Hej hifi4all
Jeg har nu i et par år levet med at have et højttalersæt som er sat sammen af lidt fra hver by, dvs Nogle Sharp gulvhøjttalere i fronten, en phillips center, som egentlig bare er en reolhøjttaler, og 2 dantax højttalere bagtil.
Men nu er det lissom tid til at det skal til at lyde lidt ordentligt, for selvom det er en ok løsning, set i forhold til ingenting, så er det ikke ligefrem verdens bedste lyd der kommer ud af det, og pænt ser det heller ikke ud, hvilket trækker points ved damen :S
Det hele kører på en Denon AVR 1804 (på tysk desværre, men tallene skulle passe) - og denne reciever ville jeg meget gerne kunne beholde :)
Det er meningen at systemet skal bruges til både at høre musik i stereo, samt se film i surround. og det er ikke helt uvæsentligt at det ser pænt ud.
Nå, tilbage til højttalerne. vi har været rundt og kigge lidt (mest i hifiklubben, da vi bor i sønderborg) og det vi kom frem til kunne være en løsning var et Dali Concept 6 system, så det er i den prisklasse vi snakker. (og til det kan jeg lige tilføje at sættet på det tidspunkt stod til 5500, nu koster det 6500 :( ) uden sub.
Men efter lidt listen rundt på nettet, så stødte jeg på en gammel kending, nemlig Jamo, som så vidt jeg ved også laver udemærkede højttalere. hos Jamo fandt jeg et sæt kaldet Jamo E 680PPL der består af 2x E 680 - 2x E 600 og 1x E 6CEN.5 som ser rimelig fornuftig ud, og så koster det kun 4600, altså en betydelig forskel fra Dali, oveni det har de nogle lækre former :D
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at høre jamo sættet endnu, da God Tone i sønderborg, som ellers skulle være Jamo forhandlere, ikke rigtig har noget som helst stående :)
puha, det var en lang smørre, men nu kommer pointen også, det lover jeg... sagen er, at jeg lige ville høre nogle kendere om hvad de havde af oplevelser med det ene og det andet, og om der fandtes bedre alternativer til disse 2 sæt.
glæder mig til at høre jeres input, MVH Markus