Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: !!! Se Her !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lambert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej Derude

For en uges tid siden postede jeg nogle indlæg om at jeg er i gang med at lave en webshop, og jeg har arbejdet i (næsten) døgndrift for at finde produkter som jeg kan forhandle i men webshop.

Jeg har sammensat et surroundsæt her:

Front: Axiom M80Ti

Center: Axiom VP150

Surround: Axiom QS8 

Subwoofer: SVS PC-Plus 16-46

Kom venligst med kommentarer til denne sammensætning, jeg ved godt at mærkerne ikke er særlig kendte i Danmark, men de er meget populære i USA. Og begge mærker har fået suverene anmeldelser.

Jeg er i gang med at forhandle med de to producenter og min plan er at jeg skal købe større partier og få prisen så langt ned som muligt og samtidig spare på portoen. Prisen på dette sæt vil nok komme til at ligge omkring 25.000 men jeg ved ikke om prislejet er ok eller hvad.

Se oplysninger på:

www.svsubwoofers.com

www.axiomaudio.com

Kom venligst med kommentarer om sættet og om I tror der er købere til dette sæt.

Med Venlig Hilsen

Henning Lambert Pedersen

Til top Vis Lambert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lambert

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro, at du vil kunne sælge en del SVS subs, hvis prisen ikke bliver alt for høj.

Ved at mange gerne vil have sådan en stående i deres setup, men at forsendelsen fra USA afskrækker en del.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men jeg ville have svært ved at give 25.000 for et sæt som jeg aldrig har hørt om før.

Det kan godt være jeg er snæversynet m.m. men sådan ville jeg have det med det. Så ville jeg hellere købe noget jeg har hørt mere om. Jeg ved godt man ikke skal udelukke noget man ikke kender m.m. men jeg tror sku ærligt talt mange vil have nogle mærker de kender. Det er helt sikkert en kedelig indstildning, men sådan er det nu engang. Andre har det stik modsat end mig, og vil gerne have noget som ingen andre har.

Men summa sumarum ville jeg IKKE købe noget jeg ikke vidste så meget om, simpelthen af frygt for at blive snydt. Især når der er tale om en webshop, hvor folk formodenligt ikke hører produktet inden de bestemmer sig eller hvad?

Det var mine første indskydelser. Det er selvfølgelig ikke min butik, og markedsføring er ikke min aller stærkeste side, men du spurgte om reaktioner, og jeg håber du kunne bruge min til noget.

Held og lykke med projektet! Det lyder spændende.

PS. ligesom Pascal syntes jeg også SVS subs lyder som en god idé!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Lambert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Ja, det tror jeg også helt sikkert, jeg har ikke selv hørt den, men har kun læst rosende anmeldelser. Men for at få en rimelig rabat forlanger de at man køber MEGET store mængder. Og jeg tror ikke min bank vil låne en million til mig hvis de skal bruges til subwoofere. Men jeg regner med at kunne forhandle en rimelig rabat ved et mindre parti også og så bliver forsendelsesomkostningerne jo også lavere pr. sub.

Er der nogen der har hørt Axioms Højttalere eller har erfaringer med dem (både positive og negative).

Lambert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Jeg kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men jeg ville have svært ved at give 25.000 for et sæt som jeg aldrig har hørt om før.

Jeg kan godt se hvad du mener, men der er mange gode kvalitetsmærker som ikke bliver solgt i Danmark, men er meget udbredte i USA for eksempel.

rune-nielsen skrev:

Men summa sumarum ville jeg IKKE købe noget jeg ikke vidste så meget om, simpelthen af frygt for at blive snydt. Især når der er tale om en webshop, hvor folk formodenligt ikke hører produktet inden de bestemmer sig eller hvad?

Sådan har jeg det også selv, derfor tilbyder jeg også demonstration af produkterne. Men jeg har ikke en butik hvor der er tusindvis af forskelligt demoudstyr. Min ide er at gøre kvalitetsprodukterne så billige som muligt og derfor holde omkostningerne så lave som muligt.

rune-nielsen skrev:

Det var mine første indskydelser. Det er selvfølgelig ikke min butik, og markedsføring er ikke min aller stærkeste side, men du spurgte om reaktioner, og jeg håber du kunne bruge min til noget.

Held og lykke med projektet! Det lyder spændende.

Jeg takker for dit indlæg og kan helt sikkert bruge det til noget. Jeg vil jo gerne lave en webshop som tilfredsstiller mine kunder og så skal jeg jo lytte efter hvad folk mener. Godt brugbart indlæg.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

De ser meget spændende ud. Tænkte bare over at de surround højtalere, ikke går ned og tager de dybe toner?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Lambert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

De ser meget spændende ud. Tænkte bare over at de surround højtalere, ikke går ned og tager de dybe toner?

Hej Jack, er det ikke meget normalt at surroundhøjttalerne ikke går så langt ned i de dybe toner når de ikke er større?

Jeg har valgt denne højttaler til de baghøjttalere da dens placering af enhederne skulle være meget god og desuden så burde svs subben kunne klare de dybe tone. Hvis jeg tager fejl må I endelig rette mig.

Jeg har lige et spørgsmål for jeg forstår ikke helt hvorfor Axioms QS8 surroundhøjttalere har opgivet frekvensen i to intervaller. Jeg har set det på mange andre højttalere også, men hvad er forskellen.

Freq Resp+/-3dB (Hz) 95-22K
Freq Resp +3dB/ -9dB (Hz) 65-22K

Lambert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Er der flere der har nogle kommentarer

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Svs har hørt meget om, axiom har jeg kun set på diverse banner-reklamer (har dog ikke kigget efter mere info om dem). Svs tror jeg (ligesom Pascal) at du nok skal få solgt en del, hvis prisen er god. Axiom skal du nok demonstrere og promovere for at ligesom få det ind i folks bevidsthed. Men deres produkter ser spændende ud!

Mvh

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes