| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hatt et par Blue Diamond nå i snart 1 år, og hvis man kan like lyden av B&W DM serien vil man sansynligvis også like Image serien. Før jeg kjøpte mine Blue Diamonds hadde jeg et par B&W DM603S2, og disse to er svært så like i klangen. I lang tid brukte jeg også en B&W CC6S2 som center uten at dette foringet lyden på noen som helst slags måte.
Den største forskjellen er selvfølgelig bunnen da BD har en aktiv 10". Men denne 10" er også BD's eneste svakhet, den kan lett gi for meget bass hvis man ikke justerer inn subben. Jeg brukte selv over 1 uke med sugerør, strømper og finjusteringer før jeg fant den perfekte balansen. Jeg kunne selvfølgelig også bare skrudd ned for lyden fra subben, men jeg ville ha så mye bass som mulig uten at den ble overstyrt. Den aktive subben gjør det også mulig og drive høytaleren med en ikke altfor stor forsterker, selv om som alltid så er en større bedre :)
Jeg vil påstå at Audio Pro er gode høytalere til en fornuftig pris, og at Image serien er et fund for nærige B&W DM fans med sort piano lakk fetisj!!
|