| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har atter lagt ører til et par Avalon Ascendant, det er, indtil videre, den bedste højttaler jeg nogensinde har lagt ører til!
Sat op med Audio Aero Capitol Reference, Rogue M150 monoblokke.
Det er det mest livagtige jeg har hørt fra et setup, detaljerigdom, definition af lydbillede, dybde, bredde, topklasse! Ikke mindst formår de at spille så naturligt, kraftigt og yndefuldt på samme tid. Selv ved meget højt lydtryk bibeholdes det indtryk, uden at blive agressivt - det er klasse. Man får en helt ny mulighed for at "kigge ind" i musikken, højttalerne forsvinder og det der fokuseres på er - musikken. De formidler følelserne i musikken, i sangerens stemme, så man endnu mere tror på det.
Men ord er kun ord - gør Jer selv den tjeneste at gi' dem et lyt.
Det bliver helt sikkert min næste højttaler - om mange år!
Mvh.
PS: Jeg håber tråden kan holdes sober.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da spændende - Hvad koster sådan et par?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Lyder da spændende - Hvad koster sådan et par? |
|
|
De er meget spændende!
99.000,- sættet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at Avalon er kræs. Jeg glæder mig meget til at aflægge Shoppen en visit for en aflytning. Spørgsmålet er bare om jeg tør he, he... Ej, SKAL bare høre dem 
Man bliver jo ikke mindre nysgerrig med alle de lovord, som er fulgt i kølvandet på disse højttalere i såvel udland- som her på forummet. Super at der er én som har haft drivkraften til at få dette high-end mærke sat på Danmarkskortet. Godt gået Jensen ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ingen tvivl om at Avalon er kræs. Jeg glæder mig meget til at aflægge Shoppen en visit for en aflytning. Spørgsmålet er bare om jeg tør he, he... Ej, SKAL bare høre dem 
Man bliver jo ikke mindre nysgerrig med alle de lovord, som er fulgt i kølvandet på disse højttalere i såvel udland- som her på forummet. Super at der er én som har haft drivkraften til at få dette high-end mærke sat på Danmarkskortet. Godt gået Jensen ! |
|
|
Jeg kan næsten forstå på dit indlæg at det ikke er et sæt avalon du har købt Holberg __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
|
Man bliver jo ikke mindre nysgerrig med alle de lovord, som er fulgt i kølvandet på disse højttalere i såvel udland- som her på forummet. Super at der er én som har haft drivkraften til at få dette high-end mærke sat på Danmarkskortet. Godt gået Jensen !
|
|
|
Jeg kan næsten forstå på dit indlæg at det ikke er et sæt avalon du har købt Holberg  |
|
|
Nej det er det sgutte he, he... Det rækker pengepungen desværre ikke til Er bange for at sådan et sæt Avalon kan rykke "lidt" (kraftig underdrivelse) i mit bankende musikhjerte . Men det er også godt at have drømme selvom jeg er ganske godt tilfreds. Avalon er helt sikkert "creme de la creme". Men "creme de la creme" og lyd på absolut forreste parket koster som bekendt også __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, den anden tråd blev lukket kan jeg se.
Ja, ja....
Men så må vi jo håbe det går bedre her.
Bare folk dog gad at holde sig til emnerne i stedet for at smide mudder og ordkløves. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg også lagt ører til denne højttaler. Og jeg må sige, at jeg er meget imponeret. Det første der slår en er, som Milu siger, at stemmer står så klart som jeg aldrig før har hørt, meget imponerende. Dernæst forbavses man over det KÆMPE lydbillede disse, relativ små, højttalere er i stand til at levere. De lyder jo som nogle der er dobbelt så store. Jeg sad med en følelse af " hvordan fanden får de vredet så meget lyd ud af så små "kasser"  ) Alt i alt en meget impnerende højttaler og jeg kan kun anbefale folk selv at lægge øre til dem. Disse er VIRKELIG et lyt værd. I samme ombæring vil jeg godt lige komme med en advarsel: De er stærkt vanedannende!!!! MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt" - for snart 3 år siden.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30837&K W=n%F8rd&PN=0&TPN=3
"Hej
Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.
Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken
Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.
PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Hej
Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt" - for snart 3 år siden.
[COLOR=#800080">http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp ?TID=30837&K W=n%F8rd&PN=0&TPN=3[/COLOR">
"Hej
Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.
Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken
Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.
PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."
Mvh
<SPAN ="highlight">Nørd</SPAN> <!-- Message ''"" --> |
|
|
Kan ikk være mere enig.. Godt sagt... Har aldrig mit liv hørt magen til perspektiv.... det er nærmest uhyggeligt..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Har atter lagt ører til et par Avalon Ascendant, det er, indtil videre, den bedste højttaler jeg nogensinde har lagt ører til! Sat op med Audio Aero Capitol Reference, Rogue M150 monoblokke. Det er det mest livagtige jeg har hørt fra et setup, detaljerigdom, definition af lydbillede, dybde, bredde, topklasse! Ikke mindst formår de at spille så naturligt, kraftigt og yndefuldt på samme tid. Selv ved meget højt lydtryk bibeholdes det indtryk, uden at blive agressivt - det er klasse. Man får en helt ny mulighed for at "kigge ind" i musikken, højttalerne forsvinder og det der fokuseres på er - musikken. De formidler følelserne i musikken, i sangerens stemme, så man endnu mere tror på det. Men ord er kun ord - gør Jer selv den tjeneste at gi' dem et lyt. Det bliver helt sikkert min næste højttaler - om mange år!
Mvh.
PS: Jeg håber tråden kan holdes sober. |
|
|
Milu, Milu, Milu.... Miiiiiiiiluuuuu !
Så fik jeg lyttet lidt på Avalon Ascendant.. WOW... Kan kun tilslutte mig Milus betragtninger.
Ord som Perspektiv, soundstage dynamik og detaljer er indbegrebet af Avalon Ascendant. Alt er med. Her handler det om musikformidling i den absolutte Topklasse !!
Jeg Syntes Revelator diskanten er suværen hos Focus Audio. Meeeeenn den keramiske diskant hos Asendant er bare endnu mere suværen. Utroligt men sant !! Så Veldefineret uden nogen form for skarpe betoninger og kanter what so ever. Yderst vanedannende. Bunden er ren og går dejlig dybt uden at stikke af på noget tidpunk. Og så den mellemtone !!.. Stemmer er bare guf... Har lige haft en mulighed for at se Stevie Ray genopstå fra de døde... Selvfølgelig ikke !! Men Avalon gav en noget nær perfekt illusion. Her handler det kun om musik, selvom det er hifi når det er bedst !!!
Ascendant slår alt jeg har hørt til dato inkl. bla. Focus Audio Master 3 som også er i absolut særklasse !!.... Avalon kan kort sagt få konkurrenterne, som lyder RIGTIG godt enda, til at lyde ordinært. De er i en klasse for sig. Det er ren magi !! Lyt selv !!!
Hvem der bare havde råd  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj de er lækre!
Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nøj de er lækre!
Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt!
Mvh. |
|
|
Men preampen er han vel nok i mål med 
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Nøj de er lækre! Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt! Mvh. |
|
|
Men preampen er han vel nok i mål med 
Asbjørn
|
|
|
Yessir! Den er top nice!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvor pokker er hans pladespiller?
Det er straks værre...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Men hvor pokker er hans pladespiller? Det er straks værre...
Mvh. |
|
|
Hei Milu.
Han har visst ikke sæt lyset ennu
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Men hvor pokker er hans pladespiller? Det er straks værre...
Mvh. |
|
|
Hei Milu.
Han har visst ikke sæt lyset ennu
Asbjørn
|
|
|
Det er muligt han ikke har set lyset men MY GOD han har fået højtalere 
Haugaard
|