| Forfatter |
|
Paggee Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Og tak for et fedt forum, har fået meget god hjælp herinde gennem det sidste års tid. Jeg har et sæt B&W P6 højttalere jeg egentlig er meget glad for, men den venstre basenhed er begyndt at rasle lidt ved visse dybe frekvenser, f.eks. i Michael Jacksons "Who Is It?". Den raslen eller summen holder dog op hvis jeg trykker lidt på det der gummi membranen hænger i. Er enheden defekt eller kan det fixes forholdsvis nemt?
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lige få billedet til at blive vist ordenligt, men det betyder ikke så meget. http://peecee.dk/uploads/1206/p6.jpg Det kan ses der hvis I er interesseret i, hvad det er for en højttaler.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enheden defekt eller kan det fixes forholdsvis nemt? Ja og ja! Den er gået ud af centrering, så svingspolen skraber mod magnetgabet. Der er flere små virksomheder, som kan fixe sådan en enhed. Jeg kender kun www.basrep.dk , men der er flere.
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Er enheden defekt eller kan det fixes forholdsvis nemt?Ja og ja!Den er gået ud af centrering, så svingspolen skraber mod magnetgabet. Der er flere små virksomheder, som kan fixe sådan en enhed. Jeg kender kun www.basrep.dk , men der er flere.
|
|
|
Hvordan kan du være så sikker Højttalerne er ikke så gamle så de burde ikke allerede have problemer.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvordan kan du være så sikker"
Fordi jeg er en meget gammel mand, der har skruet en del raslende basser ud. Derfor. Og fordi du skriver, at det forsvinder, når du trykker på kantophænget. Eneste anden forklaring er at kantophænget er gået løs fra enheden ---> samme reparatør.
"Højttalerne er ikke så gamle"
Jo, de er. Mindst 10 år.
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
10 år? Gud, er de så gamle? Jeg troede de var højst fem. Der kan man bare se. Men du må jo have fat i noget af det rigtige, for Basrep sagde også at det sandsynligvis var svingspolen. Han sagde også at det nok ville koste 4-600 kr. Er det dyrt eller billigt, i forhold til andre steder? Om det kan svare sig er jo op til mig selv, så jeg vil tygge lidt på den - for den raslen jeg snakker om kommer ikke så tit.
Men tak for dine svar i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben kan med nogen sandsynlighed skaffe en hel ny enhed, som jeg vil GÆTTE på, at de skal have en tusse for, hvis du selv skruer den i. Prøv da at spørge dem først! Hvis de kun skal have det halve, er sagen klar, ikke? Men en repareret enhed er lige så god som en ny, og hvis du er glad for højttalerne, er 600kr rimeligt, synes jeg.
Jeg fik skiftet en enhed i mine 803 med samme problem, og dens kantophæng er nu ved at mørne, mens den anden, uskiftede, stadig ser fin ud! Så jeg skulle have repareret i stedet for at skifte, men fik det lavet gratis på garanti.
|
| Til top |
|
| |