Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: WOW... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Sad i aftes og hørte det nye album med Evanescence, og pludselig var det som om jeg havde et par helt andet sæt højttalere i min stue. Jeg fik fra det ene sekund til det andet meget mere bund og dynamik i de nedre toner, samtigt med en klar åbenhed nærmeste panorame agtigt
(lyd)billede i toppen. Amy Lee's stemme stod krystal klart midt i rummet, mens jeg præcist kunne lokalisere bas og guitaren på en måde som jeg aldrig har kunne før. Jeg var flere gange over for at høre om centeren spillede med, for sådan lød det virkelig ;-) Jeg har indtil nu haft min sub til at spille med i stereo, men det er slet slet ikke nødvendigt nu.

Sys man får utroligt meget for pengene i sådan et sæt Jamo højtalere

Selv lillemor kom over og sagde, hvorfor lyder det pludseligt så anderledes og nærværende??

Jeg sagde glad til hende, at nu var de endelig spillet til!!
Spillet til, sagde hun... du er da ikke rask. Man spiller da ikke en højttalere til!!

Var på nippet til at finde et sæt andre højttalere, da de blev ved med at lyde lidt tamme...

Det er heldigvis ændret nu!!

Lige et hurtigt spørgsmål

Hvor tager jeres subwoofer over?

Og hvis man nu spiller i stereo (Bruger ikke min sub i stereo) Spiller højttaleren så stadig kun ned til den angivet Hz som man har valgt i Crossover funktionen? Eller spiller de helt ned til højttalerens naturlige begrænsning?

Fortsat god dag til jer alle...

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye højttalere

Jeg har godt nok ikke surround, kun 2.1. Og jeg bruger subén til stereo. Den spiller fra 40hz. og nedad. Og mine højttalere bliver ikke afskåret nedad. Til musik skal man afskære så dybt som muligt, da det er lidt mere kritisk end surround. Har aldrig prøvet det, kun læst om det.

Så vidt jeg ved får højttalerne fuldt frekvensområde hvis du slår subén fra. Men det kan da godt være det variere fra mærke til mærke.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 November 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Wierd....det er godt nok første gang jeg hører om, at en højttaler går fra ny til tilspillet, fra det ene øjeblik til det andet

Normal er det en gradvis proces, så vildt nok, dér 

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes