| Forfatter |
|
Cheezdippers Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 08 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Jeg er begyndt at overveje at få skiftet mine gamle Cerwin Vega ud (nok også på høje tid  ), men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Jeg har omkring 8000 kr til rådighed for et sæt. Jeg har kigget lidt på Audiovector K3 og Dali Ikon 6 på nettet. Hører musik som: The Doors, Led Zeppelin, Rolling Stones, Guns n' Roses, Bob Marley og musik i den stil. Der kan dog også komme lidt Trentemøller på en gang imellem. De skal i øjeblikket spille med en Cambridge P500 med en Denon Surround reciever som forforstærker - dette bliver dog skiftet ud på et senere tidspunkt. Nogen der har et par forslag. EDIT:Hmm det ser ud til at jeg har overvurderet mig selv mht. økonomi og
plads. Hvordan ser det ud mht. et par standerhøjttalere til 5000 inkl.
standere?Hvad med B&W 602 S3, kan de gå sammen med Cambridge effekt og Denon reciever? Denon og B&W har jo ikke ry for at gå perfekt sammen, men hvad så når der sidder en Cambridge "imellem"?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mit forslag, er at du tager dine plader med rundt til en masse forretninger. Alternativt kan du jo købe brugt. I det tilfælde kan du spørge her, om der er nogen der mener du skal bruge tid på dem. Har du været ude at høre nogen, og i så fald hvad syntes du.
Andre´
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Ja mit forslag, er at du tager dine plader med rundt til en masse forretninger. Alternativt kan du jo købe brugt. I det tilfælde kan du spørge her, om der er nogen der mener du skal bruge tid på dem. Har du været ude at høre nogen, og i så fald hvad syntes du.
Andre´ |
|
|
Det har jeg også tænkt mig at gøre: Jeg ville bare gerne lige undersøge lidt inden. Nej jeg har ikke hørt på nogle bestemte endnu.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan noget som det hér...:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=37078
...bare til en bedre pris.
Eller måske:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36302
Det er mærker og modeller som jeg selv har erfaring med, og kan stå inde for. Også til den musik du beskriver.
Dog, tag højde for det rum de skal spille i, og vigtigst af alt, lyt med egne ører!
Og, hvis jeg var dig, så ville jeg gå på brugtmarkedet. Her finder du ting der er spillet til, og tit til en rigtigt fordelagtig pris. På den måde får du "råd" til meget dyrere grej.
/G
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er til basstærke rock højttalere kunne et brugt sæt JBL Ti5000 være sagen 
De er virkelig gode og har masser af attack... tror de kostede omkring 25.000 fra ny
Her er et sæt til salg, som passer på dit budget
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=37104
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på DLS R55. Jeg synes det er en fremragende højttaler der virkelig får det bedste ud af musikken! Den koster 8 k i TapeConnection, så det er bare at få lyttet til den, den er det værd.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rundt og lyt. Evt. kig efter noget brugt, der er meget at hente. Dali 850 vil jeg mene er værd at lytte til med din almene musiksmag, på trods af at prisen ligger på omkring 3k for et sæt.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det ser ud til at jeg har overvurderet mig selv mht. økonomi og plads. Hvordan ser det ud mht. et par standerhøjttalere til 5000 inkl. standere?
Hvad med B&W 602 S3, kan de gå sammen med Cambridge effekt og Denon reciever?
Ellers andre forslag? Jeg er mest interesseret i nye.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kammerat har et sæt B&W DM601 S3. Han spiller med en gammel luxman reciever, men jeg blev MEGET overrasket da jeg hørte hvor meget lyd der kunne komme ud af sådan to små højttalere. Vil formode at 602'ere er en tak bedre end 601'eren, så der burde du ikke gå galt i byen.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DLS R60 eller R50 Nogle af de små B&W Noget Dali... Der er mange bud, men tag ud og lyt
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jap, DAli Ikon 2 er slet ikke en drålig højttaler. Den er meget luftig i diskanten og spiller med en god mellemtone. Dog bør du kombinere den med noget grej som ikke er for hårdt i lyden da Ikon 2 har en tendens til at blive en anelse hård. 
Eller, som Raskolnikov siger, så gå efter en DLS R60 eller R50. Jeg kan sige god til dem begge, men du bør kun vælge R50 hvis du virkelig har pladsproblemer, for R60 er bedre og koster omtrent det samme så hvidt jeg husker. Det er en større højttaler og gør alt hvad R50 gør, bare bedre. 
Desuden synes jeg også at det er en bedre højttaler end Ikon 2. Den er mere dynamisk, bedre bas, bedre mellemtone og mere detaljeret hvis vi ser bort fra diskanten. Men det er de to jeg ville anbefale. Monitor Audio har også en standerhøjttaler til omkring 4 k, men den er dog langt fra at være lige så god som nogen af de to. 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes faktisk at R50 et lidt mere homogen, men det er bare min mening
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, det må jo stå for din regning hvis du mener det.  Alene størrelsen diskvalificerer den hvis man vil have noget ordentlig tyngde og fylde på musikken. Men jo, den er skam ikke dårlig, synes bare R60 lyder mere voksen på alle måder.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Well, det må jo stå for din regning hvis du mener det. Alene størrelsen diskvalificerer den hvis man vil have noget ordentlig tyngde og fylde på musikken. Men jo, den er skam ikke dårlig, synes bare R60 lyder mere voksen på alle måder.  |
|
|
Hmm i så fald skal jeg nok gå efter R60 hvis det er. Jeg går jo fra Cerwin Vega, og de er jo lidt tunge i det.  Jeg må give de forskellige et lyt. Gode forslag alle sammen. Mange tak.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cheezdippers skrev:
Hej folkens
Jeg er begyndt at overveje at få skiftet mine gamle Cerwin Vega ud (nok også på høje tid ), men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Jeg har omkring 8000 kr til rådighed for et sæt.
Jeg har kigget lidt på Audiovector K3 og Dali Ikon 6 på nettet.
Hører musik som: The Doors, Led Zeppelin, Rolling Stones, Guns n' Roses, Bob Marley og musik i den stil. Der kan dog også komme lidt Trentemøller på en gang imellem.
De skal i øjeblikket spille med en Cambridge P500 med en Denon Surround reciever som forforstærker - dette bliver dog skiftet ud på et senere tidspunkt.
Nogen der har et par forslag.
|
|
|
Rega R5 msåke? http://www.rega.co.uk/html/R5.htm
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/355/v/5/sp/33 2593698326336819610
http://www.audioreview.com/PRD_337423_1594crx.aspx __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
En kammerat har et sæt B&W DM601 S3. Han spiller med en gammel luxman reciever, men jeg blev MEGET overrasket da jeg hørte hvor meget lyd der kunne komme ud af sådan to små højttalere. Vil formode at 602'ere er en tak bedre end 601'eren, så der burde du ikke gå galt i byen.
|
|
|
DM601 er IMO den bedste af de to (har solgt rigtigt mange af dem)
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet Monitor Audio RS6 ? 6800 kr for et sæt i Tape Connection.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cheezdippers
Det bedste du kan gøre er selvfølgelig og tage rund t for at høre på nogle forskellige højtalere.
For ikke så længe siden har selv købt nyt anlæg og jeg var selvfølgelig rundt nogle forskellige steder for at sammenligne. Første stop var i KT Radio (Odense). Jeg hørte først på noget SA/Pimare men det var ikke specielt godt til prisen. derefter hørte jeg på noget Marantz/"Andet" (6000 kr pr. HT) med indbygget aktiv sub til 50 k sættet. dette lød heller ikke overbevisende.
så tog jeg i Hifiklubben og hørte Dali Ikon 5 6 og 7 på Denon pma 1500 AE og matchende CD afspiller til.
5 og 7 mindede lidt om hinanden lydmæssigt og var afslappet i lyden.
6'eren var mere lys men der var ikke ret meget forskel i forhold til de andre. Der er ikke så meget power i bassen men jeg tror de er noget af det bedste man kan købe til prisen -Hvis man vil have nyt
VH Roky
...Jeg købte selv det sidste foreskrevende anlæg
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
| Det bedste du kan gøre er selvfølgelig og tage rund t for at høre på nogle forskellige højtalere. |
|
|
Det har jeg også tænkt mig at gøre. Ville bare gerne have et fingerpeg på hvad jeg skulle gå efter.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hvad med Rega R5 se mere på www.rega.dk
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |