| Forfatter |
|
jhjorsal Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige starte med at nævne at jeg ikke ved meget om hifi, jeg var i en periode af mit liv udstationeret på flådestation grønnedal på Grønland hvor det galdte om at have det størst mulige anlæg på de 25m2 værelse der var til rådighed, jeg er dog uddannet elektronik mekaniker.
Jeg har et par Dali 40 jeg har haft i 15-20 år og som jeg sådanset altid har været glad for, der er dog gået en diskant engang imellem. For 1½ år siden røg de så ud i laden i forbindelse med en ombygning, og er ikke kommet ind igen (konen styrer den del med indretning) jeg har dog planer om at de skal stå i en kommende gildesal og er villig til at ofre lidt på dem, bl.a. skal der igen en ny diskant til, derudover undre jeg mig lidt over delfilterene, hvor komponenterene er monteret på et stykke træ med en overdosis lak, er det normalt? jeg spørger fordi flere af spolerene er røget løs af kernen og hænger og dasker, kan man købe nye filter og bliver de lavet på en anden måde idag og kan man evt købe nogle uorginale hvor prisen er lavere. Jeg ved ikke hvorfor de har det som de har det, men da jeg har købt dem af HIFI klubben fra ny må de jo være født sådan. Den resterende del af anlægget består af Technic forforstærker SU-A200 effektforstærker SE-A100 samt cd afspiller SL-P1000 så det skulle vel være godtnok til de højtaler ?
Hvi jeg får dem ind i stuen igen ville man så med det setup kunne lave noget suround lyd og hvad skulle der til?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|