Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Test af Audio Note AN-E Lexus Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Ja, hos Audio Consult (Peter Qvortrups forretning) kan man (har man også kunnet) også lytte til højttalerne i en speciel udgave, som er fremstillet af pianoproducenten Bösendorfer. De er absolut værd at lægge øre til, også de tidligere modeller, som nogle gange kan købes brugt i forretningen. Tag en stak plader/cd'er i tasken og aflæg forretningen et besøg.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Er de Audio Note højttalere (mange) klasser bedre end Snell er/var det?

De koster vel ca. 10x så meget - 12.200,-$ for ovennævnte sæt. Selvfølgelig er de bedre og man skal jo (som regel) altid betale meget ekstra for den sidste vellyd men hvor stor en procentdel (give or take) af ovennævnte eksemplars ydelse kan man opnå med et sæt Snell E II/III?

Bare nysgerrig...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 24 August 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

De koster vel ca. 10x så meget - 12.200,-$ for ovennævnte sæt. Selvfølgelig er de bedre og man skal jo (som regel) altid betale meget ekstra for den sidste vellyd men hvor stor en procentdel (give or take) af ovennævnte eksemplars ydelse kan man opnå med et sæt Snell E II/III? En Snell E III passer ikke ind her de er lavet efter Peters død, Audio Note er en bedre udgave en Snell E II

Bare nysgerrig...

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 24 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nu ville jeg bare ikke nævne den ene version frem for den anden da der jo er delte (og ophedede!) meninger vedrørende II og III selv om de fleste lader til at foretrække II? Jeg har ikke selv lyttet til hverken den ene eller den anden og det skal da heller ikke komme an på det.

OK, hvordan klarer en E II sig så til sammenligning? Hvor mange reelle (vellykkede) modifikationer er der foretaget (på Audio Note) der retfærdiggører den store prisforskel? Opnår en standard E II kun 50% af ydelsen eller er det nærmere 90%? (så firkantet kan man selvfølgelig ikke sætte det op men alligevel...).

Det kunne måske lyde som om jeg prøver at lave uro i andedammen men jeg er faktisk bare reelt nysgerrig. Er de Audio Note højttalere "bare" nogle glorificerede Snell'er til ublu pris eller er der tale om et helt andet niveau?

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Den ovennævnte model er vist temmelig anderledes end snell. Men det kan være at grund modellem An-E/Lx er tæt på snell og de koster trods alt 30-35 kilo kroner. Men de er jo også nye og fåes i nogle pæne lakeringer.

Jeg har selv et sæt An-j/Lx og dem er jeg meget glad for.  

Anmeldsen er da yderst positiv.

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg bilder mig ind, at Quortrup engang har udtalt på Audio Asylum, at det eneste, der ikke er ændret ifh. de originale snell er dimensionerne på kabinetet.
Hvor mange procent det giver eller ikke giver i forhold til de originale Snell, aner jeg intet om. Man må da håbe, at de er i en helt anden klasse til den pris
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 24 August 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:
Jeg bilder mig ind, at Quortrup engang har udtalt på Audio Asylum, at det eneste, der ikke er ændret ifh. de originale snell er dimensionerne på kabinetet. Måden delefilteret er lavet på er den samme som Peter Snell laved det, men i dag med langt bedre komponender, og højttaler kasserne er blevet bedre. Delefildterne er blev langt bedre, der er filterkomponendter i rent sølv også højttalernes spoler vikled i ren sølv tråd men så koster det, men så er alt udmålt og det er ikke biligt og have folk til at måle vert et komponent ud så de passer sammen, håber dette kan bruges til noger  Hvor mange procent det giver eller ikke giver i forhold til de originale Snell, aner jeg intet om. Man må da håbe, at de er i en helt anden klasse til den pris

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
De koster vel ca. 10x så meget - 12.200,-$ for ovennævnte sæt. Selvfølgelig er de bedre og man skal jo (som regel) altid betale meget ekstra for den sidste vellyd men hvor stor en procentdel (give or take) af ovennævnte eksemplars ydelse kan man opnå med et sæt Snell E II/III?
Bare nysgerrig...

Til den pris ville jeg lytte til Montana EPS2, som lige er blevet anmeldt af The Absolute Sound - testen er omtalt i tråden om Montana. De koster $8.500 for et sæt.

Jan

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
krenzler skrev:
Er de Audio Note højttalere (mange) klasser bedre end Snell er/var det? En Snell E III passer ikke ind her de er lavet efter Peters død, Audio Note er en bedre udgave en Snell E II Bare nysgerrig...

Det er jo Peter Snell, der er død - ikke Peter Qvortrup. Blot for at undgå misforståelser.

Jan

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 September 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

nhj4 skrev:
krenzler skrev:
Er de Audio Note højttalere (mange) klasser bedre end Snell er/var det? En Snell E III passer ikke ind her de er lavet efter Peter Snells død, Audio Note er en bedre udgave en Snell E II Bare nysgerrig...

Det er jo Peter Snell, der er død det var nu også ham jeg mente - ikke Peter Qvortrup han lever og har det sikkert godt . Blot for at undgå misforståelser.

Jan

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hey,

I kan læse hvad Troels Gravesen syntes om dem her.
http://www.troelsgravesen.dk/HES_II.htm

Jeg deler hans opfattelse tæmmelig meget.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Audio Note sold Snell speakers for a while, and at a certain moment in time business changed, and Snell forbid AN to make these speakers anymore. At that stage, Peter Qvotrup went to some speaker unit builders, asking if they could make units like this. The name had to be changed in the US (model-1/2/3 instead of E/J/K), et voila, the rest speaks for itself.

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=83338&highlight=Snell+%22type+D%22

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes