Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W MT-30 ctr. Tannoy Arena (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten besluttet mig for, at det skal være en af overstående sæt, som jeg skal bruge mine penge på. Jeg har haft lyttet til et sæt fra Atlantic Technology i Lydbutikken, og hvis jeg ikke var ude efter nogle små design højtalere, så havde jeg købt det sæt, men nu er designet i højsædet, da højtalerne skal være i stuen.

Jeg har haft lyttet til B&W sættet et par gange og i går var jeg i HIFI Forum på Frederiksberg, hvor jeg hørte Tannoy sættet. Jeg har svært ved at beslutte mig, da jeg har læst mixede anmeldelser af begge sæt. Jeg synes dog de begge lyder godt,  men synes Tannoy sættet lyder en anelse bedre, men der er måske mere value for money i B&W, da Sub'en vil kunne bruges til mange andre højtalere fremover uden at mangle power, hvor jeg mistænker Tannoy sub'en for at mangle power i rum på 22 kvm og over. Det irriterer mig en del, at det koster næsten 1000 kroner pr. fod til Tannoy sættet, så hvis jeg vil have fødderne med, for at hænge højtalerne på væggen, så koster begge sæt det samme - ca. 18.000 kroner.

Ideelt så fik jeg Tannoy arena sættet med en B&W PV1 sub i stedet, da de designmæssigt passer godt sammen. Men det vil koster over 24.000 kroner, og det er for meget.

Er der nogle, der har erfaringer med nogle af sættene mere indgående end bare at have hørt dem i butikker ligesom jeg? Jeg vil gerne vide, hvad deres forcer og svagheder er, så jeg bedre kan vælge, hvad jeg skal have.

Evt. om der er alternativer til disse sæt? - almindelige kasser er no go, da designet betyder for meget og der i hvert fald er de 2 sæt her, som jeg vil foretrække frem for kasser.

Sidst men ikke mindst, så er prisen på Tannoy Arena 12.995 kroner for sættet hos HIFI Forum, det er dog uden fødder eller stativer. Kan Tannoy Arena erhverved andre steder end denne butik?

Casper

Til top Vis CasperAdrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperAdrian

CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

I går var jeg endnu engang i Hi-Fi Klubben for at høre på B&W MT-30. Jeg startede med at høre MT-20, og jeg er faktisk meget imponeret over sub'en til dette sæt. Lytterummet i HFK på Åboulevarden hvor jeg fik hørt min egen til formålet medbragte cd, var ca. 4x4m med 2,5m til loftet. M1'erne gør jobbet udemærket men heller ikke mere end det. Subben kunne sagtens have spillet et større rum op. Jeg vil mene, at den vil gøre det godt op til 25m2, så jeg overvejede seriøst at købe dette sæt fremfor MT-30, da dette mindre sæt også ville opfylde mit behov. Da jeg havde hørt halvdelen af min cd, fik jeg en ekspedient til at sætte PV1'eren til systemet, så jeg bedre kunne sammenligne lyden. Der er ingen tvivl om, at PV1'eren er meget bedre, da den er utrolig præcis. Jeg synes dog, at den mangler lidt dybde i nogle situationer. Dette kunne løses ved at rette på dens instillinger, men hver genre krævede lidt forskellig fintuning. I film var den utrolig god. Jeg så kun ½ time af World of War, men der var den exceptionel.

Jeg vil dog mene, at PV1'eren ikke bør koste mere end 9.000 kroner selv med dens fantastiske design og lyd/størrelsen.

I sidste ende valgte jeg at købe Tannoy Arena, da højtalerne er længder bedre end M1'eren fra B&W. Subwooferen er ikke på højde med B&W PV1, men den er stadig bedre end sub'en fra MT-20 sættet.

Noget så simpelt som et enkelt nummer gjorde valget meget let for mig. John Mayer - Clarity på begge systemer overbeviste mig om, at Tannoy har meget mere at byde på. På MT-30 virkede numret som en dårlig mp3 indkodning, men på Tannoy højtalerne var der rum omkring hvert instrument. Dette var tilfældet på alle numrene, men på lige dette nummer var det ekstremt tydeligt.

Jeg var sikkert blevet meget tilfreds med B&W sættet, men nu har jeg jo hørt bedre fra et andet "designer-sæt", så jeg har ikke lyst til MT-30, da Tannoy kan fåes til samme pris med vægbeslag og stativ. Mine højtalere bliver leveret i næste uge

Til top Vis CasperAdrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperAdrian

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 14 September 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Tannoy Rules! :-)

Tillykke med dit valg, jeg er sikker på du bliver glad for dem.

Mvh.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det er jeg overbevist om, at jeg gør.

Blev lige ringet op af HIFI-Forum, mine højtalere er klar til afhentning, så efter studierne i morgen, så skal jeg derned og hente en meget tidlig julegave fra mig til mig - Det bliver den bedste onsdag i hele ugen!

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 19 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hip hip :-)

Skriver du en lille anmeldelse når du har fået dem hjem og lyttet lidt på dem ?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Det kan du tro, at jeg gør :)

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Tannoy Arena kan fås her https://shop.hifi-regler.de/shop/tannoy/tannoy_arena.php  Det har godt nok fået gode anmeldelser (se de mange link)

Pris kun 1530 Euro = 11.400 kr

Hmmmm kunne være man selv...... jeg planlægger at købe Infinity Beta - har dog ikke prøvelyttet - se evt. her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43846&P N=1

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 12995 for sættet. Det er standere og vægbeslag, der trækker prisen op. Jeg kiggede også på tyske forhandlere inden, at jeg købte, men der var ingen besvarelse i Tyskland, da standere og beslag er dyrere dér. Til 1500 kroner, så vil jeg hellere købe i Danmark - ud over det, så er der 2 års garanti hos HIFI-Forum og ikke kun 6 måneder + 18 måneders reklamation.

Indtil videre har jeg sat det hele op, hvor det skal være i stuen bortset fra baghøjtalere. Højtalerne får lige et par dage at varme op på inden, at jeg giver min egen anmeldelse, men jeg er endnu ikke blevet skuffet....

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også hellere købe i Danmark, men det kommer dog an på hvor meget overpris man betaler - 1500 kr er forholdsvis meget, men måske det værd.

Jeg fik faktisk presset en dansk forhandler ned til den tyske pris på de høttalere jeg lige har købt, næsten - kun nogle få hundrede kroner i forskel - til gengæld er fragten formentlig billigere og så er der den sikkerhed at man har handlet med et dansk firma.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

CasperAdrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Så er indkøringsperioden overstået

Jeg har haft mit Tannoy Arena siden september må det være, og jeg er MEGET glad for det. Det fedeste ved sættet er, at de ikke stjæler opmærksomhed før at man tænder for musikken. Jeg er formentlig gået på kompromis med lyden, er der nogle der vil sige - ja, i forhold til at have brugt 17.000 kroner på højtalere, så kan man sagtens finde noget, der spiller bedre. Designet var dog en prioritet for mig - jeg skulle finde noget, jeg kunne lide som stadig var en fryd for øret. Det synes jeg, at jeg har fået. Jeg kan godt påpege at sættet mangler noget mellemtone men ellers er perfekt. Langt de fleste vil ikke kunne høre det, men forummet her er jo netop for dem, som der er interesserede i sådan noget - jer der ikke er, I er selvfølgelig også velkomne.

Designet: Det er ultimativt det pæneste, jeg har set til dato. Stort plus at det ikke stjæler opmærksomheden, da det står i en dagligstue.

Lyden: Imponerer vildt i forhold til synet og størrelsen! Der er selvfølgelig ting der kunne være bedre, men med den størrelse højtaler, så får man det ikke bedre - det tror jeg ikke på. Jeg har endnu ikke fået hverken subwooferen eller højtalerne til at stå af eller knække i lyden - det er selvfølgelig også begrænset hvor højt man kan tillade sig at spille i lejlighed med naboer til alle sider. MEN der er RIGELIG kraft til en stue på 50m3.

Prisen: Det er pebret - men har du ikke brug for stativ/fødder/ophæng, så er det fandme god lyd til pengene - med fødder osv. så er det bare ligeså god lyd til lidt flere penge  

Jeg nyder mit anlæg hver dag og ville ikke bytte det med noget andet i samme prisleje eller under!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes