| Forfatter |
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter et kig i Tapeconnection, har jeg fået lyst til at få en gulvhøjtaler. Jeg var meget imponeret af Monitor Audio GS 20 og GS 60. De har en flot finish og de er blevet accepteret af konen, hvis de er i sort pianolak Jeg har en stue på ca. 20 kvm. så jeg ved ikke helt om den GS 60 er for voldsom?? Nu er det mine øre der tæller og dette er jeg klar over, men jeg kan nu godt lide at høre hvad brugerne, her på sitet, har af erfaring med Monitor Audio ( GS serien).
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender primært GR-serien, som er forgængeren, men mon ikke de trods alt minder lidt om hinanden. Jeg har selv GR20 og ville ikke ønske den større model med mindre jeg havde en meget stor stue samt mange penge til en forstærker, der kan tøjre basserne i GR/GS60.
Som du selv skriver skader det selvfølgelig ikke at lytte til dem begge, men jeg synes du skal tage med i betragtning, at prisforskellen efter mit gæt kan bruges langt bedre i forstærkerleddet. Mao. er det generelt højttalere, som belønner at der bliver sat gode forstærkere foran, evt. i biamping som jeg bruger
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et fuldt 5.0 sæt af MA GS som du kan se i min sig.
Som det nævnes af Vanderlay, skal der noget kraft til for at få noget god ud af dem.
Der er fx stor forskel på om jeg kører dem direkte fra Marantzen eller om jeg sætter Atoll'en til at trække dem.
Min stuen er også omkring 20 m2.
Hvilket udstyr hørte du dem på i TC?
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min stue taget i betragtning bliver det nok GS 20. Mit udstyr består af Densen og jeg skal Bi Ampe
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Min stue taget i betragtning bliver det nok GS 20. Mit udstyr består af Densen og jeg skal Bi Ampe
|
|
|
Har du hørt RS8 sammenlignet med GS20 eller GS60?
Jeg har ikke selv haft muligheden, men det kunne være lidt interessant at se (høre) hvor meget forskel der er.
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt rs6 og den gjorde det også godt. Men det er nu lidt mere interresant med GS serien. Men en direkte sammenligning har jeg ikke haft mulighed for.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Jeg har ikke selv haft muligheden, men det kunne være lidt interessant at se (høre) hvor meget forskel der er. |
|
|
Hvis man er ude i et Densen Bi-amping setup, så er der ikke meget tvivl om at det er GS'erne man skal have fat i. I dén sammenhæng er GS 20 vel stadig at betragte som en ret billig højttaler? RS6 er en fin højttaler til pengene, mæææn... Træerne vokser dog ikke ind i himlen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
zuluDK skrev:
Jeg har ikke selv haft muligheden, men det kunne være lidt interessant at se (høre) hvor meget forskel der er. |
|
|
Hvis man er ude i et Densen Bi-amping setup, så er der ikke meget tvivl om at det er GS'erne man skal have fat i. I dén sammenhæng er GS 20 vel stadig at betragte som en ret billig højttaler? RS6 er en fin højttaler til pengene, mæææn... Træerne vokser dog ikke ind i himlen.
|
|
|
Hvad kommer den nye serie til at koste ca OTTO?
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt RS6 og RS8 og det er helt sikkert gode højtalere, prisen taget i betragtning. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |