Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 02:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: lidt hjælp for en nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KEFiR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

ohøj alle sammen her inde..

jeg er en gut der altid har haft int. for anlæg af alle former..

men har overvejet om man skulle kigge efter nye højtaler. da jeg ikk er helt tilfres med de SA 1130 jeg har nu. det var nogle jeg købte MEGET MEGET billigt på nettet.. var ikke planen jeg skulle have nogle men da jeg fandt et set til den pris solg jeg til..

men mit problem er at jeg høre meget blandet.. kan finde på og smække noget hård rock. på. men høre også lidt jazz, pop, og der kan også snige sig noget techno ind imellem.. jeg høre stort set alt musik..

så jeg søger en all around højtaler. har hørt dali concept. men syntes de var meget flade i diskanten. som om der manglede noget klang.

nogle der har et bud på hvad jeg skal kigge efter. jeg har dog ikke det kæmpe store penge pung og smide rundt med.

men nogle bud på højtaler.?

og hvad skal jeg holde øje med når jeg køber højtaler.

hilsen en nybegynder
Til top Vis KEFiR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KEFiR

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er rummet de skal spille i?

Hvilket grej skal det spille sammen med?

Hvad er budgettet?

Må det være brugt?

Brugt ville jeg se efter nogle Dali 450, de koster omkring 1500 sættet. Der er også andre, men jeg tror Dali 450 vil gøre det rigtigt godt til all-round musik. Nyt ville jeg nok se efter nogle Klipsch, jeg ved at hifi4you i Esbjerg har nogle "små" Klipsch stående til 1500 kr. stk, og de har altså en voldsom dynamisk spillestil, med et godt perspektiv og en super detaljering, det er nok det bedste jeg har hørt i den prisklasse. Jeg hørte Metallica på dem da jeg var på "besøg" der sidst, og det var en super oplevelse. En anden god ting ved Klipsch er også den høje følsomhed grundet brug af horn, det gør at selv en lille forstærker vil kunne trække dem.

Håber det kunne bruges :-)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

KEFiR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

mit nuværende rum er ik særlig stort faktisk meget småt og klemt men regner med inde for et år og komme i noget støre.. og lidt det jeg køber efter..

det skal spille med en Dennon AVR-1906 soround forstærker. men overvejer og sætte en effektforstærker på alt efter hvad jeg finder af højtaler.

de skal helst ik over 6000kr. for et set. og hvis de ligger i 4000 - 5000 kr for et set ved jeg godt er usle penge til højtaler.. men det er desvære hvad der kunne blive til..

ja brugt gør mig ingen ting..

har kigget på JBL e90 som jeg faktisk syntes spiller ret godt.. og har den mængde power jeg syntes er nok til mig. og lydmessing syntes jeg de har meget beder en dali concept som jeg ellers har hørt.

og så har audiovision (hvis nogle kender det) dem på bud til 2200kr pr. stk. det er næsten halv pris af vejledende.. '

skulle måske også siges at de skal bruges som en del af at sorund system. reste bestående af SA højtaler.. og så mangler jeg sub. som jeg også lure lidt på.

PS. ellers tak for det første gode indlæg. kigger næsmer på de klipsch.. ser ldit int ud

Til top Vis KEFiR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KEFiR

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

KEF er god til prisen og spiller godt med dennon

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes