| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg så lige et billede af et par Sigma som er til salg på KSB.
Hvor er de bare flotte.
Er der nogen der kan fortælle noget om dem?
DEM kunne jeg godt se stå i min stue. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft såne, riktigt gode højttalare. 
De har kun 87 dB/W så passer fint med en god forstærker med meget kraft.
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sigmaerne er velspillende højttalere. De har amerikaner-lyd, men virkelig charmerende og lækker højttaler.
De skal have god plads for at levere optimal performance!! Og en stærk forstærker skal der også til!!
__________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
|
Sigmaerne er velspillende højttalere. De har amerikaner-lyd, men virkelig charmerende og lækker højttaler.
De skal have god plads for at levere optimal performance!! Og en stærk forstærker skal der også til!!
|
|
|
Hvor meget plads skal de have?
Og har du nogen forslag til forstærkere der kan drive dem? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...en stue på 40+ kvm er fint hvis de skal spille rigtig godt...desuden fortjener de meget plads med det udseende
Hvis det skal være noget til fornuftige penge så er en brugt Nakamichi PA-7 er godt forslag...men der er mange gode forstærkere derude.... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Køb du bare dem, har selv haft dem. De spiller rigtigt godt til prisen...
Spiller fint på 25 kvm.
MVH
DTS __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
|
Tja...en stue på 40+ kvm er fint hvis de skal spille rigtig godt...desuden fortjener de meget plads med det udseende
Hvis det skal være noget til fornuftige penge så er en brugt Nakamichi PA-7 er godt forslag...men der er mange gode forstærkere derude....
|
|
|
Det var voldsomt. Du mener ikke de kan fungere ordentligt i en mindre stue? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dem på et værelse 22kvm og det går da ganske godt.
I manualen anbefaler de et kabel med lav modstand det kraftige VDH SCS fungerede ret godt da jeg prøvede. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Carloss skrev:
|
Hvis det skal være noget til fornuftige penge så er en brugt Nakamichi PA-7 er godt forslag...men der er mange gode forstærkere derude....
|
|
|
Det var voldsomt. Du mener ikke de kan fungere ordentligt i en mindre stue?
|
|
|
Ikke hvis du vil have det optimale ud af dem, de er faktisk rigtig store og bruger båndenheder der ståler ud bagpå, så der skal meget luft bagtil, dertil skal man lige være opmærksom på at det er en 12 tommer basenhed der flytter noget luft. Men selvfølgelig kan man da få dem til at fungere i mindre rum end 40 kv.Men man udnytter ikke deres potentiale i så fald.. En fed højtaler og nok en af de få jeg ville bytte min Tannoy med hvis jeg bare havde pladsen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den stue jeg hade dem i var ca. 30 kvm og de fungerte då fint. De har ikke nogen basreflexport bagpå og dipoler fungerer fint hvis de bare får lidt luft.
Jeg hade en Classé Omega som effekttrin, Classé SSP-75 som DAC/forførstæerker for digitalt samt en Mark Levinson forførstærker for analogt med bl a en Audionet transport og Linn LP12 full spec som kilder.
De er viktigere at det får lidt luft på sidorne æn bagpå i min mening.
De har ikke nogen svær last men er tungdrivne så hvis man vil spille rigtigt højt behøvs effekt. Har dok ikke prøvet med andet en den Classé Omega, en Classé CAV-150 brokopled samt en CA-201.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Brian7500 skrev:
Carloss skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke hvis du vil have det optimale ud af dem, de er faktisk rigtig store og bruger båndenheder der ståler ud bagpå, så der skal meget luft bagtil, dertil skal man lige være opmærksom på at det er en 12 tommer basenhed der flytter noget luft. Men selvfølgelig kan man da få dem til at fungere i mindre rum end 40 kv.Men man udnytter ikke deres potentiale i så fald.. En fed højtaler og nok en af de få jeg ville bytte min Tannoy med hvis jeg bare havde pladsen.
|
|
|
Hvordan spiller sådan en? Jeg har aldrig hørt de rigtig store Infinity. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Brian7500 skrev:
Carloss skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke hvis du vil have det optimale ud af dem, de er faktisk rigtig store og bruger båndenheder der ståler ud bagpå, så der skal meget luft bagtil, dertil skal man lige være opmærksom på at det er en 12 tommer basenhed der flytter noget luft. Men selvfølgelig kan man da få dem til at fungere i mindre rum end 40 kv.Men man udnytter ikke deres potentiale i så fald.. En fed højtaler og nok en af de få jeg ville bytte min Tannoy med hvis jeg bare havde pladsen.
|
|
|
Hvordan spiller sådan en? Jeg har aldrig hørt de rigtig store Infinity.
|
|
|
Stor luftig lyd, lidt hen ad en elektrostat hvis man kan sige det sådan, men dog selvfølgelig helt uden elektrostaters svagheder i bunden. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo de ka' sagtens spille i et mindre rum end 40 kvm...men det var for at få det bedste ud af dem.
Gør dig selv den tjeneste at hør et sæt, der spiller i fornuftige omgivelser med kvalitetskomponenter. Det kunne godt tænkes at du ville få smil på læben... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så Brian7500...har du fået lyttet til et sæt Sigma...jeg ka se de bliver billigere og billigere ;)
__________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |