Forfatter |
|
Claus B Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil I anbefale til Thule IA100 og CD100 (ubalanceret)? Det skal være nogle højttalere der ikke er ret store. Dvs. IKKE gulvhøjttalere. Men nogen der evt. kan hænges på væggen. Jeg ved godt det typisk ikke er optimalt at hænge dem på væggen, men jeg er kommet i den situation at der også er en anden der bestemmer lidt nu. Hvis det kan lade sig gøre, så ønsker jeg en lyd der er stor. Men den skal også være præcis. Har ikke lyst til at lyden "flagre". Jeg hører det meste. Endda også elektronisk musik. Men der kan jeg jo evt smide en sub på senere hen hvis der skal fest i gaden.
Jeg har kigget på KEF Q1. Den er både flot og har fået gode reviews. Hvad mener i om dem og i min kombination?
Håber i kan hjælpe mig. Og at det kan lade sig gøre for 3-4000 brugt. Men kom med nogle forslag... så kan jeg se om jeg vil bruge mere på det.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Q1 er et godt bud lydmæssigt og den er også forholdsvis nem at placere pga. bedre spredning end de fleste andre HT'er. Det eneste problem jeg kan se er at de er ret dybe. Hvis du lægger beslaget til, så kommer de nemt til at stikke ca. 35 cm. ud fra væggen, så det skal du lige tage højde for.
/U.
PS: Ved nærmere eftertanke, så skal du nok lytte et stykke tid på kombinationen først. Jeg synes vældig godt om Q-serien, men både Q1'erne og Thule-sættet har en lidt lys klang som godt kan virke meget detaljeret i begyndelsen, men som kan blive lidt trættende i længden (ihvertfald efter min mening).
|
Til top |
|
|
Claus B Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Thule jeg har nu er deres nye generation. Den syntes jeg er mere neutral end de første som var direkte analytiske/lyse. Men HVIS det går hen og bliver lyst i klangen, så kan jeg jo prøve mig frem med lidt forskelligt kabel.
BTW....findes der et specielt besæag til KEF Q1? Det kunne sikkert se kanon flot ud! 
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er der ikke noget specielt beslag til Q1. Sådan noget har KEF mig bekendt aldrig rigtigt kørt med. Hvis ellers du nænner det, så kan du sagtens sætte skruer direkte i bagpladen, men ellers så lav en lille hylde som de kan stå på og skru den fast i væggen.
/U.
|
Til top |
|
|
Claus B Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja....den med hylden er jeg mest til! *S* Det burde heller ikke være så svært at lave. Man kan jo bare skære hylden/pladen til så det passer til bunden! *s*
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv IA100 og CD100. Det er en 5-6år gammelt så det hører nok til det man vil kalde 1 generation af de Thule grejer der er sort/guld. Jeg kan ikke høre det der med at det skulle være et lyst anlæg. Jeg har endog et sæt B&W højttalere spændt for og B&W har åbenbart ry for vilde diskanter. Jeg synes dog det spiller rundt og varmt, med fin detalje, præcis som jeg gerne vil have det.
Nå men tilbage til tråden. Jeg kender ikke de højttalere du har tænkt på at købe. Jeg havde selv et par Jamo E610(2000kr for et sæt) spændt for Thule-anlægget til at begynde med. De var OK, specielt til prisen, men de ydede ikke anlægget retfærdighed og jeg begyndte at forstå hvad udtrykket flødebollehøjttaler dækker over.
Jeg kan tilføje, at du kan sagtens få et fornuftigt resultat ved at hænge højttalerne på væggen(havde det selv før i tiden med succes). Meeen som du selv indikerer, så er det optimale at de står på standere.
|
Til top |
|
|
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus
Jeg ville kigge efter nogen Systemaudio højttalere (f.eks SA210, de kan fås med væg og loft beslag, samt er ret fyldige i lyden). Jeg har selv haft Thule og synes at de supplerer hinanden godt, i.e thules klarhed og systemaudios gode fylde og musikalitet.
Mvh
Martin __________________ Mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Claus B Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
Jeg har selv IA100 og CD100. Det er en 5-6år gammelt så det hører nok til det man vil kalde 1 generation af de Thule grejer der er sort/guld. Jeg kan ikke høre det der med at det skulle være et lyst anlæg. Jeg har endog et sæt B&W højttalere spændt for og B&W har åbenbart ry for vilde diskanter. Jeg synes dog det spiller rundt og varmt, med fin detalje, præcis som jeg gerne vil have det.
Nå men tilbage til tråden. Jeg kender ikke de højttalere du har tænkt på at købe. Jeg havde selv et par Jamo E610(2000kr for et sæt) spændt for Thule-anlægget til at begynde med. De var OK, specielt til prisen, men de ydede ikke anlægget retfærdighed og jeg begyndte at forstå hvad udtrykket flødebollehøjttaler dækker over.
Jeg kan tilføje, at du kan sagtens få et fornuftigt resultat ved at hænge højttalerne på væggen(havde det selv før i tiden med succes). Meeen som du selv indikerer, så er det optimale at de står på standere.
|
|
|
Klangen afhænger jo nok også lidt af hvad man er vant til. Og så selvfølgelig kabler og rum.
Jeg kørte også selv med B&W CDM7NT på mit Thule system. (og prime 1000 imellem) Det lød fint nok. Jeg syntes så bare ikke at systemet kom helt til sin ret i min lille 25 kvm stue. (som det kunne stå der) Så jeg besluttede at få noget mindre. Og også for at få lidt penge i overskud. Men ud fra hvad jeg har læst om KEF Q1, så er det en fin højttaler. Og især til prisen.
Men er der andre der har forslag, så hører jeg meget gerne fra jer også. 
|
Til top |
|
|
Claus B Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MHP74 skrev:
Hej Claus
Jeg ville kigge efter nogen Systemaudio højttalere (f.eks SA210, de kan fås med væg og loft beslag, samt er ret fyldige i lyden). Jeg har selv haft Thule og synes at de supplerer hinanden godt, i.e thules klarhed og systemaudios gode fylde og musikalitet.
Mvh
Martin
|
|
|
Ja....SystemAudio kunne også være en mulighed. Kunne godt være hooked på SA 208 pga det "flade" kabinet! *S* Ved så ikk hvor godt de lyder....men de koster jo også kun ca. 2600,-
Nogen der har hørt SystemAudio SA 208?
|
Til top |
|
|