Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: chario syntar mk 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cleve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle HIFI nørder. jeg har gjort et kanon kup på et loppemarked. har lige købt to stk. