| Forfatter |
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg overvejer følgende højtalere:
B&W dm 602 s3 (på standere)
Dali ikon 5
Audiovector k3
SA 1280 mk2
(måske en mindre Chario model på standere)
Mine krav er:
Varme
musikalitet
god detaljeret (men ikke for skinger/lys) diskant
helst ikke bagudvendt basrefleks port
prisniveau 5000-7000 kr.
Min forstærker er som sagt en rotel r04 parret med en cambridge D500 (skal med tiden opgraderes til rotel)
Hvad er jeres tanker..?
mvh,
Shotty
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell J2, og du er solgt for ever...(har selv haft flere Snell'er)

__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen Guldtuborg! Måske man skulle forsøge at høre et par Snell ved lejlighed....
Er der andre der har komentarer til de nævnte højttalere? Eller til hvad der vil fungerer godt sammen med Rotel?
Jeg har hørt, at Rotel og B&W arbejder sammen i udviklingsfasen, således at de bruger hinandens udstyr til eksempelvis test. Hvis det passer må
det da være en garanti for en rimelig lydmæssig overenstemmelse.....eller hva?
Jeg har PT et par JBL xti 40 2 vejs gulvhøjtalere, og jeg synes de er for diskante. JBLs metal diskant er meget detaljeret...men ja..for metallisk til
min smag, og det er kun blevet værre efter jeg skiftede til en Rotel forstærker.
Alle forslag/indspark modtages meget gerne.......
mvh.
Shotty
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen. Prøver lige at genoplive tråden igen....den har vist brug for lidt førstehjælp..!
Har siden sidst været ude og lytte på en masse HT - både på rotel grej, og ellers på hvad de forskellige forretninger havde i samme klasse.
Jeg har lyttet på:
Dali ikon 5 (ikke lige mig - for analytisk og diskant)
SA 1280 mk2 (udemærket - god detaljering og sammenhæng...meeen lidt kedelig)
Amphion Argon 2 (Lød fantastisk på en stor Rotel surround satan, men den faldt lidt til jorden da min Ra04 blev spændt for istedet - dog er den
stadigt med i overvejelserne)
Carlsson OA-58 (spændende fysisk lyd - hvis jeg kun lyttede til jazz og akustisk musik ville jeg seriøst overveje den....men nej, lyden er for
speciel og den mangler lidt timing)
Epos M 12,2, M15,2 og M22 (virkeligt gode højtalere alle sammen! Overvejer seriøst en af disse! De leverer musikken med en fremadrettehed
som jeg synes klæder det meste musik godt. God bund, detaljering og glimrende diskant)
og til sidst den nuværende favorit...
Elac 207,2 (uha den spillede fantastisk - den jet diskant er jeg bare tosset med!!! Den leverer musikken med en nerve og en blødhed som jeg
faldt pladask for...prisen ja, den er lidt for høj, og indtil videre har jeg kun hørt dem på rega grej. Dog skal en demo med Rotel gear skal snart
iværksættes, og hvis de stadigt forbløffer mog positivt, så overvejer jeg seriøs at sætte mig i gæld)
Jeg mangler at lytte på lidt B&W, Audiovector K3 serien og Rega højtalere inden jeg går videre med at låne et par sæt som demo
derhjemme....stay tuned! Og kom gerne med indspark og kommentarer.....
vh
shotty
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Rega skal du lytte på?? De laver forbløffende gode højtalere. Jeg kan bare ikke udtale mig hvordan det går i spænd med rotel.
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r3 og r5 tror jeg....har hørt de skulle være lidt slanke i lyden..ved ikke om det paser?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med Rotel og dali
Har en rotel rsp 1068 - på en rb 990 - og et par dali 850 spændt for..
Så jeg ville prøve at låne dali'erne hjem og høre dem på din rotel..
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja....måske en ide..hørte et par ikon med en Nad 320 bee (tror jeg den hedder) - det var ikke lige mig! Måske kan Rotel sparke lidt mere gang i
dem.....
Hvilken af de nyere modeller ville du anbefale? Har du erfaringer med andre end 805?
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører selv sa1280mk2 til mit rotelanlæg - det samme som dit, dog modellen ældre (ra02)
De kan i hvert fald anbefales på det kraftigste! Meget mere detaljeret end mine forrige Dali, og med en fantastisk bund til heavy og god lys klang til akustisk og klassisk. Perfekt allround højttaler den sa1280! Samtidig den ht jeg nogensinde har haft, der går dybest (selv om nogle mener den ikke kan gå specielt dybt pga. de små enheder, men det er absolut ikke min opfattelse...)
Basporten er jo godt nok bagudvendt, så jeg foretrækker de står ca 20 cm fra væggen for at lyde bedst. Det opvejes jo næsten af, at den er så smal, at den er særdeles placeringsvenlig.
De andre mærker du nævner er bestemt heller ikke dårlige, og jeg overvejde da også kraftigt både Dali ikon 6 og Audiovektor k3 super. Lydmæssigt er de alle gode på hver deres måde - sa1280 synes jeg havde den bedst definerede bas. Hvorfor det så lige blev sa1280, var hovedsageligt den flotte finish (mine i sort ask), sandkammeret, detaljer omkring vibrationsdæmpende sokkel med tilhørende spikes samt den lidt lavere pris i forhold til de andre (jeg gav 6000).
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo så 850'ern jeg har men pyt.. 
må sige jat min rotel sparkede meget liv i min dali'er
Ikon er super god hvis du har en præcis lytte plads - så får du det hele ud af bånddiskanten..
Men Ikon kan nemt virke skinger/ skrigende med den forkerte forstærker..
Har ikke de store erfaringer med de ny modeller.. måske du skulle prøve Mentor modellen... Men hvorfor ikke finde noget brugt?? Der får du meget for pengene...
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm..måske jeg skulle lytte til 1280eren igen! Det var den HT jeg lyttede på, da jeg første gang hørte rotellen. Den var ganske glimrende..ingen
tvivl om det..Hvilken CD afspiller kører du med mr. LLD?
Mentor kunne måske også være en idé. Klubben har ikke de bedste lytte betingelser, så et hjemlån er næsten et must hos dem.
Er der nogen af jer der har lytte til den nævnte Elac 207,2? Jeg er på nuværende tidspunkt meget klar på dem...men men ...6000stk er meget for en
studerende røver som mig.JavaScript:AddSmileyIcon('  ')
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Hmmm..måske jeg skulle lytte til 1280eren igen! Det var den HT jeg lyttede på, da jeg første gang hørte rotellen. Den var ganske glimrende..ingen
tvivl om det..Hvilken CD afspiller kører du med mr. LLD?
Mentor kunne måske også være en idé. Klubben har ikke de bedste lytte betingelser, så et hjemlån er næsten et must hos dem.
Er der nogen af jer der har lytte til den nævnte Elac 207,2? Jeg er på nuværende tidspunkt meget klar på dem...men men ...6000stk er meget for en
studerende røver som mig.JavaScript:AddSmileyIcon(' ')
|
|
|
Ja, hvis man har muligheden for det, er det da klart bedst at få sine ht hjem på prøvelyt! (jeg er selv for doven til at slæbe ht ud og ind af min lejlighed, så det bliver altså i butikken jeg træffer mine valg) Jeg har den tilhørende cdafspiller rcd02. Jeg er 100% tilfreds med den. Ud over den lyder godt, er den også super hurtig til at åbne/lukke cdskuffen, og volumenknappen føles dejlig tung og solid. Dog er der - som også forstærkeren ra02 - sparet lidt for meget på materialekvaliteten, og bl.a. fjernbetjeneren virker meget "almindelig". Men husk at gøre dig klart hvad du vil ofre på højttalere. Jeg er sikker på mentor er meget bedre end sa1280, men i mit tilfælde - hvor mit lytterum er lille, ville det være lidt overkill og synd for mentor´ne hvis de skulle spille i mit rum. Når jeg engang får mig en stor stue, kan andet jo komme på tale. Men 1280 passer perfekt til min lille stue, som jeg skal bo nogle år endnu
|
| Til top |
|
| |
platou Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Hmmm..måske jeg skulle lytte til 1280eren igen! Det var den HT jeg lyttede på, da jeg første gang hørte rotellen. Den var ganske glimrende..ingen tvivl om det..Hvilken CD afspiller kører du med mr. LLD?
Mentor kunne måske også være en idé. Klubben har ikke de bedste lytte betingelser, så et hjemlån er næsten et must hos dem. Er der nogen af jer der har lytte til den nævnte Elac 207,2? Jeg er på nuværende tidspunkt meget klar på dem...men men ...6000stk er meget for en studerende røver som mig.JavaScript:AddSmileyIcon(' ')
|
|
|
Hej Shotty,
Har først set tråden nu - så måske er det uanset for sent..?? Men ville lige nævne, at jeg har de Elac'er du også så på. Jeg var begejstret for lyden helt fra starten - tænkte faktisk at de umuligt kunne blive bedre af at blive spillet til!! Men, det blev de - ualmindelig 'sprød' lyd...
Hvad endte du op med??
mvh Nils
|
| Til top |
|
| |