| Forfatter |
|
rexuz Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag..
Jeg står og skal ud og se på nogle brugte højtallere og det bliver sikkert nogle Dali 606 eller 104'ere da jeg i denne tråd www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41996&PN=2 har fået dem anbefalet. Men hvad skal man se/lytte efter når man er ude i marken?
Ja en ting er, at man kan se om de er ridset og i dårlig stand, men når man nu ikke er så fandens meget inde i det med lyd osv. hvad skal man så udover at lytte til dem evt. se efter på de forskellige enheder? Ja alt har interesse da jeg intet kender til området..
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se efter kantophænget på enhederne. De må ikke være rådne eller møre. Membranen skal vandre frit uden nogen form for "ujævn" modstand.
Ja, og så skal du naturligvis forlange at høre dem. Gå hen og lyt til hver enhed, og de lyder som de skal.
|
| Til top |
|
| |
rexuz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. Takker KimHRasmussen..
Hvis kantophænget er rådne er det så noget der kan laves? nu tænker jeg på, at man evt. kan presse prisen og så evt. lave det efterfølgende? Eller skal man holde sig fra det?
Udover det har jeg os fået læst mig frem til at der er flere udgaver af 104'eren men hvordan kender man forskel på dem? Der skulle vidst være 3 udgaver?
Ja har os udvidet med Dali 450'ere.. Da der vidst er mange der anbefaler dem når man søger på dali i forumet ;)
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis du selv kan lave det, og har "adgang" til de materialer der skal bruges meget billigt, såer det jo intet problem, hvis du kan få det tilsvarende billigt.
Men det er sjældent en god ide at købe noget som allerede har en form for defekt, hvis man så bagefter skal til at finde folk som kan lave det.
__________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
rexuz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg nok hellere holde mig fra sådan noget.. :)
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kantophæng generelt noget skidt at lave selv.
Man kan evt. forsøge sig med kontaktlim og kaffefilter, men... Det lyder bare så uholdbart.
Jeg har faktisk ingen anelse om hvad erstatningsenheder til de ældre Dali'er koster, men jeg kan let forestille mig, at det ingenlunde kan betale sig. Her er et sæt brugte højtalere simpelthen for billige i forhold til den estimerede pris på nye enheder.
|
| Til top |
|
| |
rexuz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har du nok ret i.. 104 kan man jo få for 500-800kr. for et sæt..
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se eventuelt efter voldede skruger, ved enheder og bagpå højttaleren. Ellers er det bare at lytte og føle (med let hånd) om alle enheder spiller.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk altid at tage noget af dit eget musik med når du skal lytte. Det er nemmere at høre fejl, hvis du kender musikken. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
rexuz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ik jeg kender min musik fra de møg højtallere jeg har pt. "Kenwood" så det vil nok lyde godt uanset hva jeg lytter til :)
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både og, hvis du nu er mest til hård rock og ham du skal købe dem af kun har klassisk musik, så har du et problem. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
rexuz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki..
Faldt lige over et sæt Dali Blue til 1500kr... Nu ved jeg ik helt hva model nr. det er men det var en reol højtaller så må vel konkludere at det enten er 1001 eller 2002 modellen. Han var nemlig ik selv klarover, hvilken model det var men en 30-40cm. var den. Så det passer jo meget godt på de 2 modeller. Men så igen.. Det er vel ik bedste løsning som front højtallere..
|
| Til top |
|
| |