Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens bedste micro-højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterlov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 November 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter højttalere der fylder meget lidt – meget gerne med en subwoofer.
Min højeste prioritet er "Neutral til varm lyd" og "Et godt stereoperspektiv".

Blandt mine overvejelser er:
Rogers LS3/5a.
Adam Audio "Artist".

Et par råd til valg af subwoofer ville også være dejligt. Kan man f.eks. regne med, at mulighed for indstilling af cross-over frekvens er et godt tegn på, at den kan matche de fleste højttalere, eller kræver det individuel match for at få en liniær frekvens med den højttaler jeg evt. ender ud med?

Er det helt no-go, at placere højttalerne tæt på bagvægen, hvis man vil have et godt stereoperspektiv.

Eftersom dit indlæg meget gerne må (eller kun kan) være subjektivt, må du gerne skrive en linie om dine egne referencer; Hvad spiller du selv på? Hvilken krav stiller du selv til dit anlæg (Lydtryk, perspektiv, indretning el.l.). Men egen reference er et sæt gamle Snell K'er og Kef Caprice på en Accuphase E-203'er og – sidst men ikke mindst: En lille lejlighed.

Alle prislejer er velkomne og erfaringer med nearfield-monitorer fra professionelle lydstudier ville også være meget interessant at høre.

Glæder mig til at høre jeres kommentarer.
Til top Vis peterlov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterlov

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Et godt dybdeperspektiv og placering helt tæt på bagvæg hænger ikke sammen, dertil skal højttaleren stå fri. Det er dog forskelligt hvor galt det går afhængig af afstemningstype (lukket eller refleks). Med Snell K går det ikke så galt, da den ikke går dybt, er trykkammerafstemt, samt har rimelig bred baffel...

Det er ikke et kvalitetstegn, at man kan justere delefrekvensen, tværtimod!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Denne sag fra Wilson er designet til en placering tæt på bagvæggen:

http://www.wilsonaudio.com/product/duette/

Man kunne opleve dem på KT-Messen - spændt for på et top-of-the-line Krell-setup.

Men de er bestemt ikke billige...

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes