Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bi-amping (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 06 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Når man nu gerne vil bi-amp'e sine dc1515 ( og bi-amp'e generelt )...Er det så et must at have 4 ens mono-blokke? eller kan man godt mixe dem fx noget nad til bunden og klasse D til toppen ?

Når man bi-amper hvilke krav stiller det så til ens ht-kabler ? skal de være ens? eller må man blande dem fx noget sølvkabel til topppen og noget tykt kobber til bunden.

Jeg kan næsten regne ud at kabel og amp's skal passe sammen sætvis. Nogler der har erfaring med at mix'e forstærkere på denne måde?

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 06 April 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 08 April 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper

 

Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Der er intet teknisk i vejen for at bruge forskellige forstærkere og kabler til biamping, men hvad der lyder bedst er der nok delte meninger om. Prøv
dig frem


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 12 April 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

ernst_himself skrev:

brasch skrev:
hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper

 

Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?

Hej!

Hvis ikke forstærkerne har samme GAIN vil du opnå uens lyd. Derfor skal man helst bi-ampe med ens forstærkere. Bi-amper selv med en EAR Enigma Plus og en Ear LE2. De har er bygget på det samme ICE-power modul, og har samme gain. Derfor kan jeg godt bruge en til bas og en til paneler.(Martin Logan)

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 12 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
ernst_himself skrev:

brasch skrev:
hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper

 

Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?

Hej!

Hvis ikke forstærkerne har samme GAIN vil du opnå uens lyd. Derfor skal man helst bi-ampe med ens forstærkere. Bi-amper selv med en EAR Enigma Plus og en Ear LE2. De har er bygget på det samme ICE-power modul, og har samme gain. Derfor kan jeg godt bruge en til bas og en til paneler.(Martin Logan)

De behøver ikka have samme gain, hvis en af dem har niveauregulering på indgangen....

Du kan biampe horisontalt = en effekt driver basserne og en driver toppen eller vertikalt = en effekt driver højre højttaler og en venstre højttaler. Fordel ved horisontal kan være en lille god amp med dårlig bund kan anvendes med en monster amp med dårlig top. Fordelen ved vertikal er korte HT kabler (men længere signal ditto). Her skal det også være samme amp type selvfølgelig...

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 14 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg havde forstillet mig jeg skulle enten have 2 stk beast asp1000 mduler mere, eller måske 2stk af noget helt andet. Her tænker jeg fx på en ice til toppen og fx en nad effekt blok til bundet...pr højtaler selfølgelig. Kan man det eller vil det lyde total underligt? Nogle der har prøvet?
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes