Emne: Strøm er en stor faktor i hi-fi? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DRINAWOLF Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nyt år hi-fi folks!
Jeg er ikke sikker,men jeg tror at mange har oplevet det lignende fænomen,i forbindelse med strøm.
Mellem jul og nyt år,jeg fik ny anlæg,et par audiovector K-3 signature,og forstærker sæt fra arcam FMJ A32 og FMJ P35 duo.
29. december begyndte jeg at spille med anlæget,fra starten det var vellyd,og utrolig godt stereo perspektiv,med godt nok krop.(det handler om slanke ht.)
Bi-amp med separate strømforsyning virkede bare helt perfek!
Selve tuneren var acceptabelt fra teledanmarks net,mest radio 3,fordi før jeg har haft system audio ht. som kunne ikke give satisfaction!(alt for lyst og spidset lyd,med dårlig bass)
Men efter nyt år,den 2. januar fik jeg et stor skuffelse!
Lyden var ikke samme,altså jeg fik et stresset lyd,med svagere detaljer,og effekt!
Jeg har spekuleret et styk tid,og fandt ud, at det kunne være noget med strøm.
Jeg tror,at strømmen er meget renere,når stor strømsugere pausere,som fabrikker osv.
Jeg synes også at selve strømspændingen er bedre om vikkenden og om helligdagen.
Hvad er alternativ?
Strømfilter måske,men hvilken slags?
Har nogen oplevet det samme problem som mig? og hvordan løste det?
Mvh:Drinawolf
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du af strømkabler, og har du ægte jord sluttet til dine enheder?
Det er det jeg selv er ved at få lavet, og det er ganske rigtig at på visse tidpunkter på dagen især i arbejdstiden vil strømmen faktisk være ganske støjbefængt, og tror det ville kunne høres på et godt anlæg...
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Imbanlance!
Jeg har standard strømkabler til kompomenter,og standard stikdåse.
Men jeg synes at selve investering i bedre kabler ville ikke løse problemet,fordi det handler ikke om klassisk støj,men det handler om svagere strøm,som jeg opleve.
Mvh.Drinawolf
Ps:29,30,31,og 1 det var godt lyd,men den 2. januar den vellyd forsvandt pludselligt!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder en anelse mystisk ja, men hvorfor skulle det ske og har du oplevet noget ligende da setuppet var anderledes..?
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Imbanlance!
Det kan godt lyde sådan,men jeg har ikke oplævet noget lignende.
Jeg bor i samme lejlighed i mere end 10 år,eneste forskell er,at under min lejlighed er en stor super best forretning,som blevet endnu større,fordi de byggede en stor magasin,og jeg synes at problemet ligger der!
Mvh.Drinawolf
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja hmm hmm, lyder meget mystisk, men trækker du meget effekt når du spiller højt, så vil du jo miste noget, ellers er der vel kun at få lagt en 10A sikrings gruppe ind kun til anlægget.. 
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
Jeg har spekuleret et styk tid,og fandt ud, at det kunne være noget med strøm.
Jeg tror,at strømmen er meget renere,når stor strømsugere pausere,som fabrikker osv.
Jeg synes også at selve strømspændingen er bedre om vikkenden og om helligdagen.
|
|
|
Det lyder som noget Mr.Antisilver kunne have fundet på at skrive. Men tror du ikke bare at højttalerne har udviklet sig lidt, tænker på tilspilning osv.
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Imbanlance!
Jeg har i min stue 5 stikkontakt,og sikringen er på 10amp,stikkdåsen har 5 tilsluttnings stikk,med max. 10*230 volt belastning.
Problemet er,at jeg kan ikke tilslutte forstærkere separat,derfor er jeg nødt at bruge stikkdåse.
Men jeg har haft anlæg hele tiden,og jeg kunne ikke mærke drastisk lyd-forændring.
Mvh:Drinawolf
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager selv strømmen fra 1 stik kontakt til flere enheder, så det ville det ikk være noget problem i, men er det hele sat i serie, altså alle stik kontakterne, og kablerne af dårlig kvalitet så kunne de da være pga spændings fald, men så skal der også trækkes store strømme, og du vil møde blackouts også..
Men for mig lyder det ganske mystisk at du kan hører sådan en forskel...
Hvor meget har du iøvrigt leget med strømkablerne, selve fasen kan godt ha stor indvirkning, så prøv at vende stikkene 180 gader, og se om du kan lytte dig frem til en forskel denne vej..?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|