Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SONUS FABER GUARNERI HOMAGE- Pengene værd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har forelsket mig i sådan et sæt, godt nok endnu kun ud fra diverse tests og billeder, har endnu ikke haft mulighed for at lytte til dem. Men spørgsmålet er, om de er alle pengene værd?

- Det er jo ikke ligefrem verdens billigste stander ht.

Er der nogle af jer som har hørt denne "Perle" og som vil skrive et par ord om den?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg har forelsket mig i sådan et sæt, godt nok endnu kun ud fra diverse tests og billeder, har endnu ikke haft mulighed for at lytte til dem. Men spørgsmålet er, om de er alle pengene værd?

Er der nogle af jer som har hørt denne "Perle" og som vil skrive et par ord om den?

Du vil uden tvivl betale rigtig rigtig mange penge for ingenting, når du køber SF. Men den lyder garateret lækkert!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
rattanhuset skrev:

Du vil uden tvivl betale rigtig rigtig mange penge for ingenting, når du køber SF. Men den lyder garateret lækkert!

det er præsis det jeg er bange for at komme til "guld kan også købes for dyrt" som sagt *S*

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
rattanhuset skrev:

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 05:55 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
rockforlife skrev:
rattanhuset skrev:

det er præsis det jeg er bange for at komme til "guld kan også købes for dyrt" som sagt *S*

Hvis du kan leve med designet og den generelle ydre finish, så prøv dog at låne et sæt Rega R7 hjem. Just for the fun of it

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

http://www.stereotimes.com/speak022306.shtml

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Er der ikke sådan et sæt på ksb til 40K lige nu?

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hvorfor mener du det? Jeg har haft SF Concerto og SF Cremona Auditor, og jeg synes jeg har fået penge for hver og én krone, samtidig er de langt smukkere end de traditionelle firkantede kasser. Jo dyrere hifi bliver, jo svære bliver det at tale om at få noget for alle pengene, det synes jeg gælder de fleste, eller alle, mærker.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
rockforlife skrev:

Hvorfor mener du det? Jeg har haft SF Concerto og SF Cremona Auditor, og jeg synes jeg har fået penge for hver og én krone, samtidig er de langt smukkere end de traditionelle firkantede kasser. Jo dyrere hifi bliver, jo svære bliver det at tale om at få noget for alle pengene, det synes jeg gælder de fleste, eller alle, mærker.

Jeg formulerede det nok heller ikke, som jeg faktisk ville kan jeg se.

Jeg ville nok sige: Jeg TROR, der er en "større" risiko/mulighed for, at du betaler en ansegelig andel penge for design og navn. Sådan er det rigtig nok, med næsten alle. Det har du ret i. Men jeg fornemmer nogen mærker, er ekstra dyre på grund af deres navn og design.

Og selvfølgelig. Hvis folk er ligeglade med at betale en del ekstra for design og navn, så er det selvfølgelig helt fedt. Undskyld den lidt hurtige respons

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg har vel egentlig også formulereret mig forkert. Det som jeg mener er, om man uforholdsvismessigt betaler meget for designet i forhold til hvad man får lydmessigt ved denne højtaler?

Det er klart at man giver mere for den end en som er banket sammen af 7" søm og spånplade.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hej Rattanhuset.

"Det kommer an på..." må være det rette svar til ovenstående. Jeg har efterhånden lyttet rigtigt mange gange til GH, og må da også indrømme at skal der i fremtiden investeres i nye højtalere, så bliver det for mit vedkommende dem.

Lad det være sagt med det samme: GH er ikke en all-rounder, hvor musikken formidles rimeligt ens uanset genre, indspilningskvalitet, rum, opstilling, grej osv.

Den har sin meget store force i formidlingen af instrumentet og vokalen, hvor den tryllebinder med sin unikke renhed i lyden, samt et gigantisk rum og perspektiv. Jeg overraskes gang på gang over hvad der kan drives ud af den lille 150mm enhed fra Audio Technology, som (ved god opstilling) faktisk leverer en bas som er rigtig fin. Giv den en velkonstrueret SE rørforstærker, og der vil være dømt musik for alle pengene.

Derfor: Er ovenstående kvaliteter som du vægter højt, så er det en højtaler som du aldrig vil finde mage til. Ellers ville jeg overveje at kigge andre steder. Om alle omstændigheder er det en højtaler du er nødt til at lytte på for at forstå egenskaberne af.

God fornøjelse.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet kan besvares entydigt; hvis der er nogle som betaler den forlangte pris, er den pengene værd - for dem.

Det er så let at vurdere om en given HT er pengene værd i termer som enheders pris og lak og så videre. Design er derimod vanskeligt at prissætte, samt owners pride ved at have en gennemført kvalitetsprodukt. Hvad er der ved at have et sæt DIY overfor et sæt SF G? Ikke meget.

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Tilslutter mig Rockforlife og mener at et sæt Rega R7 skal prøves og måske endda gå længere med en R9 

Men jeg syntes nu også, at de Sonus Faber er ualmindeligt smukke og så har de netop en fin gengivelse af vokal og akustisk musik. Ja de er dyre og man betaler også for det pæne look, men det er vel også ok?

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Den nye Guarneri Memento, som har afløst Guarneri homage skulle være lidt mere all round end sin forgænger.

Memento

Timbre fra Euphonia Audioforum lavede sidste år denne fine reportage:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =2823&hl=memento

Jeg har set brugtpriser på Memento på omkring 60.000. Det kunne også være mulighed?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes