Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere der kan spille lavt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Illishar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg skal snart ud og købe nye højtalere og vil derfor lige høre om der er nogen der har nogle gode råd. Jeg leder efter nogle højtalere der spiller flot, også når de spiller lavt. (Jeg har efterhånden læst det meste af hifi4all igennem på kryds og tværs, uden at støde på netop dette kriterie.) Jeg bor i lejlighed og ønsker ikke at pine mine naboer. Ergo de skal lyde super godt, selvom de ikke bliver fodret med alle 100W fra mit anlæg  (Normalt hører jeg musik i niveauet omkring almindelig tale)

På nuværrende tidspunkt har jeg en "Sony str dg" reciever, Jamo baghøjtalere og JVC front. Det er JVC'erne der står for skud i den her omgang. Jeg er villig til at bruge omkring 6000,- for 2 front (reol/væg forøvrigt) + center.

Jeg har fået et godt tilbud på nogle Klipsch RB-51, som jeg synes lyder ret interessante. Folk fremhæver bl.a. de klare detaljer for Klipsch-højtalere generelt. Tilgengæld skulle Klipsch være helt vildt gode til at spille meget højt, hvilket jo ikke er det jeg går efter. Tværimod.

Er der nogen der ved om Klipschs detaljegrad også gælder ved lavt lydniveau? Eller er der nogen der har et bedre bud på nogle højtalere?

Til top Vis Illishar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Illishar

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

En af grundene til at de fleste højtalere lyder bedre ved højere niveauer er at høret ikke høre linært før omkring 90 dB. Hvis øret hørte linært ved lavere niveau ville vi kunne høre vores eget hjerte slå, hvilket nok ville blive irreterende i længden.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at LB (bruger herinde) har talt rosende om Dali Grand Coupe når der skal spilles ved moderat niveau.

LB er du her?

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Det er desværre også tit forstærkeren der ikke rigtigt "lukker op" før der er lidt niveau bag.

Hilsner,

Karsten

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Du kan selv læse artikler hvis du har lyst:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1246&zoneid=2

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg mener at LB (bruger herinde) har talt rosende om Dali Grand Coupe når der skal spilles ved moderat niveau.

LB er du her?

Jo da, jeg er lige her - hullubuulu

Mine oplevelser med Dali Grand Coupé og faktisk også Diva er, at de er enormt letflydende og nærmest dynamiske at lytte til, selv ved lave niveauer. Det er en sand fryd for en gut som mig, som typisk lytter når poderne er lagt i seng. Enhederne i Coupé er enormt lette, men det kan ikke gøre det alene. Det skal lige nævnes at teorien bag diverse hifi er jeg ikke stærk i, men det er et faktum at resten af din hifi-kæde også skal følge med. Her handler det ikke mest om muskler, men derimod opløsning og en let "tilgang" til musikken.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes