Jeg søger hjælp!
Jeg er ikke sikker hvad sket med min ny anlæg!
Først jeg troede at det handler om strøm spænding i min lejlighed,men jeg har kontroleret af en el-fagmand,og strøm er ok.(selvfølgelig er forskel om aftenen,pga.strøm-støj forhold)
28. december 2006 købte jeg min ny anlæg:arcam fmj 32+fmj 35 bi-amp duo,og et par audiovector K-3 signature.(små 35,000)
CD-en er også fra arcam,alpha 9,signal kabel er nordost black knight,ht.kabler er flatline gold 2*2 meter 2 sæt.
Efter tilslutning startede med at lytte.
Hold da op! Det var vellyd med det samme,feks. tuneren lydede aldrig sådan(før har haft system audio ht.med arcam alpha serie)
Jeg troede at jeg fandt hi-fi lykken med det samme!
Men det var kun i et par dage,faktisk efter nyt år,den 2. januar jeg tændt på anlæget,og første underligt bemerkning var:at det var noget galt med lyden!
Det lydede som at strøm spændingen ikke er i orden,lyd med et soft strøm,altså det føles som at er ikke nok effekt,som er apsurd,når strømforsyning er 800 VA per forstærker(ringkernetrafo)og effeken er 100 watt 8 ohm,og i bi-amp det føles meget mere.
Og det var også,lyden var efter min lyd-smag,og forstærker duo spillede med så godt effekt,at det var næsten utroligt!
Stereo perspektiven var flott,Rachelle Farrells stemme var så smukt,at man kunne næsten ikke kontrolere følelse!(min kone græd!)
Og efter kun 4 dage magien forsvandt!
Med tiden,lyden skulle være meget bedre,tilspillet,men jeg fik det modsætte!
Hvad skulle være galt her? Er det muligt at forstærkeren mistede power på en eller på anden måde?eller det er noget galt med ht?
mvh:Drinawolf