| Forfatter |
|
fisker Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eksperter,
Familien er ved at flytte og i den forbindelse har mit anlæg fået det røde kort af konen. Jeg er tvunget til at spille musik via min kones minianlæg- Denon DM33 og skal finde nogle højtalere som er små.... Jeg har været i HIFI klubben i dag og det var ikke en helt rar oplevelse. Generelt manglede højtalere i lille størrelse bund, hvilket vel ikke er et mysterium. Det tætteste jeg kom lidt lyd var et par Dali Evidence 370.
Spørgsmål: Har I et rigtigt godt bud på en "lille" højtaler- skal kunne hænges på væg og nej en sub udelukket?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF Cresta-II
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil aldrig opnå samme bas i en lille væg-højttaler som hos en gulvhøjttaler. Det er fysisk umuligt. Jeg har ikke hørt vildt mange små højttalere, men mine egne kan levere en ganske hæderlig bas når man spænder det rette udstyr foran. Der er, som nævnt, ikke det der massive lufttryk en gulvhøjttalere kan eksponere, men en pæn dyb, pæn stram og behagelig bas der vil tilfredsstille de fleste. Hør selv flere små højttalere for at kunne bedømme det selv. Det er jo trods alt kun din mening, der tæller.
Med venlig hilsen Bager
|
| Til top |
|
| |
fisker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at der skal lyttes men det kan jo være, at I kan gøre min søgning lidt kortere ved at komme med nogle gode bud. Pris må være ca op til 7000 og jeg er glad for min hårde rock når ellers min kone er ude at shoppe. Har faktsik haft nogle KEF Q15 (tror jeg de hed) engang. Ganske udemærkede men det må kunne gøres bedre....
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stand your ground.  Minianlæg er roden til alt ondt.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fisker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wharfedale.. Det er ellers nogle pæne ord de får med på vejen på Volusion.com. Naturligvis kommercielt men hvis bare lidt af det passer lover det godt.
There's not much to say about the Diamond 8 Series that hasn't already been said. "The hi-fi products of the decade" - (HiFi World). "The most amazing loudspeakers for 25 years" - (Ken Kessler of HiFi News). "Instantly sets the level to which all rivials must now aspire" - (Gramophone). The Wharfedale Diamond Series have totally redefined the expectations at the price. No longer will sloppy drive units, poor build and single wire terminals suffice - even in budget loudspeakers. Our Diamond 8 is nothing short of a revolution in audio
Godt bud- Tak- kan de spille rock?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epos ESL3.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
du hørte ikke CM1 da du var i hfk?
|
| Til top |
|
| |
fisker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det var faktisk CM1 jeg på forhånd troede jeg skulle have. Jeg blev skuffet over deres lyd eller.. mangel på samme. Nu skal det også være rimeligt og den er helt sikert god- dog bragede jeg op for den til noget Rammstein og den var flad i lyden syntes jeg.
Tak for alle Jeres råd- Googler dem og må ud og lytte.
|
| Til top |
|
| |
fisker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem forhandler Wharfedale og Epos?
Fisker
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine spillede fint rock( det er det jeg spiller ),men jeg ved ikke om de forhandles mere i Danmark, den sidste forhandler i Danmark var Tape Connection,de nye modeller fås i England og Tyskland ,men jeg har set Diamond 8 serien i reklamer i engelske hi-fi blade , til nedsat pris.( jeg købte mine i El-giganten for 1000 kr. for et sæt.)
De nye Wharfedale skulle efter anmedelserne være bedre.Men den bedste lille højtaler jeg har prøvet er KEF RDM 2 , jeg kan bare ikke huske hvad vej refleksporten vender ,den er kanonflot og spiller fint rock, der er et sæt til salg her i hifi4all, med standere, søg under kef ,infinityog cw, nyprisen var 8500 kr.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisker skrev:
Jo, det var faktisk CM1 jeg på forhånd troede jeg skulle have. Jeg blev skuffet over deres lyd eller.. mangel på samme. Nu skal det også være rimeligt og den er helt sikert god- dog bragede jeg op for den til noget Rammstein og den var flad i lyden syntes jeg.
|
|
|
Ja der bliver den sat af.. Den virker bedst til musik der ikke er for kompliceret (læs: destortion) synes jeg, og så skal det helst være stille og roligt... Desuden bliver den mere indelukket hvis man spiller højt, bliver måske for presset i vandringen af bas/mellemtonen? (not that i know)
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisker skrev:
Jo, det var faktisk CM1 jeg på forhånd troede jeg skulle have. Jeg blev skuffet over deres lyd eller.. mangel på samme. Nu skal
det også være rimeligt og den er helt sikert god- dog bragede jeg op for den til noget Rammstein og den var flad i lyden syntes jeg.
|
|
|
Hvilken forstærker brugte du til dem?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så endnu en der mangler nosser/rygrad eller har en kvinde af den urimelige slags.
Hvis du brænder for god lyd så tal dog med konen om det, hun må da kunne forstå det, hvis det er noget der betyder meget for dig. 
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisker skrev:
Hej Eksperter,
Jeg er tvunget til at spille musik via min kones minianlæg- Denon DM33 og skal finde nogle højtalere som er små....
|
|
|
Først: Kan du ikke kæmpe for det? Hvor meget af husets øvrige indretning sidder hun på?
Men ellers siger du, du har været i hifiklubben - hvad med B&W DM 602 s3? Er den for stor, eller leverer den heller ikke god nok bas?
Og hvad med den nye B&W CM1? Den må i hvert fald have en høj WAF
Og Dali ikon 2 er heller ikke noget?
Min erfaring begrænser sig til hifiklubbens mærker, og her er den endda ikke stor. Men jeg håber da at være til hjælp alligevel __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |