| Forfatter |
|
Kejserjorn Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle sammen,
Jeg er ny herinde, og jeg vil da lige indledningsvis sige at dette forum virker helt kanon
Men jeg har et problem: Jeg har et par Snell E-4 som jeg er svært glad for. Jeg har lige fået dem malet hos en autolakerer da de havde fået en del ridser i tidens løb. Men da jeg i dag fik dem tilbage var diskanten i den ene stået af....
Er det muligt at købe originale enheder til disse højttalere, og i så fald hvor? Eller findes der et alternativ som spiller ligesom den originale?
Skulle der være nogen som ligger inde med en brugt er jeg selvfølgelig oss meget interesseret.
På forhånd tak
Jens
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er den stået af ?.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Hvordan er den stået af ?.
MVH
|
|
|
Den spiller slet ikke
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
skrue en diskant ud, læs hvad der står på den og post evt. et billede. Du kan sikkert få en ny.
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står
E IV 65 Qc. 950228 Cat. No 811827 bag på diskanten
Har desværre ikke lige et kamera ved hånden...
Vil det være bedre at finde en anden diskant, og så skifte i begge højttalere?
Jeg har desværre ikk så meget forstand på den slags.....
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en Peerless dome, men Snell matcher dem med delefiltrene.....en ny standard koster sikkert ca. 500, en ny hos snell sikkert +1000....
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
| Det er en Peerless dome, men Snell matcher dem med delefiltrene.....en ny standard koster sikkert ca. 500, en ny hos snell sikkert +1000.... |
|
|
Er Peerless navnet på producenten? På Snells hjemmeside koster en ny $95, men det koster jo nok en formue for at få den til DK....
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set efter, om det er en sikring, mange Snell højtalere har en sikring, til beskyttelse af diskanten.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
| Har du set efter, om det er en sikring, mange Snell højtalere har en sikring, til beskyttelse af diskanten. |
|
|
Har tjekket sikringen, det er ikke den. Og har også tjekket kablingen inde i højttaleren, det fejler heller ikke noget
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kejserjorn skrev:
Skorpio skrev:
| Det er en Peerless dome, men Snell matcher dem med delefiltrene.....en ny standard koster sikkert ca. 500, en ny hos snell sikkert +1000.... |
|
|
Er Peerless navnet på producenten? På Snells hjemmeside koster en ny $95, men det koster jo nok en formue for at få den til DK....
|
|
|
Det koster ikke alverden at sende en lille pakke til DK. Hvis den sendes med kurer (DHL, UPS eller FedEx) koster det vel en $15 - $20
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Kejserjorn skrev:
Skorpio skrev:
|
|
|
|
|
Det koster okke alverden at sende en lille pakke til DK. Hvis den sendes med kurer (DHL, UPS eller FedEx) koster det vel en $15 - $20
Haugaard
Så kommer der jo også told og dansk moms oveni, så det løber op i en del synes jeg.... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist lige præcis den Men der står da "made in Denmark", kan det så virkelig passe at man skal købe den i Canada?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Scorpio skriver, trimmer Snell deres højtalereenheder via delefilteret, sådan at de svarer til deres referencemodel af C 4, hvis du køber en enhed uden om Snell risikerer du, at de ikke spiller ens , hvis du køber en enhed hos Snell, skal de have nummeret på enheden, således du er sikker på at få en enhed der passer til dine højtalere.
Fejlen kan også ligge i delefilteret, da mine C/V blev tavse i mellemtonen var det en modstand i delefilteret.
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
Som Scorpio skriver, trimmer Snell deres højtalereenheder via delefilteret, sådan at de svarer til deres referencemodel af C 4, hvis du køber en enhed uden om Snell risikerer du, at de ikke spiller ens , hvis du køber en enhed hos Snell, skal de have nummeret på enheden, således du er sikker på at få en enhed der passer til dine højtalere. |
|
|
Hmmm...Det er allerede lidt for teknisk for mig 
Er det du siger at den Peerless enhed faktisk ikke er helt den samme som den der sidder i min højttaler?
Jeg kan i øvrigt se på Peerless' hjemmeside, at enheden er blevet erstattet af en nyere model. Hvis jeg nu køber 2 af dem, og skifter den i begge højttalere, burde jeg så ikk få et fornuftigt resultat? Eller er det eneste rigtige at købe en original?
|
| Til top |
|
| |
Kejserjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
|
Som Scorpio skriver, trimmer Snell deres højtalereenheder via delefilteret, sådan at de svarer til deres referencemodel af C 4, hvis du køber en enhed uden om Snell risikerer du, at de ikke spiller ens , hvis du køber en enhed hos Snell, skal de have nummeret på enheden, således du er sikker på at få en enhed der passer til dine højtalere.
Fejlen kan også ligge i delefilteret, da mine C/V blev tavse i mellemtonen var det en modstand i delefilteret.
|
|
|
Hmmm...Det med delefiltret er jeg nok desværre ikk verdensmester til selv at tjekke, bliver sq nok nødt til at få fat i en fagmand 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
|
Som Scorpio skriver, trimmer Snell deres højtalereenheder via delefilteret, sådan at de svarer til deres referencemodel af C 4, hvis du køber en enhed uden om Snell risikerer du, at de ikke spiller ens , det er da klart at han skal købe to diskanter, om Snell er så grundig i dag efter Peter Snell er død tror jeg ikke, de bruger hans navn som jeg kan se det. hvis du køber en enhed hos Snell, skal de have nummeret på enheden, således du er sikker på at få en enhed der passer til dine højtalere.
Fejlen kan også ligge i delefilteret, da mine C/V blev tavse i mellemtonen var det en modstand i delefilteret. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enheden er den samme, (Snell laver meget få enheder selv), men enheder måler desværre ikke ens , hvis diskantenheden har et frekvensområde på 2000 - 20000 hz + - 3 db, kan man i værste fald risikere at få 2 diskanter, hvor den ene spiller + 3 db, den anden -3 db, hvor førstnævnte spiller 4 gange så højt. Men da Snell trimmer enhederne via delefilteret hjælper det ikke at købe to nye enheder selv om de er ens, da det ikke er sikkert, at delefilteret er trimmet til de nye enheder.
Men da det kun er Snell, (de har en database med alle højtalere), der ved hvordan dine højtalere måler, er du nødt til, hvis du vil være sikker på at dine højtalere spiller ens, at finde en enhed der passer til den anden diskant, set fra Snell side kommer de så af med deres gamle enheder til en god pris, for dem.
Men prøv som foreslået, at kontakte Dansk Audio Teknik, de har god erfaring med Snell, de har modificeret mange Snell højtalere, men få tjekket dit delefilter, hvis du er heldig er det måske kun en modstand.
|
| Til top |
|
| |