Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
Hej jeg har lige købt et sæt jbl ti 5000 men f**k!! hvor en kraftig diskant er der bare mig eller er den meget diskant spillende?? er der andre som har haft / har denne ti 5000?? har prøvet med andre kabler men unden det store held desværre jeg har pt et nad silverline for og effekt sat til...
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
Du kan prøve at dæmpe diskanten med et stykke toiletpapir ! hvis du har toiletpapir der er lavet af flere lag, kan du starte med et lag, 2 lag, osv. Hvis der er en port til diskanten, ligesom en port til bassen. Så kan du dæmpe diskanten, i diskantporten med toiletpapir.
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
okay jeg har prøvet med toiletpapir det hjælper lidt men der er stadig godt gang i den jeg syntes at der før er snakket om lige denne ti 5000 og dens diskanter og mener der var et indlæg om mand kunne skifte diskanten ud med en scanspeak som skulle passe i er der nogle der har prøvet det eller har hørt om det?
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
Det gjorde jeg bestemt også... men han havde også et andet anlæg og kabler osv... men på mit anlæg spiller de en del anderledes..! så derfor søger jeg andre som har haft samme højtaler og måske kendte til problemet så derfor "ascari" har jeg lagt denne tråd på forumet
Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
Brian chr skrev:
Det gjorde jeg bestemt også... men han havde også et andet anlæg og kabler osv... men på mit anlæg spiller de en del anderledes..! så derfor søger jeg andre som har haft samme højtaler og måske kendte til problemet så derfor "ascari" har jeg lagt denne tråd på forumet
Hvilken forstærker du på dem? Det jeg har erfaret er at det er forstærkeren der kan hentes mest ved at skifte hvis det er.
Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
dine sølvkabler kan du osse skifte til kobber istedet. det oplevede jeg da jeg fik nogle sølvkabler. de lød af helvede til i diskanten i dali 850. man kneb ørene sammen nærmest. så tilbage til kobberet og det lød behageligt igen så man spidsede ører og lyttede efter diskanten fordi den ikke var irreterende skarp mere. sølvkabler fungere bedre til noget rørlyd som regel.
__________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
jeg køre lige pt med nad silverline for og effekt og sølv kabler...!! har lige haft lånt et sæt MIT højtaler kabler og det syntes jeg virket ganske godt så jeg må bare igang med af prøve nogle forskelige kabler... men tak for de mange svar
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum