Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beosystem 3 og Bose surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rindahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hei Peter Pan,

jeg forstår at du er eksperten på B&O integrasjon mot andre produkter. Jeg vurderer å kjøpe et Beosystem 3 for å kunne ha ett sentralt punkt med satelitt, DVD, harddisk, etc., og kunne distribuere disse til de ulike TVene. I hovedTV rommet, ønsker jeg å ha en Pioneer 60" plasma med surround. Jeg har Bose surround system fra før, og vil gjerne kunne bruke dette istedet for å kjøpe 4 B&O høytalere + subwoofer (som vil koste 100,000 kroner...). Vet du om jeg kan la lyd gå ut fra Beosystem 3 til min Surround forstærker, og deretter ut til Bose høytalerne?

Alternativt, så kan jeg bruke mine 6000 høytalere som fron høytalere, og bruke BeoVox 1 som bakhøytalere. Blir dette bra nok lyd? Hvilken høytaler kan jeg bruke som midthøytaler foran og som subwoofer (disse vil være bygget inn og skjult, så ingen vits med dyre B&O høytalere) og som kan fungere sammen med Beosystem 3?

Mvh,
Reynir

Til top Vis rindahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rindahl

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Reynir og velkommen til hifi4all.

Beosystem 3 er ennu så nyt og koster ca. 52.000 Dkk. så der er ennu ingen der har skrevet om
personlige oplevelser med systemet. Her kan du se og læse hvad der ind til nu er på internettet.

Se BeoSystem 3 tilslutningspanel i nær billede Tryk her.  Når billedet er åbnet, trykket så på stort billede.

Læs: BeoSystem 3 Pressemeddelelse - 10/8-06. Læs her hvad BeoSystem 3 kan.

Du må besøge et Beocenter og spørge. Så som du nu kan se 
eksperten på B&O integrasjon mot andre produkter "
gælder ikke altid, og må stå for din egen regning

PC'en som omdrejningspunkt.      

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

rindahl skrev:

jeg forstår at du er eksperten på B&O integrasjon mot andre produkter. Jeg vurderer å kjøpe et Beosystem 3 for å kunne ha ett sentralt punkt med satelitt, DVD, harddisk, etc., og kunne distribuere disse til de ulike TVene. I hovedTV rommet, ønsker jeg å ha en Pioneer 60" plasma med surround. Jeg har Bose surround system fra før, og vil gjerne kunne bruke dette istedet for å kjøpe 4 B&O høytalere + subwoofer (som vil koste 100,000 kroner...). Vet du om jeg kan la lyd gå ut fra Beosystem 3 til min Surround forstærker, og deretter ut til Bose høytalerne?

Nu håber jeg at jeg har forstået det rigtigt med at du vil koble 2 tvskærme til Beosystem 3, hvis det er rigtigt skal jeg lige informere dig om at det kan ikke lade sig gøre. Et plasma og en projector, JA. Men ikke to Plasma`r/lCD`r.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan du havde tænkt dig at tilslutte dit Bose, men der et hav af indgange men begrænset udgange..........

rindahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hei,

Takk for den opplysningen. Jeg kommer nok til bare å ha 1 plasma direkte tilknyttet, og de andre via Beolink.

Med Bose anlegget, så lurte jeg på om det finnes en lydutgang på Beosystem 3 som jeg kan sende til en forsterker (har en Harman Kardon surround forstærker), som igjen driver surround sounden via Bose høytalerne?

Takk for hjelp!

Til top Vis rindahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rindahl

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

rindahl skrev:

Med Bose anlegget, så lurte jeg på om det finnes en lydutgang på Beosystem 3 som jeg kan sende til en forsterker (har en Harman Kardon surround forstærker), som igjen driver surround sounden via Bose høytalerne?

Det finder jeg lige ud af senere idag, når jeg kommer hjem

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

rindahl

Beosystem 3 har indbygget digital 7.1 surround, så hvis du køber Beosystem 3, vil det da være tåbeligt at bruge Bose anlæget. Sælg det og køb aktive højttaler, eller køb det antal ICEpower forstærker, der bliver nødvendigt, set i forhold til det antal passive højttaler du vil have. Eks. 5.1 surround = 4 højttaler og en sub.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes