Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&O - Beolap 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Vil gerne have tilbagemeldinger fra folk der _har_ hørt Bang & Olufsens Beolap 1. Frygter at folk blot skriver "den er dårlig" fordi det er B&O - så lad os prøve, at finde ud af hvilket niveau den havner på.

Hvad er dens svagheder og hvad er den styrke rent musikalsk? (lad os se bort fra meninger om design)

Er der nogen andre højttalermærker, eller modeller som ligger på samme nivaeu som denne? ALtså uanset prisen.

Kan den kobles på en alm. surroundforstærker, eller kræves der noget specielt "B&O udstyr"?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Olsen, du kan da også få lov at høre Beolab1

Tænd for lyd og tryk her

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Den er ikke noget særligt... Den spiller elendig bas, der er en B&O Penta meget bedre... Hvis det er design, du kigger efter, og specielt dét design, så er der jo også B&W XT4 fx.. Der vil du helt sikkert også få mere for pengene
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Hej,

Først og fremmest, jeg har ikke en skrue der er leveret af B&O.

Jeg har nu gentagende gange lyttet til Beolab 1, og mit indtryk er generelt fint af den. Det er i hvert fald det mest seriøse bud som B&O har leveret indenfor High End nogensinde, jeg kan komme på andre producenter der har leveret noget i prisklasser over som er langt værre. (min mening)

Denne højttaler kan noget som der ikke er mange High End højttalere som kan; den kan levere rigtigt god lyd overalt i rummet den er placeret i, ikke en disciplin som mange højttalere excellere i, de er mest til sweetspot placeringer, hvor man så kan sidde med et glas fransk vin og nyde sine LP/CDér. Med Beolab1 kan man nyde musikken i hele rummet, dette er naturligvis begrundet i deres sofistikerede linsesystem, som ellers blev opgivet for 20 år siden af andre konstruktører. Ja, man kan ikke nødvendigvis beskylde B&O for at vælge den letteste vej til målet.

På trods af prisen, samt udseendet (ja ok, jeg synes bare ikke den er køn) vil jeg tro at selvom de færreste vil indrømme det, er det nok en af de højttalere som kan give den bedste allround lyd i hjemmet.

Angående den elendige bas, er det altså ikke noget som jeg har bemærket.

/Cerb

(Blot for god ordensskyld; jeg er selv uhyre tilfreds SA7KM + Tact grej ejer, og desuden ejer af to Norske skovkatte som i fællesskab ville elske at massakrere en Beolab1 hter med klørene)

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Morten Weitemey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

køb heller et sæt Beolab 8000 og sæt en sub på. Beolab 1 er der over hovedet ingen bas i. Hvis du gerne ville have noget som er flot design og lyden skal være i top så kig lige på Danske Audiovecter S6 serien.... I Ahorn. Det er noget af det flotteset på marked.....

Til top Vis Morten Weitemey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Weitemey

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Cerberus:

Du snakker vist om Beolab 5 og den omspurgte HT`er er Beolab 1, som er de høje ovale HT`er og der er kæmpe lydmæssig forskel på de 2.........

Pierre

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes