Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avalon Ascendant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Har atter lagt ører til et par Avalon Ascendant, det er, indtil videre, den bedste højttaler jeg nogensinde har lagt ører til!
Sat op med Audio Aero Capitol Reference, Rogue M150 monoblokke.
Det er det mest livagtige jeg har hørt fra et setup, detaljerigdom, definition af lydbillede, dybde, bredde, topklasse! Ikke mindst formår de at spille så naturligt, kraftigt og yndefuldt på samme tid. Selv ved meget højt lydtryk bibeholdes det indtryk, uden at blive agressivt - det er klasse. Man får en helt ny mulighed for at "kigge ind" i musikken, højttalerne forsvinder og det der fokuseres på er - musikken. De formidler følelserne i musikken, i sangerens stemme, så man endnu mere tror på det.
Men ord er kun ord - gør Jer selv den tjeneste at gi' dem et lyt.
Det bliver helt sikkert min næste højttaler - om mange år!

Mvh.

PS: Jeg håber tråden kan holdes sober.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Lyder da spændende - Hvad koster sådan et par?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Lyder da spændende - Hvad koster sådan et par?

De er meget spændende!
99.000,- sættet.

Mvh.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at Avalon er kræs. Jeg glæder mig meget til at aflægge Shoppen en visit for en aflytning. Spørgsmålet er bare om jeg tør he, he... Ej, SKAL bare høre dem

Man bliver jo ikke mindre nysgerrig med alle de lovord, som er fulgt i kølvandet på disse højttalere i såvel udland- som her på forummet. Super at der er én som har haft drivkraften til at få dette high-end mærke sat på Danmarkskortet. Godt gået Jensen !  

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Ingen tvivl om at Avalon er kræs. Jeg glæder mig meget til at aflægge Shoppen en visit for en aflytning. Spørgsmålet er bare om jeg tør he, he... Ej, SKAL bare høre dem

Man bliver jo ikke mindre nysgerrig med alle de lovord, som er fulgt i kølvandet på disse højttalere i såvel udland- som her på forummet. Super at der er én som har haft drivkraften til at få dette high-end mærke sat på Danmarkskortet. Godt gået Jensen !  

Jeg kan næsten forstå på dit indlæg at det ikke er et sæt avalon du har købt Holberg

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:

Jeg kan næsten forstå på dit indlæg at det ikke er et sæt avalon du har købt Holberg

Nej det er det sgutte he, he... Det rækker pengepungen desværre ikke til Er bange for at sådan et sæt Avalon kan rykke "lidt" (kraftig underdrivelse)  i mit bankende musikhjerte. Men det er også godt at have drømme selvom jeg er ganske godt tilfreds. Avalon er helt sikkert "creme de la creme". Men "creme de la creme" og lyd på absolut forreste parket koster som bekendt også    

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Nå, den anden tråd blev lukket kan jeg se.

Ja, ja....

Men så må vi jo håbe det går bedre her.

Bare folk dog gad at holde sig til emnerne i stedet for at smide mudder og ordkløves.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også lagt ører til denne højttaler. Og jeg må sige, at jeg er meget imponeret. Det første der slår en er, som Milu siger, at stemmer står så klart som jeg aldrig før har hørt, meget imponerende. Dernæst forbavses man over det KÆMPE lydbillede disse, relativ små, højttalere er i stand til at levere. De lyder jo som nogle der er dobbelt så store. Jeg sad med en følelse af " hvordan fanden får de vredet så meget lyd ud af så små "kasser")
Alt i alt en meget impnerende højttaler og jeg kan kun anbefale folk selv at lægge øre til dem. Disse er VIRKELIG et lyt værd. I samme ombæring vil jeg godt lige komme med en advarsel: De er stærkt vanedannende!!!!
MVH WRONG

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt" - for snart 3 år siden. 

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30837&K W=n%F8rd&PN=0&TPN=3

"Hej

Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.

Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken  

Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.

PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."

Mvh

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt" - for snart 3 år siden. 

[COLOR=#800080">http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp ?TID=30837&K W=n%F8rd&PN=0&TPN=3[/COLOR">

"Hej

Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.

Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken  

Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.

PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."

