| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Damen og jeg flytter i det nye år, og jeg får et lytterum, hvor vi skal have en god akustik (også i damens interesse da hun spiller musik og synger)!!   
MEN: Vi skal have et nyt lille setup til stuen der skal tilsluttes TVet (TV lyd = ), og det skal bare være et lille diskret et og evt. med en CD-afspiller. Jeg har fundet nogle Tangent højttalere... HTD-50 - er de noget værd? Tangent generalt? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har jeg købt tidligere til en veninde der bare skulle have nogle højttalere der kom noget lyd ud af. Forarbejdningen er temmelig imponerende til prisen (299 kr. for et sæt i Bilka!) med diskant af dometypen, højttalerterminaler i form af massive skruer og en pæn kunstfinerforarbejning i lys ahorn. Men lyden er selvfølgelig ikke specielt god i den her prisklasse, det er klart. Basenheden er kun en 4" så det er selvsagt ikke en magtfuld lyd med højt lydtryk du får, men til prisen får du ikke noget bedre...hvis man da overhovedet kan få noget!?!
Bemærk iøvrigt at stoframmen lige skal vendes på denne model. Tangent har nemlig lavet den brøler at logoet i stoframmen dækker diskanten næsten helt med dertil forfærdelig lukket lyd til følge, men det problem kan som sagt løses ved at vende frontrammen 180 grader så logoet står på hovedet. Hmmm man hænger sig vist ikke så meget i den slags detaljer hos Tangent/Eltax 
PS: Så lige priserne på den opgivne hjemmeside, 499 stk for denne højttaler er alt for meget, som sagt købte jeg dette sæt for 299....ja prisen var for ET SÆT!! Medmindre du vælger hele pakkeløsningen bestående af anlæg og højtalere, som er billigt nok, så ville jeg smutte i Bilka i stedet og se om der er nogle der, ellers er der bedre alternativer hos diverse hififorretninger, også i den billigere ende.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg ville kigge efter noget andet... Hvis de skal tilsluttes et TV, må der i mine øjne (ører) gerne være være lidt dynamik og smæk på lyden. Hvis du kunne finde et par brugte Paradim Atom, ville du virkelig få den slags, i nogenlunde samme størrelse, og i ganske lækker finish! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Musvit Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes du skulle overveje nogle dali concept 2 eller concept 1 fra hifiklubbens hjemmeside. http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/DALI_Concept_1_hoejttaler_Kirsebaer.htm http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/DALI_Concept_2_hoejttaler_Kirsebaer.htm
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er en faktor. Det er som sagt bare noget andet i stedet for TVets lyd som generalt er ren elendighed. Anlægget som sådan får et musikrum! 
Måske en dag der skal et snurrerundt setup til, men ikke pt. - dog bliver der nok købt en reciever så denne kan bruges til et evt. snurrerundt lyd setup...
Prisen på de der Tangent hedder 100 kr for et sæt - helt nyt, såeh... jeg hopper nok på det!? Nogen alternativer selvom Taurus ikke mener det findes?  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
Prisen på de der Tangent hedder 100 kr for et sæt - helt nyt, såeh... jeg hopper nok på det!? Nogen alternativer selvom Taurus ikke mener det findes? 
|
|
|
100 kr for et sæt??? da ikke ifølge den forhandler du selv har opgivet et link til? Men til den pris, hvad har du så at tabe?.....se dog at få det købt og smid skidtet ud hvis det alligevel ikke er tilfredsstillende
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
MichaelJDK skrev:
|
Prisen på de der Tangent hedder 100 kr for et sæt - helt nyt, såeh... jeg hopper nok på det!? Nogen alternativer selvom Taurus ikke mener det findes? 
|
|
|
100 kr for et sæt??? da ikke ifølge den forhandler du selv har opgivet et link til? Men til den pris, hvad har du så at tabe?.....se dog at få det købt og smid skidtet ud hvis det alligevel ikke er tilfredsstillende
|
|
|
Suk... Skal give 100 kr for porto og prisen er på den anden side af 100 kr nu... vil nok prøve at støve lidt rundt i Bilka... 
Andre der kender til en meget billigt reol HT?  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Taurus skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Suk... Skal give 100 kr for porto og prisen er på den anden side af 100 kr nu... vil nok prøve at støve lidt rundt i Bilka... 
Andre der kender til en meget billigt reol HT? 
|
|
|
Æh, er vi ikke ved at blive lidt nærig nu ? På den anden side af 100 kr.  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Taurus skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gå en tur i Blå Kors m.fl. - Så kan du sikkert finde et sæt til en flad '50-er  __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
MichaelJDK skrev:
Taurus skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Æh, er vi ikke ved at blive lidt nærig nu ? På den anden side af 100 kr. 
|
|
|
Hehe... Nej, jeg er skam med endnu. Men ville da være træt af hvis han ønsker, at jeg skal give 100 kr i porto når der kun er 20 km hen til ham... så vil jeg hellere hente dem i bilen... men mon ikke han kan snakkes med når alt kommer til alt?  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |