| Forfatter |
|
High-End Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 25 December 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg har her på det sidste lagt mærke til en raslende lyd der kommer fra min venstre front højttaler, og efter at have lytte godt har jeg fundet ud af at den kommer, mærkelig nok, fra basporten. Men det er kun når der er et nogenlunde tryk på bassen, hvad kan det skyldes?? og det forekommer også kun ved nogle enkle former for bas. Det kan godt virke ret irreterende nogen gange når man hører musik, det lyder som om der stod en værktøjskasse lige ved siden af højttaleren med en masse løsdele i! Håber der er nogen der kan hjælpe.
MVH. Daniel...
ps. god jul og godt nytår! __________________ Hi-Fi is the way of life!
|
| Til top |
|
| |
High-End Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der har bare en lille fornemmelse af hvad det kunne være?? Jeg ved godt det er svært at give en forklaring på, da i ikke har hørt det, men er der nogen der har oplevet noget tilsvarende??
MVH. Daniel..... __________________ Hi-Fi is the way of life!
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel
Det lyder som et rent mekanisk problem, altså at porten f.eks. ikke sidder ordentligt fast, hvilket betyder at den kan provokeres til afgive mislyde ved kraftige vibrationer.
Det kunne være noget andet løst inde i kabinettet også - et delefilter som er røget halvt af i en limning eller noget.
Du må prøve dig lidt frem, skrue enhederne efter, prøve at stramme basporten (hvis det er muligt), ellers skrue en basenhed ud og ræk ind og føl efter om der er noget løst i kassen.
Mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger du godt nok a lyden kommer fra basporten, men ellers kan en løs stump fra højtaleren som er fanget under støvhætten larme vældig meget.
|
| Til top |
|
| |
High-End Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
ok, kan jeg da prøve engang, jeg er bare ik så forfærdelig vild med det da jeg er meget øm overfor mine højttalere, nogen der kan genkende det? Men ellers tak for rådene!
MVH .Daniel.-- __________________ Hi-Fi is the way of life!
|
| Til top |
|
| |
tivoli Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
som tidligere radiomekker, vil jeg mene at du måske har en defekt basenhed på halsen, (har du givet dem for mange tæsk, måske endda med baskontrollen /equalizeren skruet op ), det kan ofte få limen/lakken på enhedens svingspole til at svulme eller boble op pga varmen fra den store effekt.
Prøv at5 kontrollere det lidt simpelt ved at trykke membranen bagudmed to gange tommel/pegefingre, bare sørg for at det foregår helt lige, så du ikke beskadige membranens centerophæng, det sidder bag ved membranen, hvis du hører skurrende eller skrabende lyde under dette peger det desværre på at enheden er defekt (kan måske repareres på et specialværksted, hvis enheden er dyr nok til at det er pengene værd
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
High-End Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
>Jeg tror jeg har fundet ud af hvad problemet er, jeg pillede bassen ud af siden og kiggede et smut indenfor. Og der så jeg noget af dæmpningen der var gået løs fra siden så det kunne "flabre", og det var lige foran bas enheden. Jeg skubbede det tilbage og satte enheden i igen. Startede musikken og så lød det fint igen, men dum som jeg er fik jeg det ikke limet, så nu er det gået løst igen! DAMN! Så jeg skal lige have åbnet kabinettet igen og limet l**tet fast til siden!
PS. Jeg har lige prøvet det med enheden, og der kommer ingen lyd når jeg gør det. Så det er heldigvis ikke den det er i vejen med!. Det ville sådan set også være mærkeligt, da det er Jamo X870 Højttalere !
Men ellers tak for alle rådene! God jul og godt nytår til alle!
MVH. Daniel... __________________ Hi-Fi is the way of life!
|
| Til top |
|
| |