Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Yamaha Sound projector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Yamaha YSP-900 http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/dsp/ysp9 00.html

Mener Yamaha noget seriøst med dette produkt?

Stødte tilfældigvis på en demo af dette produkt i dag, og det havde samlet en større folkmængde da den påspændte subwoofer sendte skralder lyde ud i hele butikken, så det lød som en mindre rock koncert...
Men der var jo ikke grænser for hvor revolutionerende dette produkt var ifølge sølgeren, som dog tilstod at subwooferen var opgraderet, fra noget der lignede en fra et pc speaker system. Men uden tvivl aligevel forsøgte at sælge systemet ene og alene på den pumpene bas, som trods opgraderingen lød meget overanstrengt og til tider klippede så det var helt pinligt, og det endda uden at gå særlig dybt...

Men nok om subben, for selvom dette egentlig skulle være et surround produkt så kunne jeg på intet tidspunkt få nogen fornemmelse af dette, heller ikke selvom jeg sad i demo sædet, og der var opstillet specielle reflektive skille vægge. Og lyden for satan - Er det nu vi skal grine eller græde? Nu kender jeg ikke prisen, men jeg ville ikke bytte den for et sony minianlæg!

Jeg ved ikke helt hvordan sælgeren kunne holde masken, for han må da have haft lidt indblik i lydkvalitet, for de sælger da SA og Primara i den anden ende af butikken... Og hvad jeg ellers kender til Yamaha, så ville jeg ikke have troet de ville ha det sidende på dem?

Det var bare min lille beretning fra en tur i Merlin...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej der....

Hvis ellers subben kalibreret ordenligt til, kan systemet faktisk godt lyde ganske hæderligt... Det kræver bare, at man har det HELT rigtige rum til det...

Ikke noget jeg ville invistere i, men til folk med plads-problemer, er det et rigtigt godt alternativ til "Bilka"-surround......

Og go' kamp til alle i aften....

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Tja, der er masse der gerne vil have surround men som for alt i verden vil have et anlæg der IKKE kan ses og 5 højttalere plus sub placeret perfekt i rummet er derfor ikke en mulighed.

Når en anerkendt producent så lancerer et produkt der kan give "surround" uden man skal plastre sin stue til med højttalere er der uhyrligt mange der hopper på den. At der så ikke har meget med surround at gøre, går henover hovedet på de fleste folk, hvilket ikke er helt uforståeligt når man ser på hvad den gennemsnitlige forbruger anser som god lyd....uvidenheden er stor og kender INGEN grænser. Det er egentlig ret så sørgeligt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en demo på en messe der var ret overbevisende. Efter min mening kunne den sagtens generere surroundlydene så de lød som om de kom fra siderne.

At den muligvis er for dyr i forhold til et traditionelt system er en anden sag, men jeg synes bestemt systemet virker

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kwik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Yamaha YSP-900 http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/dsp/ysp9 00.html

Mener Yamaha noget seriøst med dette produkt?

Stødte tilfældigvis på en demo af dette produkt i dag, og det havde samlet en større folkmængde da den påspændte subwoofer sendte skralder lyde ud i hele butikken, så det lød som en mindre rock koncert...Men der var jo ikke grænser for hvor revolutionerende dette produkt var ifølge sølgeren, som dog tilstod at subwooferen var opgraderet, fra noget der lignede en fra et pc speaker system. Men uden tvivl aligevel forsøgte at sælge systemet ene og alene på den pumpene bas, som trods opgraderingen lød meget overanstrengt og til tider klippede så det var helt pinligt, og det endda uden at gå særlig dybt...

Men nok om subben, for selvom dette egentlig skulle være et surround produkt så kunne jeg på intet tidspunkt få nogen fornemmelse af dette, heller ikke selvom jeg sad i demo sædet, og der var opstillet specielle reflektive skille vægge. Og lyden for satan - Er det nu vi skal grine eller græde? Nu kender jeg ikke prisen, men jeg ville ikke bytte den for et sony minianlæg!

Jeg ved ikke helt hvordan sælgeren kunne holde masken, for han må da have haft lidt indblik i lydkvalitet, for de sælger da SA og Primara i den anden ende af butikken... Og hvad jeg ellers kender til Yamaha, så ville jeg ikke have troet de ville ha det sidende på dem?

Det var bare min lille beretning fra en tur i Merlin...

Du har åbenbart haft en dårlig oplevelse - måske en dårlig dag. Har i hvert fald svært ved at "genkende" din oplevelse af YSP'en. Ikke for at sige noget ondt om Sonys minianlæg, men der er i mine ører klasser til forskel (til YSP'ens fordel).
Til top Vis kwik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwik

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 04 April 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Det da muligvis været en dårlig demo jeg har oplevet, men så et tilsvarene demo setup i elmutanten engang i weekenden, og det synes jeg egentlig ikke gjorde det meget bedre... (skal sige at det var et meget hurtig lyt!)

Men det kan jo meget vel være det pap vægge de sætter op, der ødelægger surround indtrykket, men jeg synes stadig at det lød tamt.

Men det skal jo nok hjem i stuen, før det bliver optimalt ;-)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes