Yamaha YSP-900 http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/dsp/ysp9 00.html
Mener Yamaha noget seriøst med dette produkt?
Stødte tilfældigvis på en demo af dette produkt i dag, og det havde samlet en større folkmængde da den påspændte subwoofer sendte skralder lyde ud i hele butikken, så det lød som en mindre rock koncert...Men der var jo ikke grænser for hvor revolutionerende dette produkt var ifølge sølgeren, som dog tilstod at subwooferen var opgraderet, fra noget der lignede en fra et pc speaker system. Men uden tvivl aligevel forsøgte at sælge systemet ene og alene på den pumpene bas, som trods opgraderingen lød meget overanstrengt og til tider klippede så det var helt pinligt, og det endda uden at gå særlig dybt...
Men nok om subben, for selvom dette egentlig skulle være et surround produkt så kunne jeg på intet tidspunkt få nogen fornemmelse af dette, heller ikke selvom jeg sad i demo sædet, og der var opstillet specielle reflektive skille vægge. Og lyden for satan - Er det nu vi skal grine eller græde? Nu kender jeg ikke prisen, men jeg ville ikke bytte den for et sony minianlæg!
Jeg ved ikke helt hvordan sælgeren kunne holde masken, for han må da have haft lidt indblik i lydkvalitet, for de sælger da SA og Primara i den anden ende af butikken... Og hvad jeg ellers kender til Yamaha, så ville jeg ikke have troet de ville ha det sidende på dem?
Det var bare min lille beretning fra en tur i Merlin...  |