| Forfatter |
|
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man nu gerne vil bi-amp'e sine dc1515 ( og bi-amp'e generelt )...Er det så et must at have 4 ens mono-blokke? eller kan man godt mixe dem fx noget nad til bunden og klasse D til toppen ?
Når man bi-amper hvilke krav stiller det så til ens ht-kabler ? skal de være ens? eller må man blande dem fx noget sølvkabel til topppen og noget tykt kobber til bunden.
Jeg kan næsten regne ud at kabel og amp's skal passe sammen sætvis. Nogler der har erfaring med at mix'e forstærkere på denne måde?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper |
|
|
Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet teknisk i vejen for at bruge forskellige forstærkere og kabler til biamping, men hvad der lyder bedst er der nok delte meninger om. Prøv
dig frem
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ernst_himself skrev:
brasch skrev:
| hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper |
|
|
Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?
|
|
|
Hej!
Hvis ikke forstærkerne har samme GAIN vil du opnå uens lyd. Derfor skal man helst bi-ampe med ens forstærkere. Bi-amper selv med en EAR Enigma Plus og en Ear LE2. De har er bygget på det samme ICE-power modul, og har samme gain. Derfor kan jeg godt bruge en til bas og en til paneler.(Martin Logan)
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
ernst_himself skrev:
brasch skrev:
| hvis du f.eks, bruger 2 forskellige af samme mærke kan det godt fungere at mixe signalet på den måde, men umiddelbart ville jeg foreslå 4 ens kanaler hvis du biamper |
|
|
Hvorfor? hvad kan der ske ved at blande to forskellige mærke af monoblokke?
|
|
|
Hej!
Hvis ikke forstærkerne har samme GAIN vil du opnå uens lyd. Derfor skal man helst bi-ampe med ens forstærkere. Bi-amper selv med en EAR Enigma Plus og en Ear LE2. De har er bygget på det samme ICE-power modul, og har samme gain. Derfor kan jeg godt bruge en til bas og en til paneler.(Martin Logan)
|
|
|
De behøver ikka have samme gain, hvis en af dem har niveauregulering på indgangen....
Du kan biampe horisontalt = en effekt driver basserne og en driver toppen eller vertikalt = en effekt driver højre højttaler og en venstre højttaler. Fordel ved horisontal kan være en lille god amp med dårlig bund kan anvendes med en monster amp med dårlig top. Fordelen ved vertikal er korte HT kabler (men længere signal ditto). Her skal det også være samme amp type selvfølgelig...
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde forstillet mig jeg skulle enten have 2 stk beast asp1000 mduler mere, eller måske 2stk af noget helt andet. Her tænker jeg fx på en ice til toppen og fx en nad effekt blok til bundet...pr højtaler selfølgelig. Kan man det eller vil det lyde total underligt? Nogle der har prøvet?
|
| Til top |
|
| |