Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billig Subwoofer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle !

Ja, jeg er ny her i dette forum, anede ikke det eksisterede, men det ser ud som om jeg vil føle mig hjemme. Jeg har et lille surround anlæg, bestående af en Denon AVR 3300 forst. og Dali Evidence 470 front, Dali 2002 bag og C1000 Center, samt en Metz DF71 DVD. (AKA. Pioneer) Et rart lille set up, som jeg har været glad for i snart 3 år. Nu har jeg imidlertid ENDELIG fået skrabet lidt penge sammen til en sub, og mit spørgsmål til jer er selvfølgelig: Hvilken?

Jeg har et sted mellem 1500 og 2500 kr. til det og vil, af hensyn til husfreden, helst have en i lys bøge finish, dette er dog ikke et absolut krav.. Jeg har set lidt på henholdsvis Gale3080W, Dali AW 8 eller 10. Er der nogen af jer der kan anbefale en af disse, eller evt. kender et bedre alternativ? Jeg bruger bla. også mit anlæg til at lytte til DTS audio CD'er, og det er specielt her jeg mangler noget dybde, da de fleste udgivelser af har mixet bassen ind i center kanalen, og der er sq ikke meget bas i en c1000.. Håber i har nogen gode idéer.

På forhånd tak !

/L6

Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen....

Jeg ville gå efter en brugt. Kig en gang i KØB, SALG og BYTTE afdelingen her på HIFI4ALL.DK. Der er subwoofere mellem 1200 og 12.000.

Bare benyt søgenøglerne....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

i det prisleje kan du også finde noget godt brugt...

men skal det være nyt, så kan jeg sagtens anbefale den Gale. Jeg har lyttet til den et par gange hos HK og den gør den rigtig godt til prisen.

Dali AW 8 & 10 kender jeg ikke, men deres SWA10 og 12 har jeg hørt godt om. Jeg har dog kun hørt meget lidt på SWA10, ikke nok til at danne min egen mening...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke Dali AW 10 er noget at råbe hurra for. Dali SWA 8 klarer det meget bedre, på trods af at det 'kun' er en 8" der sidder deri.. Den har en lidt kraftigere forstærker, til en mindre enhed og jeg synes den er at foretrække - såfremt det er nogle af dem der stilles op over for hinanden..
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej ! Og tak for jeres råd. Jeg har i dag fået mig en Gale 3080W på prøve i en uges tid, derefter prøver jeg med en Dali AW-10, så må vi se hvilken der er bedst. Foreløbigt syntes jeg at Gale fætteren spiller ok til musik, film har jeg ikke prøvet med endnu. Jeg vender tilbage med en mere fyldig rapport, når jeg har testet begge sub's. Tak for jeres råd og interesse

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 December 2003 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

vi er her for at hjælpe og blive hjulpet...
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

jeg købte i sin tid en Cerwin Vega LS-12X sub (12" m/150W) for det der svare til 500 ( en bytte handel) og den spiller godt ( synes jeg) så jeg kan varmt anbefalde dig at finde noget brugt. nyprisen var i sin tid 4500 og kom på tilbud til 1800 da de skulle af med de sidste, og det er en af dem jeg har købt brugt.

har selv dali hele vejen rundt, et sæt 606, en SC-7 center og et sæt 202, det er dem der svare til 6006, c1000, og 2002 i dag, og der passer CVeren godt rent lydmæssigt

mvh tony

Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

atlantica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

jeg købte i sin tid en Cerwin Vega LS-12X sub (12" m/150W) for det der svare til 500 ( en bytte handel) og den spiller godt ( synes jeg) så jeg kan varmt anbefalde dig at finde noget brugt. nyprisen var i sin tid 4500 og kom på tilbud til 1800 da de skulle af med de sidste, og det er en af dem jeg har købt brugt.

har selv dali hele vejen rundt, et sæt 606, en SC-7 center og et sæt 202, det er dem der svare til 6006, c1000, og 2002 i dag, og der passer CVeren godt rent lydmæssigt

mvh tony

Hvordan pokker laver du sådanne handler, er hamrende dårlig til at se hvad et godt køb er brugt.

Til top Vis atlantica's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af atlantica

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

atlantica skrev:
tonyax skrev:

mvh tony

Hvordan pokker laver du sådanne handler, er hamrende dårlig til at se hvad et godt køb er brugt.