Mvh

<SPAN ="highlight">Nørd</SPAN>

<!-- Message ''"" -->

Kan ikk være mere enig.. Godt sagt... Har aldrig mit liv hørt magen til perspektiv.... det er nærmest uhyggeligt..

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Har atter lagt ører til et par Avalon Ascendant, det er, indtil videre, den bedste højttaler jeg nogensinde har lagt ører til!
Sat op med Audio Aero Capitol Reference, Rogue M150 monoblokke.
Det er det mest livagtige jeg har hørt fra et setup, detaljerigdom, definition af lydbillede, dybde, bredde, topklasse! Ikke mindst formår de at spille så naturligt, kraftigt og yndefuldt på samme tid. Selv ved meget højt lydtryk bibeholdes det indtryk, uden at blive agressivt - det er klasse. Man får en helt ny mulighed for at "kigge ind" i musikken, højttalerne forsvinder og det der fokuseres på er - musikken. De formidler følelserne i musikken, i sangerens stemme, så man endnu mere tror på det.
Men ord er kun ord - gør Jer selv den tjeneste at gi' dem et lyt.
Det bliver helt sikkert min næste højttaler - om mange år!

Mvh.

PS: Jeg håber tråden kan holdes sober.

Milu, Milu, Milu.... Miiiiiiiiluuuuu !

Så fik jeg lyttet lidt på Avalon Ascendant.. WOW...  Kan kun tilslutte mig Milus betragtninger. 

Ord som Perspektiv, soundstage dynamik og detaljer er indbegrebet af Avalon Ascendant. Alt er med. Her handler det om musikformidling i den absolutte Topklasse !!

Jeg Syntes Revelator diskanten er suværen hos Focus Audio. Meeeeenn den keramiske diskant hos Asendant er bare endnu mere suværen. Utroligt men sant !! Så Veldefineret uden nogen form for skarpe betoninger og kanter what so ever. Yderst vanedannende. Bunden er ren og går dejlig dybt uden at stikke af på noget tidpunk. Og så den mellemtone !!.. Stemmer er bare guf... Har lige haft en mulighed for at se Stevie Ray genopstå fra de døde... Selvfølgelig ikke !! Men Avalon gav en noget nær perfekt illusion. Her handler det kun om musik, selvom det er hifi når det er bedst !!! 

Ascendant slår alt jeg har hørt til dato inkl. bla. Focus Audio Master 3 som også  er i absolut særklasse !!.... Avalon kan kort sagt få konkurrenterne, som lyder RIGTIG godt enda, til at lyde  ordinært. De er i en klasse for sig. Det er ren magi !! Lyt selv !!!   

Hvem der bare havde råd

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hei.

Ikke tvivl om at Avalon leverer kompromissløse HT. Her kan i  se hvad en i Norge har fået ind i stuen   http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1174486890

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hei.

Ikke tvivl om at Avalon leverer kompromissløse HT. Her kan i  se hvad en i Norge har fået ind i stuen   http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1174486890

Mvh Asbjørn

ISIS !!... Pyh, det er ren guf.. Hvis de gør det bedre end Ascendant siger jeg "tak for kaffe"

Hørte I øvrigt Ascendant via Graaf GM100 !!.... SÅÅÅÅÅÅÅ GODT    

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hei.

Mvh Asbjørn

Nøj de er lækre!

Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt!

Mvh.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Hei.

Mvh Asbjørn

Nøj de er lækre!

Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt!

Mvh.

Men preampen er han vel  nok i mål med

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Hei.

Mvh Asbjørn

Nøj de er lækre! Det må være ren magi - nu mangler han bare en ordentlig effekt! Mvh.

Men preampen er han vel  nok i mål med

Asbjørn

Yessir! Den er top nice!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Men hvor pokker er hans pladespiller?
Det er straks værre...

Mvh.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Det er straks værre...

Mvh.

Hei Milu.

Han har visst ikke sæt lyset ennu

Asbjørn

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Milu skrev:
Det er straks værre...

Mvh.

Hei Milu.

Han har visst ikke sæt lyset ennu

Asbjørn

Det er muligt han ikke har set lyset men MY GOD han har fået højtalere

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 August 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg så da meget gerne at der kom mere gang i denne spændende tråd

Flere der har hørt dem...?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Side af 5 Næste >>