Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Martin Logan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thestilettopro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har erfaringer med de nye audiostatiske uhyrer fra Martin Logan, Vantage og Summit?
Jeg har meget svært ved at vælge mellem M.L. Vantage (ca. 55.000,-) eller f.eks. Sonus Faber´s Cremona (ca. 60.000,-), Cremona Auditor (ca.
27.000,-) eller andre fra S.F.´s linje...
Til top Vis thestilettopro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thestilettopro

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte ML Summit på Arken messe i Gøteborg, og det var ikke noget specielt ! Prisforskellen op til en rimelig Sonus Faber er jo ikke stor, og så er den jo noget flottere :-) Har hørt en mindre SF på stander, og den var meget musikalsk, husker ikke lige hvilken model det var, men den var mere behagelig at lytte til end ML Summit.

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej thestilettopro

Mener du skal høre disse modeller på et hjemmeanlæg. Jeg har hørt både ML Vantage og Summit spille i hjemlige omgivelser - super ikke mindre. Har desuden hørt flere sæt SF og de er også svære at se bort fra. Dog skal du gøre op med dig selv hvordan du vil have lyden serveret. Blødt, lækkeret, detaljeret, 3 dimensionelt, dynamisk osv

Hvilken musik hører du? Kan det give et vink om hvilken vej du skal gå?

Jeg synes det er svært at afgøre ved at spørge rundt - prøv evt om du kender nogen der har disse højttalere - måske vil de demonstrere for dig.

Til sidst - hvad med Gamut (5/7) - de ser da lige så spændende ud - og så er de danske.

EPI68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Ikke nok med at Sonus Faber er pænere men kommer flere omkostninger til ML med årene. Panelerne skal skiftes, selvom de siger at panelerne holder meget længere nu end tidligere.

Det er dog ikke alle Sonus Faber højtalere der er lige nemme at trække, f.eks. SF Extrema.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej EPI68

Med hensyn til ML og panelerne, så tror jeg du ser spøgelser - jeg kender rigtig mange ejere af ML og kun ganske få har fået skiftet membranerne. Hvordan er det for eksempel med alm. højttalerenheder - dem hører vi bare ikke om - de skiftes bare!

Om SF er svære at drive?? Tja - havde selv Extrema en rum tid - spillede rigtig fint - men på den rigtige forstærker - synagi??? Jeg fik dem til at spille med 50 w og med 250 w, men ikke med 4x1000 ice ? Årsagen? Idag tror jeg disse ting går meget nemmere, så det må stadigvæk være lyden der gås efter.

thestilettopro du må ud og lytte hos hifi folket!

moh4148
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at gå efter ML'erne.

Hvis du kan leve med at det er lidt mere kritisk med hensyn til lytte position, får du en kanon højttaler, der både kan spille med en musikalsk helhed - og samtidig giver dig en mulighed for at nærlytte til detaljer. Og så har de et "soundstage" der er helt formiddabelt.

Fik jeg sagt at jeg selv spiller på Dali Euphonia MS4 med den ekstra bånddiskant, der giver mange af fordelene ved elektrostater som detaljering, luft og stage, men ingen af ulemperne.

God jagt - og lad dine ører råde i sidste ende. Det er trods alt dig der skal leve med dem til hverdag.

Til top Vis moh4148's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moh4148

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har Martin Logan og de er aldeles ok højtalere og du skal ikke være nervøs for panelerne...de holder i ligeså lang tid som dynamiske enheder. Jeg har før haft model Ascent og har nu Vantage. Men men men, der er mange andre gode bud på højtalere....så lyt dig frem hvad der passer dig bedst.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes