Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio Gold Signature 60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har brændt mig lidt varm på GS 60, men er meget nysgerrig efter mere information om denne højtaler. Har dog ikke fundet det store so far.
Ikke andet end den lyder rigtig godt på den highend opsætning jeg var placeret foran.

Hvordan vil denne højtaler lyde på en surround forstærker, f.eks. en Marantz SR 7001/5001?
Og hvordan vil den spille i et lidt mindre rum ~20kvm?
Det lyder til den virkelig hiver alle detajler frem fra den lydkilde den er sat til, godt som skidt, hvilket kunne blive et problem med en sådan surround forstærker. 

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har MA GS60, sammen med Marantz.
Dog er det ikke Marantz'en der trækker dem, men en Atoll effektforstærker.
Jeg har kun lige haft dem sat til Marantzen alene, og der er altså en del forskel - til Atoll'ens fordel.

Jeg har ikke hørt så mange andre "gode" højtalere, så jeg har desværre ikke så meget at sammenligne med, men hvis du har nogen spørgsmål skal jeg nok svare efter bedste evne...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Synes du at denne højtale lyder lidt for tam i det? Altså at den spiller kanon flot, men den spiller så rent at lyden bliver lidt kedelig. Hvordan vil du ellers beskrive den?

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har som nævnt ikke den store erfaring med højtalere, så jeg kan ikke sige så meget andet end at den dækker mit behov til fulde - og mere til.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 December 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Pakster skrev:
Synes du at denne højtale lyder lidt for tam i det? Altså at den spiller kanon flot, men den spiller så rent at lyden bliver lidt kedelig. Hvordan vil du ellers beskrive den?

Siden hvornår er det nu blevet en ulempe at en god højttaler spiller rent? ..Men hvis man nu er af den opfattelse at lyden er lidt lys/tam på MA'en kunne man jo evt. prøve med nogle forskellige forstærkere indtil man finder et match man kan lide.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Gå ned i tape connection og lån et sæt Monitor Audio Gold Signature 60 med hjem. Det er ikke noget problem, du skal bare trække det på dit dankort og transaktionen bliver annulleret hvis du kommer tilbage med dem og ikke vil købe. Så kan du prøve dem hjemme og se om det er noget for dig og hvordan det spiller i dit setup og i din stue.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Så har jeg endelig fået dem. De lød lidt kedelige i starten, men efter de første 15 timer er der sket en klar forbedring, så jeg glæder mig til de første 200 timer er gået =)

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Tilspilning er altid kedelig, men det bliver som regel belønnet

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt GS60 hos TC i Århus, men det var den gamle model altså den for et par år siden...og jeg synes ikke den var pengene værd...bare min mening...men jeg synes ikke den virkede som en full-range højttaler...så jeg synes nok den var lidt tam....

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Carloss skrev:
Jeg har hørt GS60 hos TC i Århus, men det var den gamle model altså den for et par år siden...og jeg synes ikke den var pengene værd...bare min mening...men jeg synes ikke den virkede som en full-range højttaler...så jeg synes nok den var lidt tam....

Jeg har akkurart den modsatte oplevelse af denne højttaler, jeg finder den hurtig og den har godt med attack - kan lyde en smule hidsig i toppen, men dynamikken er flot . Tight og punchy bas, en rigtig rock speaker   

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Carloss skrev:

Jeg har akkurart den modsatte oplevelse af denne højttaler, jeg finder den hurtig og den har godt med attack - kan lyde en smule hidsig i toppen, men dynamikken er flot . Tight og punchy bas, en rigtig rock speaker   

Mystisk...måske vi har forskellige opfattelser eller også har rummet spillet ind...kan dog ikke forstå hvis rummet skulle ændre så meget!!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Carloss skrev:
Acer skrev:

Carloss skrev:

Mystisk...måske vi har forskellige opfattelser eller også har rummet spillet ind...kan dog ikke forstå hvis rummet skulle ændre så meget!!

Eller også har vi blot forskellige præferencer

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

har også hørt denne ht mod DLS 55.Da vi gik fra DLS var det som om at vokalen åbnede sig mere op.Den spillede i mine øre væsentlig bedre end DLS 55.Eneste kritik er at man ikke er i tvivl om at enhederne er af metal(skarp)men det kan selfølgelig være et spårgsmål om tilspilning.Forstærker og cd var Atoll
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har også hørt denne ht mod DLS 55.Da vi gik fra DLS var det som om at vokalen åbnede sig mere op.Den spillede i mine øre væsentlig bedre end DLS 55.Eneste kritik er at man ikke er i tvivl om at enhederne er af metal(skarp)men det kan selfølgelig være et spårgsmål om tilspilning.Forstærker og cd var Atoll

Ja, min eneste anke mod disse speakers er netop også at de kan lide skarpe og spidse i det - men det bør kunne trimmes væk med et korrekt valg af kabler og/eller udstyr . NO duer ihvertfald ikke på dem.....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes