| Forfatter |
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender noget til denne lille reolhøjt? Har fundet mig et par stykker på genbrugspladsen. De spiller fint men er lidt medtaget i finishen
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldige S********!!!!!!!!
Det er en DM12 med DM7-diskant på toppen. Du kan finde data på "back catalogue" på www.bwspeakers.com
De går for 1000.- parret på dba. Og spiller ganske fremragende. En af de sidste med bextrene-basmembran, men en god en!
Dæk enhederne til, puds med sandpapir og mal eller giv fineren olie. Og lad os se et billede!
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller altså oz bare helt fantastiskt skulle jeg hilse og sige og MØØØØØØØØØØG højt læste lige på B&W at der er sådan en overbelastnings sikring i og de kan spille med forstærkere fra 15W og derud af griner og den info kombineret med en flaske hvidvin skal man ikke smide i hovedet på mig griner den fik lige alt hvad mit lille Thule IA150B kunne trække DAMN de spiller højt de små sataner Lidt skingert når man VIRKELIG gi den en over nakken griner..
|
| Til top |
|
| |
MHenckel Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er yderst interresant med alle de input mange tak for det, og lad der endelig bare komme flere. Skal da oz lige prøve som MHenckel at lodde en lus på printet. Og tage så oz skridtet og skifter interne ledninger, det kan jeg sku ligeså godt det tager jo alligevel et par dage før de er klar til samling igen.
Er gået igang med at slibe/renovere den, da dens egenskaber er meget tilfredsstillende fra mine øres lyttevinkel. Og NØØØØj hvor den er blevet pæn efter en ordentlig gang slibning. Diskanten er dog et større projekt at få pæn og ny at se på, at tænke sig, den´s tidliger ejer har malet den den mest afskyelige gule farve .
Kan man skille den diskant helt ad så man kan få den slibet helt i bund malet og samlet igen. Syns ikke rigtigt jeg kan komme længere ind i den end lige at skrue hætten af desværre..
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var da pudsit med alle de b&w'er der findes på div. genbrugs stationer   __________________
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor/ eller om man kan få fat i nye diskanter til denne lille sag?. Har været i hifikl. men de kan desværre ikke hjælp
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
taler du om selve diskant-enheden, eller det plasthus, den sidder i? Har du brændt dem af, eller har de aldrig virket?
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| taler du om selve diskant-enheden, eller det plasthus, den sidder i? Har du brændt dem af, eller har de aldrig virket?
|
|
|
Det er selve diskanten desværre. Ville restaurere dem og slibe dem ned skifte ledninger og det hele, og sidst nævnte viste sig at være en stor fejl, fik simpelthen ødelagt dem øv øv  Blev ellers super flotte uden maling syns jeg.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm- hvordan ødelagt? Kan ledningerne ikke loddes på igen - eller hva´ skete der?
Ser ellers flotte ud!
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej hvis bare den kunne redes så var jeg en glad mand, de spiller helt fantastisk. prøvede at lodde tråden på igen men fik brandt igennem menbranen.  Så nu har jeg kun den ene super flotte og velspillende
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan kontakte B&W direkte pr. mail - det har jeg gjort to gange, og begge gange fået arbejdstegninger/filterdiagrammer hurtigt. De yder top service. Hør, om de har flere diskanter på lager.
Alternativt kan du søge på eBay. Jeg vil tro, at en gammel 801-2-3-4-5 diskant også kan bruges. Der er ofte B&W løsdele til salg.
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Du kan kontakte B&W direkte pr. mail - det har jeg gjort to gange, og begge gange fået arbejdstegninger/filterdiagrammer hurtigt. De yder top service. Hør, om de har flere diskanter på lager.
Alternativt kan du søge på eBay. Jeg vil tro, at en gammel 801-2-3-4-5 diskant også kan bruges. Der er ofte B&W løsdele til salg. |
|
|
Super mange tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
jazzman skrev:
Alternativt kan du søge på eBay. Jeg vil tro, at en gammel 801-2-3-4-5 diskant også kan bruges. Der er ofte B&W løsdele til salg. |
|
|
Super mange tak for hjælpen
|
|
|
Hvor finder jeg lige deres E-mail adr? syns ikke jeg kan finde den på deres hjemme side
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror du skal henvende dig gennem klubben....
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed bliver du tildelt 100 stokkeslag , for at ødelægge denne fine klasikker , jeg havde selv et par tilbage i starten af 90´erne , fin lille HT ...skam dig..
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. oz derfor jeg mægtigt gerne ville ha fat i en ny diskant
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers flot restaurering! Var jeg ikke inde i en periode, hvor det meste jeg rører ved falder ud på en uheldig måde, havde jeg gjort det efter! Men venter til heldigere tider:-)
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Ellers flot restaurering! Var jeg ikke inde i en periode, hvor det meste jeg rører ved falder ud på en uheldig måde, havde jeg gjort det efter! Men venter til heldigere tider:-)
|
|
|
Hmm Måske jeg skulle ha tænkt lidt i de baner griner. Men ak fik ødelagt en diskant så nu står de nare og ser godt ud.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|