| Forfatter |
|
TST333 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Guys
Jeg er forelsket i Dali's Euphonia MS5 højttalere, og jeg ender nok med at købe dem inden så længe. Men min forstærker har ikke kostet 50k - og er det en nødvendighed? Jeg har en JVC RX-DP20 THX forstærker fra JVC, og jeg er nødt til at vide om den kan spille sammen med højttalerne eller om den bliver overmandet. Grunden til at jeg må eje de Dali højttalere er, at jeg har hørt dem og andre Dali højttalere og at jeg er vild med designet på MS5.
Jeg skal nok heller ikke skjule at grunden til at jeg startede med at være vild med Dali, er at min far har et par Dali Grand (De fuldvoksne af dem) som er koblet til hans JVC RX-DP10 forstærker, og det spiller ekstremt godt sammen.
Det skal også lige siges at jeg ikke har tænkt mig at spille helt øredøvende højt, men at forstærkeren selvfølgelig skal kunne spille dem op til et niveau der kan høres inde ved siden af. Ved godt det er en svær vurdering...
-Tak
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
N ukender jeg desværre ikke din forstærker, men jeg ved til gengælg at MS5'erne skal have et los bag i for at komme rigtig ud over kanten og åbne ordentlig op.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
TST333 skrev:
Hey Guys
Jeg er forelsket i Dali's Euphonia MS5 højttalere, og jeg ender nok med at købe dem inden så længe. Men min forstærker har ikke kostet 50k - og er det en nødvendighed? Jeg har en JVC RX-DP20 THX forstærker fra JVC, og jeg er nødt til at vide om den kan spille sammen med højttalerne eller om den bliver overmandet. Grunden til at jeg må eje de Dali højttalere er, at jeg har hørt dem og andre Dali højttalere og at jeg er vild med designet på MS5.
Jeg skal nok heller ikke skjule at grunden til at jeg startede med at være vild med Dali, er at min far har et par Dali Grand (De fuldvoksne af dem) som er koblet til hans JVC RX-DP10 forstærker, og det spiller ekstremt godt sammen.
Det skal også lige siges at jeg ikke har tænkt mig at spille helt øredøvende højt, men at forstærkeren selvfølgelig skal kunne spille dem op til et niveau der kan høres inde ved siden af. Ved godt det er en svær vurdering...
-Tak |
|
|
Uhhh kender godt den følelse med at man bare må eje et par MS5'ere  . God jagt...... __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
TST333 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
| N ukender jeg desværre ikke din forstærker, men jeg ved til gengælg at MS5'erne skal have et los bag i for at komme rigtig ud over kanten og åbne ordentlig op. |
|
|
Yes, ved det godt. Der er heller ikka mange af de forstærkere, så vidt jeg ved findes der 12 stk. i DK. Og det er både DP10 og DP20'eren tilsammen, ved ikke hvor mange der er af hver - tror kun der er et par stykker af DP20.
Men jeg ved bare at min fars Dali Grand også kræver en del, om end ikke så meget som MS5, men jeg regner ikke med at forstærkeren får problemer med at trække dem. Han kører nemlig som sagt med den tidligere model af min forstærker (JVC RX-DP10) og når den er skruet halvt op i volumen (Dvs. 0) så kan man ikke være i rummet. Og grunden til at det hedder nul, er at volumenspektret går fra -71 til +71... Kan også lige tilføje at forstærkeren vejer over 25kg hvis der er nogen der kan bruge det til noget...
Anyways, så var det bare lige for at få bekræftet at jeg ikke ville få problemer med det, hvis der altså skulle være nogen derude der kender til min forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TST333
Jeg har selv haft en JVC DP10, og jeg har nu ikke mødt noget som den ikke kunne spille op. Jeg ved også at andre har virkeligt gode erfaringer med den og storebroderen DP20. De har begge den store fordel at de kan sættes til "all chanels stereo" og såvidt jeg husker er der tri wire bag på MS5, og du vil således kunne bruge de 6 kanaler på din forstærker (som i øvrigt alle er identiske) som drivmiddel. Umiddebart vil jeg sige den burde kunne trække MS5érne, men det skal naturligvis prøves inden det med sikkerhed kan siges.
Held og lykke!
/Cerb
|
| Til top |
|
| |
TST333 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerberus skrev:
|
Hej TST333
Jeg har selv haft en JVC DP10, og jeg har nu ikke mødt noget som den ikke kunne spille op. Jeg ved også at andre har virkeligt gode erfaringer med den og storebroderen DP20. De har begge den store fordel at de kan sættes til "all chanels stereo" og såvidt jeg husker er der tri wire bag på MS5, og du vil således kunne bruge de 6 kanaler på din forstærker (som i øvrigt alle er identiske) som drivmiddel. Umiddebart vil jeg sige den burde kunne trække MS5érne, men det skal naturligvis prøves inden det med sikkerhed kan siges.
Held og lykke!
/Cerb
|
|
|
Hey Cerberus
Tak for svaret, det kunne jeg virkelig bruge. Jeg har heller ikke selv mødt noget der var problemer med, men det skal også hurtigt siges at jeg af gode grunde heller ikke har været så meget rundt med den. Ja det skal da selvfølgelig komme an på en prøve, men det er meget rart at have en god indikation før man henter dem hjem.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg var så uheldig at min DP10 afgik ved døden, grundet ustabil strømforsyning i huset, men den venter på nu engang hvor en eller anden har den fornødne knowhow til at fixe den!
Da jeg manglede noget at spille på, købte jeg en TACT TDA2200, og det har jeg ikke været utilfreds med indtil videre! Der er nogle forskelle på de to, men mest af alt havde jeg muligheder for at fjerne nogle unoder i mit rum med TACTén, og det blev derfor jeg kæbte den!
(Jeg spiller på SA7K Master, som i øvrigt var bi-ampet via min DP10)
/Cerb
|
| Til top |
|
| |
TST333 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerberus skrev:
|
Hej,
Jeg var så uheldig at min DP10 afgik ved døden, grundet ustabil strømforsyning i huset, men den venter på nu engang hvor en eller anden har den fornødne knowhow til at fixe den!
Da jeg manglede noget at spille på, købte jeg en TACT TDA2200, og det har jeg ikke været utilfreds med indtil videre! Der er nogle forskelle på de to, men mest af alt havde jeg muligheder for at fjerne nogle unoder i mit rum med TACTén, og det blev derfor jeg kæbte den!
(Jeg spiller på SA7K Master, som i øvrigt var bi-ampet via min DP10)
/Cerb
|
|
|
Okay, det lyder da lidt nederen. Du kan lige sige til hvis du vil sælge den defekte DP10'er, for jeg kender en der måske er interesseret i den.
Jeg har ikke tænkt mig at have andre forstærkere udover min DP20 - ihvertfald ikke til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TST,
Undskyld det sene svar, har været et smut ude at rejse!
Nej, jeg er ikke interesseret i at sælge den, det er stadigt meningen at den skal have et smukt otium i et sorround anlæg på et tidspunkt!
/Cerb
|
| Til top |
|
| |
TST333 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er bare i orden. Det er også kun fordi han har sagt han rigtigt gerne ville have en magen til min, og der er jo som sagt ikke særligt mange af dem.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller selv med en H/K AVR8500 på MS4 og det går da an, men så heller ikke mere  . MS5 er noget mere sultne end MS4 så derfor tror jeg et par MS5'ere vil kvittere med en svampet og slasket bas med din forstærker - men du kan jo prøve og kan den trække dem er det jo fint, ellers på med evt. noget brugt effekt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |