Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo A70-Serie Hvad synes i ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har gået og kigget lidt på dette sæt, jeg synes det er et af de flotteste designer højtaler jeg til dato har set, og så med de spec´s og Jamo indmad :)

Desværre har jeg ikke fundet nogen butikker i Århus hvor man kan høre dem, mange butikker kan bestille dem hjem hvis man forudbetaler et hvis beløb! problemet er bare at jeg vil ikke købe sættet i en butik, jeg vil bestille det online, vejl. priser i butikker er knap 32.000,- for det  dyerste sæt som jeg virkelig har sat mig varm på, og jeg har fundet et meget velkendt sted på nettet hvor jeg kan få dem til 17.000,- har os kigget på et andet sæt. hvor baghøjtaler er små satelitter, det koster vejl. priser omkring 25.000,- og kan få det til 13.000 på den hjemmeside...

Men hvad synes i folk ?

Sæt nr 1.

Sæt nr 1. som jeg virkelig er varm på :)

Sæt nr 2.

Sæt nr 2. som jeg også er pænt vild med, men jeg har bare ikke nogen bagvæg hvor jeg kan hænge satteliterne op, så skal de hænge i loftet...

Ja jeg vil lade billederne tale for sig selv :)

Spec´s for de billigste sæt med satelitter:

Effekt fronthøjttalere [RMS/DIN]                  120 W / 6 ohm 
Effekt centerhøjttaler [RMS/DIN]                  100 W / 6 ohm 
Effekt baghøjttalere [RMS/DIN]                      80 W / 6 ohm 
Forstærkereffekt subwoofer [RMS/DIN]       500 W / 6 ohm Digitalforstærker 
5.1 højttalersystem     Ja 
6.1 højttalersystem     Nej
7.1 højttalersystem     Nej   
THX-Ultra godkendt     Nej
Frekvensgang fronthøjttalere [Hz.]         65-20000 Hz
Frekvensgang centerhøjttalere [Hz.]     100-20000 Hz
Frekvensgang baghøjttalere [Hz.]         120-20000 Hz
Frekvensgang subwoofer [Hz.]                 32-200 Hz
Frekvensgang system [Hz]                       32-20000 Hz
Variabel delfilter subwoofer [Hz.]            50-200 Hz
Følsomhed fronthøjttalere [dB]       88 dB
Følsomhed centerhøjttaler [dB]      86 dB
Følsomhed baghøjttalere [dB]        86 dB
Delfilterkonstruktion front        2½-vejs
Delfilterkonstruktion center      2½-vejs
Delfilterkonstruktion bag          2-vejs
Basrefleks fronthøjttaler       Ja
Basrefleks centerhøjttaler     Nej
Basrefleks baghøjttalere       Nej
Basrefleks subwoofer        &nb sp;  Nej
Magnetisk afskærmet fronthøjttalere     Ja
Magnetisk afskærmet centerhøjttaler     Ja
Magnetisk afskærmet baghøjttalere       Ja
Magnetisk afskærmet subwoofer        &nb sp;  Nej
Aktiv subwoofer     Ja
Fase vender på subwoofer     Ja
Auto standby subwoofer        Ja
Subwoofer størrelse [tommer]                10
Bas fronthøjttalere [tommer]                    4
Mellemtone fronthøjttalere [tommer]       4
Diskant fronthøjttalere [tommer]              0,75
Bas centerhøjttalere [tommer]                 3,75
Mellemtone centerhøjttaler [tommer]      3,75
Diskant centerhøjttalere [tommer]          0,75
Bas baghøjttalere [tommer]                     3,5
Diskant baghøjttalere [tommer]                0,75
Farve     Alu/Sort
Mål fronthøjttaler (BxHxD) [cm.]       15x111,1x10 cm
Mål centerhøjttaler (BxHxD) [cm.]     55,1x11,4x9,3 cm
Mål baghøjttaler (BxHxD) [cm.]         11,4x17,9x7,5 cm
Mål subwoofer (BxHxD) [cm.]           32,5x35,9x34,4 cm
Vægt fronthøjttaler [kg.]       10 kg
Vægt centerhøjttaler [kg.]      3 kg
Vægt baghøjttaler [kg.]          1,2 kg
Vægt subwoofer [kg.]               13,5 kg
Anbefalet væg beslag     Medfølger

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Slet ingen som har noget at sige til dette sæt ?
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kan man ikke få folks mening herinde? Burde dette ikke være et sted hvor man kan få hjælp til at vurdere nogle ting ?? Jeg er ikke HIFI nørd, jeg har kan se det er smukt design, men alle de der tal kan jeg ikke se noget ud fra om det spiller godt ?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa ... Rolig nu

Der er kun en ting at sige, ud og lyt på det. Alle tallene kan du alligevel ikke bruge til så meget, det er "salgs gas". Det som er vigtigt er hvordan det lyder i dine ører. Vi kan hurtigt blive enige om at det er flot, men hvis man er til det design, så er der også efter min mening andre og bedre muligheder for et ordentlig højtaler. Men som sagt smag og behag er forskelligt, også hvad angår lyd, så derfor er det eneste at gøre at lytte på det og se om du kan lide det som kommer ind i dine ører.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt at du er utålmodig, men problemet i sådan et tilfælde som dit her er nok at ingen kender disse højttalere, og så kan man jo heller ikke kommentere dem. Jeg har aldrig set dem eller hørt dem, og så kan jeg jo kun bidrage med ligegyldigheder i form af fordomme om Jamo. Nu er Jamo jo lidt specielt, fordi de har fabrikeret både meget seriøse og vellydende højttalere, og så rene katastrofer. I deres lange historie har de jo spillet på mange heste og forsøgt mange ting, og har vel nok fået et ry som en fabrik, som måske ikke henvender sig så meget til hifi-folk. Dette er jo nok ikke fortjent (bare se den fine dipole 909), men det gør jo at ingen vil stille sig op og sige noget i retning af: "køb du roligt de højttalere, for Jamo har aldrig fremstillet noget dårligt". Jeg har selv startet nogle tråde, som slet ikke blev kommenteret, og fra mig selv ved jeg jo at det er fordi folk ikke har en mening at give til kende om emnet, ikke af modvilje. Men hvis du tager ud og lytter på sættet (eller måske køber det), vil det da være en fin service for andre, som måske er interesserede, hvis du beskriver din oplevelse her.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

rattanhuset: Problemet er så bare, at jeg ikke kan finde nogen butikker i Århus området der har dette sæt stående, vejl. pris er 32.000 kr. og de vil ikke bestille det hjem medmindre jeg forudbetaler, så de er sikker på jeg køber det...

Så hvad gør man når man ikke har mulighed for at høre det ?

Michael B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Du kan da bare købe et sæt på nettet og returnere det igen, hvis det ikke spiller tilfredsstillende?

Det ser lækkert ud!

Til top Vis Michael B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael B.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Update.

Jeg overvejer stadig at købe disse højtaler, jeg var inde hos Expert i bruuns galleri i går for at høre dem, fandt tilfældigt ud af at Expert havde dem :)

De var desværre til at starte med sat til en røv dårlig forstærker, Harman Kardons billigste tror jeg! Og danm jeg var skuffet over lydkvaliteten!!!

Jeg fik dem så til at sætte en anden forstærker til, og danm så skete der sku noget, wow de spiller nice, det er total frække at se på, og ja jeg var sku forelsket :D

Expert skulle have 25.000 kr for det sæt som jeg gerne vil have, men jeg kan få dem på nettet til 17.000 kr. hvorfor skal Expert have 8000 kr mere for samme vare ? betaler man virkelig 8000 kr for service? du har ingen fuldreturret, som du har med online køb...

Det kan undre en lidt.... Men alt i alt super frækt design og så lyder det godt, hvilket søjlehøjtaler sjældent gør hehe...

larsstampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hej Sune

Kanon flot sæt ht. Jeg kigger selv lidt på deres Center og bag ht, Jeg har B&w xt2 som front sammen med Velodyne spl-1200 det spiller kanon og konen syntes de er ok. Og det er nok for mange den sværeste nød at knække.

Centeren passer riggtigt godt til mit sony 32v2000 som og har børstet stål ramme. Men der er en ting jeg ikke forstår. Hvorfor kan de ikke tænke produktet færdig. Her tænker jeg på deres center.

De fleste ønsker at der går en kabelbakke/aluskinne fra anlæg optil tv'et, men hvis der så skal en center ind imellem , er problemet at der ikke er lavet plads i ht beslaget til at man kan føre kabler videre igenne beslaget og man ønsker jo både center & kabel bakke skal være midt for skærmen. Ikke om jeg forstår det. Designeren mangler åbentbart lidt praktisk erfaring.

Jeg har endnu ikke hørt jamo sættet men flot er det.

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:
Expert skulle have 25.000 kr for det sæt som jeg gerne vil have, men jeg kan få dem på nettet til 17.000 kr. hvorfor skal Expert have 8000 kr mere for samme vare ? betaler man virkelig 8000 kr for service? du har ingen fuldreturret, som du har med online køb...

Det kan undre en lidt.... Men alt i alt super frækt design og så lyder det godt, hvilket søjlehøjtaler sjældent gør hehe...

Net-butikken kan jo bestille det direkte hjem til dig, der sparer man fragt osv.. Og som du selv siger, så koster servicen, forstået på den måde, at de jo skal have en større BA, for at det kan løbe rundt at have varen fysisk stående fremme, én ting net-butikken ikke behøver :)
Så du giver selv svaret :)
Men returretten er vel den samme som på nettet?
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes