| Forfatter |
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en ven der har 3000,- til et "nyt" anlæg.
Han har DVD afspiller, som CD. Indtil han får flere penge til en CD.
Han skal bare ha 2 højtalere til ca. 1000 stk. med rimelig god bass. behøves ikke a være det bedste a bedste...
Han kan godt li B&W DM303 højttaler til 1100,- stk... men er der okay med bass i de højtalere
Eller hvad med DALI 400 1200,- der vel okay bass i dem!?
og 1000 til en brugt forstærker. kom gerne medd nogen forslag.
Håber sku i gider at hjælpe ham, da han er træt a sin ghettoblaster
__________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i går ud og køber B&W højtalerne, har i 800 kroner til en forstærker , hvis højtalerne skal være nye kan i købe Gale 3020 højtaler, de koster 600 kroner stykket i Hifi klubben. De spiller imponerne godt i forhold til deres størrelse / pris.
Du kan nok få dem demostreret, de fører også B&W DM303.....Ellers vil jeg anbefalde at du finder højtalerne brugt.
Forstærkeren kan du købe brugt igemmen den blå avis ell. Gå efter mærkerne NAD, Denon, Marantz, Harman-Kardon så går du ikke helt gal i byen 
Hilsen Sorlar
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kunne evt. også se om i ikke kunne finde et sæt brugte Dali 104. De koster omkring 1000kr for et sæt, og de har en rigtig fed bas hvis man er til det. Så er der samtidig lidt ekstra til forstærker og cd afspiller.
Gale ville nok ikke være nok hvis det er bas i leder efter. (min ydmyge mening), men sorlar har fuldstændig ret mht. til forstærkeranbefalingerne. (igen, min ydmyge mening)
HVis din ven leder efter en god cd afspiller til en billig penge, kan i gå ind og kigge på den Denon DCD-1700 jeg sælger på qxl.dk i øjeblikket. Den lyder rigtig fedt, er bygget som en tank (vejer næsten 10 kilo) og er billig.
Her er den: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=10415228
Jeg ved godt det er lidt dårlig stil at reklamere for sine egne varer her, jeg håber det er i orden. Undskyld!  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chario Syntar 100

|
| Til top |
|
| |
Lambert Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lambert Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
men skynd dig, auktionen lukker klokken 19 i aften
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ht har været diskuteret lidt herinde... jeg tror du får mere ud af at købe noget på dba.dk
et par ældre Dali burde kunne klare det, ellers når du skriver god bas, så tænker jeg mere på Cerwin Vega eller er det for meget bas.
mht forstærker, vil jeg nok gå efter en stereo NAD, evt. Denon el. H/K men hvis han skal have en ordentlig forstærker så er 1000kr knap nok...
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaee. Jeg mener sagtens man kan finde en ordetnlig NAD, Denon, Sony m.m. stereo forstærker til 1500 på DBA, hvis man kigger godt efter. En af mine venner købte for nyligt en NAD C740 til en god pris, og den er han glad for. Jeg ville være forsigtig med at købe noget der er mere end i hvert fald 5 år gammelt. Måske endda mindre, da elektronik altså ikke varer evigt.
Så er der 1500 til højtalere. Var det mig, blev det nogle brugte Dali. Der er mange at vælge imellem 104 er nævnt. jeg har hørt 505 og de lyder fint, og er noget nyere, der er dog ikke nær så meget bund i disse. Men mit råd er at bruge lidt tid på dba og alle de andre brugtmarkeder (dette inkluderet) og så kan det sagtens lade sig gøre at finde noget der spiller. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |