| Forfatter |
|
Leest Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ville hører om studie højtalere er værd at skifte til, når man kun hører musik.... Eller om studiehøjtalere kun er noget værd når man skal indspille .... Leest
|
| Til top |
|
| |
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
der er mange gode studie-højtaler f.eks.
jbl-ATC-genelec 
mvh Nilsson
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W højttalere står også i nogle studier rundt omkring.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRK laver nogle suveræne Studio monitor.
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spurgte Leest ikke om der findes gode studie højttalere, men om det kan betale sig at invistere i dem fremfor 'almindelig' hifi højttalere, når man kun hører musik.
Som perejvind siger, så står der B&W i nogle studiore - så en studie højttaler, kan sagtens være en 'almindelig' højttaler. Nu ved jeg ikke, hvilke højttalere du har, men hvis du skal opdaterer, så ser jeg ingen speciel grund til at gå målrettet efter studie højttalere, fordi du kun hører musik.
En studio monitor kan være både dårligere og bedre end en 'almindelig' højttaler, alt efter hvilken model, vi snakker om. Så man kan ikke sige, at begrebet studio monitor er bedre end 'almindelige' hifi højttalere til afspildning af musik.
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
Nu spurgte Leest ikke om der findes gode studie højttalere, men om det kan betale sig at invistere i dem fremfor 'almindelig' hifi højttalere, når man kun hører musik.
Som perejvind siger, så står der B&W i nogle studiore - så en studie højttaler, kan sagtens være en 'almindelig' højttaler. Nu ved jeg ikke, hvilke højttalere du har, men hvis du skal opdaterer, så ser jeg ingen speciel grund til at gå målrettet efter studie højttalere, fordi du kun hører musik.
En studio monitor kan være både dårligere og bedre end en 'almindelig' højttaler, alt efter hvilken model, vi snakker om. Så man kan ikke sige, at begrebet studio monitor er bedre end 'almindelige' hifi højttalere til afspildning af musik. |
|
|
Det er rigtig.
Og jeg vil også mene at det er smag og behag. Nogle folk hælder tit til studio højttalere fordi de er mere detaljerede end normale højttalere (er min erfaring) Selv kan jeg godt lide lyden .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være velkommen til at kigge forbi og høre mine studio monitors
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330
dog er de ikke spillet helt til endnu, men vil være det inden for en uge,
hvad angår dit oprindelige spørgsmål, så er det som med alt andet, der findes både godt og skidt.
Personligt synes jeg at noget som eks JBL 4412a til 15k for et sæt slår det meste almindelige hifi under en 50-60k, til gengæld har jeg også hørt andre studio monitors der får dig til at savne bilkas sony anlæg til 1599.
Alt efter model, mærke osv kan en studio monitor let sætte et større krav til udstyrets strømmæssige formåen, så i værste fald kan du risikere at skulle skifte amps ud, jeg har dog med succes afprøvet rør på monitors, men en kraftig forstærker er i alle tilfælde at foretrække. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Leest Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for svarene, kan fornemme at det som alt andet "lyd udstyr" er smag og behag... Ville bare hører jer ad, da en af mine venner lige har købt sig et par... Leest
|
| Til top |
|
| |
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|