| Forfatter |
|
Nixon Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter at jeg har sat min DALI SWA12 subwoofer til, har jeg lagt mærke til, at volumen knappen næsten er skruet helt op for at jeg overhovedet kan høre bassen. På forstærkeren er subben skruet op til +12.
Lige nu står subben på 7, men hvis jeg skruer den ned til 5, så kan jeg slet ikke høre bassen. Er det normalt?
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke meningen du skal høre bassen som sådan - kunsten er at du fornemmer bassen som mere tyngde i musikken.
Er det en surround eller stereo forstærker? Har leget lidt med fase og delefrekvens på SWA12?
Hvilke ht. spiller den sammen med? Hvis du har nogle giga ht. med megen basformåen, så kommer swa12 måske til kort.
|
| Til top |
|
| |
Nixon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er surround forstærker NAD 763v2. Jeg har leget lidt med fase og delefrekvensen, men er ikke så erfarren på det område. Jeg havde en 10" KEF basreflex sub før. Det er nok derfor, at jeg er vant til meget bas. DALI SWA12 er et lukket kabinet.
Den spiller med B&W 604 S3
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SWA12 er en rigtig god sub. Du har sikkert vænnet dig til et "overskud" af bas. Men som sagt, så er det korrekte niveau der hvor bassen fornemmes som et tilskud af lave frekvenser, men hvor det ikke er muligt at pege og sige:´Dér kommer bassen fra...
Mulighederne er mange og der er også noget at hente ved forskellige placeringer/vinklinger i rummet. Dog skal subs helst stå mellem frontht., især ved stereobrug.
|
| Til top |
|
| |
Nixon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah okay :) tak
Nu forstår jeg bedre. For ja, jeg har været vant til "overskud" af bas. Har lige siddet og testet subben i Saving Private Ryan. Og som du siger, jeg kan ikke pege og sige, hvor bassen kommer fra. Den er der bare. Hvorimod den anden sub jeg havde, den brummede og man kunne tydeligt høre hvor bassen var.
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej spiller den godt sammen med dine B&W 604 s3? hvad har du ellers af surrond højtalere?
|
| Til top |
|
| |
Nixon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Den spiller skide godt. Har testet den hele dagen i dag. Jeg har kun B&W 604 S3 og B&W LCR600 S3.
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok skal ud og have mig en LCR600 S3 idag brugt, og det næste jeg kunne tæke mig er en sub eller B&W 604 S3, har også NAD 763v2, så kunne det være jeg skulle gå efter en DALI SWA12, vil se om jeg kan finde en brugt.. Hvad kabel bruger du?
|
| Til top |
|
| |
Nixon Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|