| Forfatter |
|
Jay Bruxelles Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Nu har jeg simpelthen meldt mig ind i HIFI4ALL for at få en "second opinion" eller tredje. fjerde osv..
Jeg har købt en DENON AVR 4306 og er på vej til at bestille en DENON DVD 2930 (eller måske 3930 afhængigt af. hvor nærig jeg er i købsøjeblikket..). Jeg bruger allerede forstærkeren med en billig no-name DVD-afspiller og mine gode gamle Cerwin Vega gulvhøjtalere. Nu skal systemet imidlertid have nogle rigtige højtalere - der kan spile andet end bass og mellemtone...
Jeg vil gerne have et nuanceret lydbillede, hvor man kan høre hele orkestret og selv den svageste hvisken i baggrunden på en god film, samtidigt med at lyden af en V8 motor skal kunne mærkes i mellemgulvet. Samtidig er det vigtigt, at de kan gøre sig i min "lidt store" aflange stue (ca. 70 m2).
De valg, jeg indtil videre har snævret mig ind til er: DALI (Helicon 400W) , B&W (703, 704 eller XT4), Monitor Audio (SR8 eller GS60) eller Vienna Acoustics (har ikke hørt nogen af dem), der alle laver fremragende højtalere i 10.000,- kr klassen. Jeg har også fået et godt tilbud på Klipsch højtalere, som jeg dog slet ikke kender noget til.
Nogen bud på, hvad der passer bedst, eller nogle alternative forslag?
På Forhånd tak
J.C. (Bruxelles) __________________ Jay - Bxl. (Ja, Belgien er vel også lidt Sønderjylland)
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en som har et par Tannoy monitors på brugt-sektionen.
Dit problem er at du vil noget nær mirakler!
Meget stort rum, høje lydtryk, delikate detaljer og lav pris, svært kammerat .
Men de gode Tannoy er letdrevne, hvilket vil gøre livet lettere for din amp, de er rafinerede i lyden set i forhold til volumen og dynamikformåen.
Ulempe, de ligner noget som er løgn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet...
Lidt optimist har man vel lov at være... :-)
Jeg har ikke noget imod at gå lidt op i prisklasse - det sker som regel alligevel i sidste ende.. men hvis jeg starter med et nogenlunde fornuftigt prisleje, når jeg som regel ikke derop, hvor man risikerer at høre fra banken dagen efter  __________________ Jay - Bxl. (Ja, Belgien er vel også lidt Sønderjylland)
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har man da.
Jeg kan godt sige god for Dali´erne. De andre har jeg ikke hørt desværre. Så en direkte sammenligning kan jeg ikke komme med.
Så om der er bedre alternativer til prisen skal jeg lade være usagt, men der er folk herinde som siger at Denon/Dali comboen bliver lidt lys i lyden.
Der er nok ikke andet for at sige : "Du må ud, og lytte til noget forskelligt" 
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for en god ordens skyld: "You have got to be f***ing kidding me!" med de der Tannoy monitors...!".  __________________ Jay - Bxl. (Ja, Belgien er vel også lidt Sønderjylland)
|
| Til top |
|
| |
rookie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da anbefale dig at høre audio vector mi3 super...de ligger i din pris klasse og de spiller fantastisk plus de har den fordel de kan opgraderes hvis lysten og penge pungen en dag er til det.
ps.
det skader bestemt heller ikke de er flotte og i en høj kvalitet rent visuelt
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge den nye Dali Mentor gulv modellen eller Dali Helicon 400
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Vil bare sige at du nok skal kompinere det med en F***ing stor subwoofer, så glemme bassen i højtalerne lidt, ikke at sige at de kan undværes slet ikke. __________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Lyt lidt på Avance 980 eller JM-Lab Profile.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay Bruxelles skrev:
Bare lige for en god ordens skyld: "You have got to be f***ing kidding me!" med de der Tannoy monitors...!".  |
|
|
Nej møgunge, har du nogensinde hørt dem, eller har du for meget l**t i ørerne.
Hvis du ønsker råd så tag imod dem!
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Jay Bruxelles skrev:
Bare lige for en god ordens
skyld: "You have got to be f***ing kidding me!" med de der Tannoy
monitors...!".  |
|
|
|
|
|
Easy now, horsie! *PRR PRR*
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Jay Bruxelles skrev:
Bare lige for en god ordens skyld: "You have got to be f***ing kidding me!" med de der Tannoy monitors...!".  |
|
|
|
|
|
Hey Sorry.. jeg går ud fra. jeg skulle have gjort sætningen færdig - jeg mente bare, du havde ret i, at de lignede noget, der var løgn... . Jeg kiggede på billedet og tænkte.. hvis jeg sætter det der op i min stue, så kunne jeg lige så godt komme hjem me en ruhåret hønsehund og prøve at forklare kæresten... "jamen,. det er en fremragende jagthund...". Tro mig.. hverken hund, højtaler eller jeg ville overleve... (I hvert fald kun indtil hun kommer hjem fra Grønland.. )
Desuden.. kanon at blive kaldt møgunge på sin 34-års fødselsdag.. man føler sig helt ung :-)
Tak til alle for de gode råd... jeg skal ned og høre på nogle Vienna i morgen eftermiddag - så må vi se, om det bringer mig videre... __________________ Jay - Bxl. (Ja, Belgien er vel også lidt Sønderjylland)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dem du har kig på, ville jeg nok vælge b&w 703'erne. Jeg synes mange har hørt om at denon+dali eller denon+b&w lyder lyse i det, men er der nogen der nogensinde har prøvet kombinationerne? Det har jeg da aldrig nogensinde oplevet. Kørte med denon og b&w i 5 år inden jeg skiftede over til b&w, det virkede fint sammen.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay Bruxelles skrev:
Mercury skrev:
Jay Bruxelles skrev:
|
|
|
|
|
Hey Sorry.. jeg går ud fra. jeg skulle have gjort sætningen færdig - jeg mente bare, du havde ret i, at de lignede noget, der var løgn... . Jeg kiggede på billedet og tænkte.. hvis jeg sætter det der op i min stue, så kunne jeg lige så godt komme hjem me en ruhåret hønsehund og prøve at forklare kæresten... "jamen,. det er en fremragende jagthund...". Tro mig.. hverken hund, højtaler eller jeg ville overleve... (I hvert fald kun indtil hun kommer hjem fra Grønland.. )
Desuden.. kanon at blive kaldt møgunge på sin 34-års fødselsdag.. man føler sig helt ung :-)
Tak til alle for de gode råd... jeg skal ned og høre på nogle Vienna i morgen eftermiddag - så må vi se, om det bringer mig videre...
|
|
|
Tillykke med de 34 år . WAF blev bestemt ikke opfundet af Tannoy.
God lytte-lyst.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg skulle købe nye højtalere skulle valget stå mellem b&w 703 og dali helicon 400w. Der valgte jeg b&w'erne. Men det er jo smag og behag. Mit råd er helt klart at ta rundt og lytte lidt i de forskellige butikker. Folk kan jo sagtens anbefalde dig en højtaler som de sys spiller godt, men ikke helt er din smag!!  held og lykke!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun igen anbefale at lytte til JM-Lab som slår B&W efter min mening.
Jeg stod selv mellem valget af JM-Lab og B&W i sin tid, og jeg syntes igen at jm vinder klart. Det skal siges at jeg lyttede mellem B&W 703 og 816 Cobalt S fra JM-Lab. I dag har de lavet den nye serie der erstatter denne som hedder profile.
Ellers er jeg enig med nillos. Tag rundt og lyt dig frem. 
|
| Til top |
|
| |