| Forfatter |
|
makafuni Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle der kan forklare mig forskellen på de to højtalere? jeg har kigget på dem begge brugt og de koster hendholdsvis 2500 kr. for M2 inkl. superstands og 3500 kr. for m3 uden superstands begge højtalere er i perfekt stand! m2 er vidst et år eller to ældre så de er henholdsvis 5 år(m3) og 7 år(m2) gamle! skal ud og høre dem i morgen så et hurtigt svar ville ikke være af vejen
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Makafuni.
Forskellen afhænger lidt af om det er mkI eller mk II udgaven af M3. MkI udgaven har audiovector skiltet siddende forneden på fronten af HT. På mk II udgaven sidder skiltet foroven på HT.
Forskellen på AV M2 og M3 mkI er andre basmellemtone enheder og bedre dæmpning af kabinttet.
Forskellen på AV M2 og M3 mkII er såvidt jeg husker ,andre bas/mellemtone enheder ,nyere end dem i mk I udgaven og et andet delefilter !
Jeg ville ikke spare de 1000kr uanset ommdet er M3 mkI eller II de lyder bare bedre end M2 !
|
| Til top |
|
| |
makafuni Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay! nu har jeg bare det problem at sælger ikke vil af med sine m3 alligevel.. så nu står valget i stedet i mellem m2 og dali evidence 470 til 4k! har nu også før læst mig frem til at m2 svarer til en model i mellem m3 og m3 super! nyprisen er da også 11k.. de skal spille på en thule spirit ia60b! kan den mon trække dem?
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Makafuni
M2 er den billigste model i serien ! Den ligger absolut ikke mellem M3 o M3 super langt fra ! Men hvis prisen er 2500kr og de er ok så er det en fin HT. Dynamisk og elsker mange watt. Med hensyn til Dali Evidence 470, så har jeg aldrig hørt dem spille . Kan derfor ikke drage sammenligninger imellem de 2 HT. Prøv dem begge 2 og lyt dig frem til din favorit. Jeg vil tro at begge HT er fine til den lave pris !
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan er c2 eren så mod m3
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
hvordan er c2 eren s� mod m3 |
|
|
C2 kan overhovedet ikke hamle op med M3. Jeg har hørt en a/b test med de to hos den lokale ekspert. C2 er en tynd kop te, M3 har bedre diskant og mellemtone og bassen er meget mere i balance med resten af højttaleren end i C2. Det afspejles også i priserne på de to. M3 er som regel dobbelt så dyr som C2. De C2 jeg havde kig på hos ekspert var på tilbud til 2500kr sæt, mens M3 stod til fuld pris 10k. C2 er set herinde til 1500kr brugt og de gik heller ikke ligefrem som varmt brød. 0
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
|
hvordan er c2 eren så mod m3
|
|
|
M3'ern går lidt dybere end C2 var min oplevelse da jeg i sin tid skulle vælge mellem M3 og C2, men kan varmt anbefale C2, jeg har haft mine i 6 år nu, de spiller herligt! Iøvrigt er C2 forholdvis nemme at opgradere med bedre diskant evt.
Dog skal du være opmærksom på din forstærker, den skal være strømstærk for optimalt udbytte af C2!!!
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD T763v2 kan man stadig opgradere C2 selv om den er så gammel.. hvad med C3eren
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
|
Jeg har en NAD T763v2 kan man stadig opgradere C2 selv om den er så gammel.. hvad med C3eren
|
|
|
Vifa's Pl 27tg3506 diskant der bare skal proppes i C2 og tilsluttes, så spiller de. bas/basmellemtone kan snuppes fra M3sig og S6....
Link til diskant:
http://www.danskaudioteknik.dk/sites/enheder.htm
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
antonboy skrev:
|
|
|
|
Vifa's Pl 27tg3506 diskant der bare skal proppes i C2 og tilsluttes, så spiller de. bas/basmellemtone kan snuppes fra M3sig og S6....
|
|
|
Det er da vist ikke den officielle opgradering fra Audiovector.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jdluxe skrev:
antonboy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nope, men det virker kanon!
Det er da vist ikke den officielle opgradering fra Audiovector. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
|
|
|
|
Okay, det kan jeg jo ikke udtale mig om da jeg ikke har hørt det, men normalt kan man ikke bare skifte til andre enheder uden at skifte/tilpasse delefilteret. Så får man et dårligere resultat selvom det er dyrere enheder man monterer.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jdluxe skrev:
|
|
|
|
Okay, det kan jeg jo ikke udtale mig om da jeg ikke har hørt det, men normalt kan man ikke bare skifte til andre enheder uden at skifte/tilpasse delefilteret. Så får man et dårligere resultat selvom det er dyrere enheder man monterer.
|
|
|
Som du sikkert har læst i andre tråde, er Audiovector ikke behjælpelig ved spørgsmål om opgradering/ændringer... og det er rigtigt at normalt kan nye enheder ikke bare puttes i, heldigt var det bare at M3sig/s6's værdier ligger tæt på de originalt monterede........ så der skulle ikke pilles i filteret!
|
| Til top |
|
| |