Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Pro Ace Bass2 tilsl. t. Thule IA150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 December 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg er ny her - pænt goddag!

Jeg har i mit lille hjemmestereo: Thule Spirit IA150B og D75b (noget i den stil), et sæt Infinity Modolus højttalere, OG en nyindkøbt Aduio Pro Ace Bass2 Subwoofer.

Jeg kan bare ikke få Sub'en til at lyde af noget? KT-radio sagde (jeg sagde til dem, at jeg ikke har noget stor teknisk indsigt), at det er rimeligt meget plug and play. Det ser det også ud til i vejledningen. En kabelende i pre out på forstærker, og den anden ende i LFE In i Sub'en.

Det kan jo næsten ikke være nemmere. Blot er bassen 'død'/ ikke eksisterende, når jeg spiller musik. Ved I, om Thule'n kræver en speciel tilkobling? Eller kan det være andet.

Inden dette skrives har jeg været omkring KT-radio:

De var meget service-mindede og byttede den første sub, jeg fik med hjem. Den var i stykker, så ok, det forklarer den manglende lyd i sub nr 1. Sub nr 2 jeg får med hjem i går, hører jeg musik på hos KT-radio.

Vel hjemme med denne kobler jeg den til - og så stadig ingenting!!!!??????? Der er skruet op, der er strøm på, jeg kan høre musikken komme ud af 'slaverne' i siden. Men INGEN BAS!!!

Hjælp modtages nu i aller højeste grad!!!

Jeg har forsøgt HIFI-Klubben, men juletravlheden har ramt dem, og jeg ved ikke hvornår, de når at læse OG svare på mails. 

Så tænkte jeg på folket herinde - håber der er nogle kloge hoveder, eller blot andre med erfaring udi dette.

Til top Vis torsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 20 December 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg IKKE dit THULE sæt..!? men det lyder som om der ikke kommer noget signal ud, fra den linje output.

Men ligegyldigt hvad..! så skal du køre dine 2 højttaler kabler ned i subben og så derfra op til dine Infinityèr..!? for der sidder en kondensator, der afskære bassen fra dine Infinityèr, og hvis du ikke afskære dine satellitter, får du dobler effekt og udfasning, i visse frekvenser. Samtidig vil dine Infinityèr kunne tåle meget mere effekt.

Og hvad angår subben lyd kvalitet! Vil der ikke være nogen form for forringelse, da der bare sidder en modstand mellem højttaler indgangen og line input.

Peter

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 December 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Velkommen til forummet, nye torsten!

Det er nok rigtig som cph-r skriver at du gør bedst i at bruge højniveau-indgangen, altså højttalersignalet fra din forstærker ned i subben og så derfra ud til Modulusserne. Man kan måske indvende at der vil optræde et vist tab i de forskellige sammenkoblinger, men forsøg det nu. Det giver også den fordel at højttalersignaler er ens, forstået på den måde at din sub kan køre på alle slags forstærkere den vej. En linjeudgang kan godt afvige fra det, Audio Pro måske havde i tankerne til din LFE indgang.

Jeg har selv en Ace Bass 2, og jeg føder den fra pre out på forforstærkeren med højre og venstre kanal ind på subbens linjeindgang med phonokabler. Jeg har naturligvis tændt den på hovedafbryderen lige hvor strømmen kommer ind, og så har jeg sat den lille vippeomskifter til automatik så den selv tænder, når den mærker et signal. Men det skal siges at den har brug for temmelig meget signal for at sige noget. Jeg er nødt til at køre med indgangsfølsomheden skruet næsten helt op, for at den har fornuftigt niveau i forhold til mine hovedhøjttalere. Hvad sker der hvis du frakobler dine Modulusser. Altså enten vælger dem fra (jeg kan ikke huske om sådan en Thule har en on/off knap for højttalere) eller piller plus fra dem på højttalerkablet? Det skulle jo så være for at du helt sikkert kan høre din sub, hvis den overhovedet siger noget. Dine pre out burde være aktive konstant, og følge volumenkontrollen. Jeg har kigget i Thules brugsanvisning for den, og der nævnes ikke noget om pre out. Så den skal næppe aktiveres på nogen speciel måde.

Hvis du har en signalkilde (cd afspiller eller måske mp3 eller pc eller andet) som har variabel udgangsniveau, kan du jo forsøge at koble den på direkte til subbens indgange med phonostik, sørge for at der er skruet helt ned for musikafspilleren og så langsomt skrue op. Du kan jo begynde med at have skruet halvt op for subbens indgang, men da den altså ikke er sindssygt følsom, går det næppe helt vildt for sig med enorme basbrøl. Det lyder da næsten for mærkeligt at to subber skulle være defekte. Husk at den blå diode på forsiden skal tænde, når subben spiller. God vind med forsøgene.

torsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2006
Sendt: 26 December 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej Peter & Klogesen!

Mange tak for jeres svar!!!!

Det var det, der skulle til. Men som skrevet, var det ikke den løsning jeg så hos KT-Radio. Der var det blot kablet i, og så var det det.

Godt nytår,

Vh,

Torsten.

Til top Vis torsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes