Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke indbyggede højttalere til ca. 25K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan anbefale et par højttalere som man kan bygge ind i stuevæggen? Budgettet på selve højttalerne er ca. på 25.000 kr.

Min bedre halvdel synes at store firkantede kodser = højttalere er grimme!!  Dog på nær B&O, som hun synes er ret pæne og jeg overvejde da også i nogle dage om et sæt brugte Beolab 1 kunne være noget for os - meeeeeeen jeg er så småt gået væk fra dem igen, da jeg ikke mener at de spiller godt nok...  - og så var det jeg tænkte, at indbyggede højttallere i stuevæggen måske kunne være en god ide?!

Smider lige et par links til de to Dali indbygningshøjttalere:

DALI Euphonia Phantom indbygningshøjttaler

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/In-Wall_h oejttaler/DALI_Euphonia_Phantom_indbygnings_hoejttaler_Hvid. htm

og

DALI Helicon Phantom indbygningshøjttaler 
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/In-Wall_h oejttaler/DALI_Helicon_Phantom_indbygnings_hoejttaler_Hvid.h tm 

Er på bar bund hvad angår sådan nogle højttalere, så alle råd er velkommen!!!

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at Canton også laver nogle in-wall speakers, men kender ikke til dem.
Det samme gælder Klipsch: http://www.klipsch.com/world/eu/en/products/lists/in-wall.as px

Hvis overdommeren kan lide de der Beolab 1 (det er de der stål-tårn-monstre, ikke?), så skulle jeg dog mene, at der er basis for, at hun også kan lide andre højtalere også. Fx.:
http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.rang es/label/RANGE%20XT%20Series
http://www.dali.dk/int/page191.aspx?sub=213&prod=37
-og der må være mange andre af den type.

Desværre er det jo ofte navnet B&O de kan lide, og ikke så meget designet. Måske lægger hun aldrig mærke til at der fatisk står B&W på højtaleren og ikke B&O ;)
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

De der In-Wall højtalerere vist bedst til mindre rum ( 6,5" bas ). Hvis jeres stue er større end ca. 25kvm., vil lyden nok blive lidt "tynd" ( mit gæt, idet jeg ikke kender de aktuelle HT elementer ).

Hvis Indenrigsministeren ikke kan lide store firkantede klodser, er der da masser af " skæve " og designede højtalere -  Men det kan måske være svært at få rigtig gode HTére til 25kilo.

Såe......... hvor store må de være, hvilken farve/træsort, hvor godt skal de spille, hvor stort er rummet osv.

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hvor store de må være afhænger jo af designet. F.eks. er Beolab 1, som hun er lidt lun på, 184 cm. høj, men ikke særlig bred og dyb. Faktisk kan "Indenrigsministeren" ikke så godt lide trækabinetter, eller "træfarve" men hun synes dog at System Audio Explorer i farven hvid er ret pæn.

Rummet er ca. 9 * 4 meter = 36 kvm.

Hvor godt højttalerne skal spille er for hende lidt ligemeget, men for mig er det vigtigt at de lyder rigtig godt. Har tidligere haft B&W's serie bestående af 604 og 601, og de B&W'er var da også ok, men nu skal der altså opgraderes. Jeg er ikke så mærkeloyal forstået på den måde at jeg bedst kan lide B&W eller Dali - indrømmer blankt, at jeg er ret vild med både B&W Nautilus D803 og Dali Duphonia MS4 - men hun finder dem nok ikke så pæne, som jeg absolut gør.

kettekk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hey!

Har været en tur i staterne hvor jeg bla. var på hifi-messe....en stor player på indbygningshøjtaler-markedet derovre er "speaker-craft"

De har osse forhandlere i det meste af europa...stort udvalg i alle prisklasser..nyhederne var ret cool

Til top Vis kettekk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kettekk

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nogle kvinder har ører, og er i stand til at værdsætte kvalitet. Lån (eller køb med returret) et par veldesignede fritstående modeller med hjem og sæt hendes yndlingsmusik på. Gør hende også opmærksom på at man er bundet til ét møblement, hvis ht´erne bygges ind.

Piega www.piega.ch laver velspillende design-modeller.

Janniks kommentar "Desværre er det jo ofte navnet B&O de kan lide, og ikke så meget designet" antyder, at han skal se lidt mere på IQ og lidt mindre på facon, næste gang han er i byen

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes