| Sendt: 13 September 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - så kom de Tannoy 12" dual concentric enhederne - har oprindeligt siddet i DC 4000 fra 87 - modellen er med rigtig stofophæng - ingen skum og inge gummi! De var i lukkede kassser - brugt sammen med subwoofer og lød ærligt talt - skidt - Nu er Duelunds Egoisthorn bygget om med 48 mm sandwich baffel uden på den gamle - delefiltret er blevet tilpasset i størelsen så det ikke lider skade eller gør vold på lyden. Quad er tændt - og på opfordring - har jeg prøvelyttet på noget musik der ikke lyder særligt godt i kraft af middelmådig indspilning etc. OG JA halleluja hvor det går. for ikke at tale om det musik der er indspillet godt - w a u w De enheder må nok siges at være det bedste køb jeg har gjort i hifi land indtil nu - jeg blev færdig med at ombygge kabinetterne om kl. halv syv i morges - så jeg går rundt i en saglig overtræt ekstatisk rus og glæder mig over hver lille rille de spiller Alt revox grejet er til en ekstra service hos high end, men luxman 600 recieveren klare det altså flot som vikar sammen med fidelio hornene. Alt i alt i godt hifi døgn med herlig vellyd og detaljerigdom i overflod. De næste par uger går med lidt finjustering af dæmpningen i duelunden da den ny baffel gør ladekammeret og afstandende lidt anderledes end de nok bør være. Og så også med at finde ud af hvad jeg skal gøre med 2 coral flat 10, to coral flat 8 og 4 corla flat 5 enheder jeg lige pt. har i overskud - men mon ikke der dukker en ide op.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|