Tja... Hvis en højtaler er så godt som ny og man får den til halvpris, lyder brugt da ikke helt tosset. Desuden er højtaleren spillet til, så lyden er bedre. Højtalere og subwoofere kan holde i mange mange år, hvis man selvfølgelig passer på dem. Så brugt kan i hvert fald være et godt køb-

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

har haft interessen for hifi i 6 år, så der har jeg holdt lidt øje med hvad der er sket på markedet ( dog mest i hifiklubben ), så har jeg søgt på den dba og på dette forum og fundet nogle af de produkter der passede til det jeg har i forvejen og taget kontakt med dem der solgte disse produkter og hørte om de var til at forhandle med ( gå ned i pris) og det er de fleste, ringede dog først til forhandleren af produktet og hørte om der var nogle problemmer med de pågældene produkter og hvilke priser de har haft på dem, f.eks om pærene konstant sprang eller om en DVD-afspiller var kodefri OSV. Hifiklubben var ihvertfald flinke nok til at fortælle mig hvilke af deres produkter jeg sagtens kunne købe brugt og hvilke jeg skulle holde mig fra, og kunne fortælle mig hvad nyprisen var så man ikke blev taget i røven, og så er det op til en selv om man så vil give det for det som man er interesseret i. det har taget ca 3-6mdr for mig at finde nogle produkter der passede ind, til fornuftige penge.

her er hvad jeg har http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3533&PN =4 fronterne, surroundforstærkeren og vidio+tv er det eneste jeg har købt fra nyt

mvh tony 

Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

atlantica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2003 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Kan I vurdere om sådan en Cerwin Vega subwoofer går godt i spænd med dette anlæg:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5028&PN =1

Til top Vis atlantica's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af atlantica

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 30 December 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

Hej alle !

Ja, jeg er ny her i dette forum, anede ikke det eksisterede, men det ser ud som om jeg vil føle mig hjemme. Jeg har et lille surround anlæg, bestående af en Denon AVR 3300 forst. og Dali Evidence 470 front, Dali 2002 bag og C1000 Center, samt en Metz DF71 DVD. (AKA. Pioneer) Et rart lille set up, som jeg har været glad for i snart 3 år. Nu har jeg imidlertid ENDELIG fået skrabet lidt penge sammen til en sub, og mit spørgsmål til jer er selvfølgelig: Hvilken?

Jeg har et sted mellem 1500 og 2500 kr. til det og vil, af hensyn til husfreden, helst have en i lys bøge finish, dette er dog ikke et absolut krav.. Jeg har set lidt på henholdsvis Gale3080W, Dali AW 8 eller 10. Er der nogen af jer der kan anbefale en af disse, eller evt. kender et bedre alternativ? Jeg bruger bla. også mit anlæg til at lytte til DTS audio CD'er, og det er specielt her jeg mangler noget dybde, da de fleste udgivelser af har mixet bassen ind i center kanalen, og der er sq ikke meget bas i en c1000.. Håber i har nogen gode idéer.

På forhånd tak !

/L6

Til den pris, kan nu nok kun få noget, der næppe kan betragtes som en SUB woofer...

Mange front højtalere går lige så langt ned...

Jeg havde en Yammy YSt-800, den gav ikke noget til min JBL Ti-5000ere...

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Til den pris, kan nu nok kun få noget, der næppe kan betragtes som en SUB woofer...

Mange front højtalere går lige så langt ned...

Jeg havde en Yammy YSt-800, den gav ikke noget til min JBL Ti-5000ere... [/QUOTE]

Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Jeg har, som skrevet, investeret i en Gale 3080W Sub, den giver nu en hel del mere dyb bas end jeg havde før. Som jeg skrev var mit problem hovedsageligt at jeg manglede bas i center kanalen ved DTS musik CD'er, og det problem er i hvert fald løst nu. Men du har ret i at de fleste front ht. sagtens kan levere rigeligt med bas til at se film osv, det afhænger vel lidt af hvordan filmen er mixet osv. Jeg fandt også først ud af at jeg skulle have en sub da jeg fik nogen DTS Audio cd'er.  Jeg har heller ikke behøvet en i 3 år, men nu er jeg da glad for den...

/Leather6

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen,

Jeg kan kun tilslutte mig det de andre allerede har skrevet. Der er mange gode brugte subwoofere på marked, både herinde og i Den Blå Avis. B&W findes oftes til meget rimelige priser, har selv lige købt en brugt B&W AS6 til en kendt herinde ubeset, har lige fået den ind af døren, og den fremstår i perfekt stand som sælger oplyste. Nu skal der et 500W Icepower modul i så bunden bliver stram, noget som AS6'eren ikke er kendt for, men lidt modifikationer kan gøre underværker. Jeg gav i øvrigt 1.500 for den, de 2 jeg selv har stående kostede 4.495 i tidernes morgen hos Hifiklubben.

Godt nytår!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ian1613
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hej sub køber

Du kan kontakte mig på ianmechlenburg2002@yahoo.dk,

Jeg har en system audio sub50 i bøg, billigt til salg, denne sub er bestykket med 2x6,5" basenheder, hvilket gør den perfekt til både film og musik

Hilsen en ivrig hifi4all bruger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes