne have? Skal den være lidt boostet, eller skal den være stram og kontrolleret mm.?
Hvad sætter du pris på?
Det er meget let at blive imponeret over diverse anlæg. Men at leve med det i længden er en anden sag. Hvad passer i ens rum og til ens amp osv. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Budget og system er underordnet pt., for mine HT står ikke til udskiftning foreløbig.
Min tanke var, at hvis man kunne finde en hifi-HT som kunne levere engagerende heavy var det noget jeg ville prøvelytte eller undersøge nærmere. Jeg kan forestille mig at lidt større basmembranareal end mine 2x6,5" ville være et krav, for at kunne levere lidt punch.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Budget og system er underordnet pt., for mine HT står ikke til udskiftning foreløbig.
Min tanke var, at hvis man kunne finde en hifi-HT som kunne levere engagerende heavy var det noget jeg ville prøvelytte eller undersøge nærmere. Jeg kan forestille mig at lidt større basmembranareal end mine 2x6,5" ville være et krav, for at kunne levere lidt punch.
vH pH
|
|
|
Jamen så kunne du da kigge efter Dali 850, Audiovector 5, eller VA Beethoven. Sidstnævnte har "kun" 2 6 1/2" basser pr. højttaler, men tag ikke fejl. Den ville kunne levere mere smæk for skillingerne end både 850 og AV 5.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
| Jamen så kunne du da kigge efter Dali 850, Audiovector 5, eller VA Beethoven. Sidstnævnte har "kun" 2 6 1/2" basser pr. højttaler, men tag ikke fejl. Den ville kunne levere mere smæk for skillingerne end både 850 og AV 5.. |
|
|
Jeg tror VA Beethoven stiller ret store krav til resten af anlægget. Har kun hørt dem i et setup (Primare) og der lyder de lækkert men lidt tamme. Fint til blues/jennifer warnes/generel hifilyd, men ikke gode til rock.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
27pH skrev:
|
vH pH
|
|
|
Jamen så kunne du da kigge efter Dali 850, Audiovector 5, eller VA Beethoven. Sidstnævnte har "kun" 2 6 1/2" basser pr. højttaler, men tag ikke fejl. Den ville kunne levere mere smæk for skillingerne end både 850 og AV 5..
|
|
|
Næppe 
|
| Til top |
|
| |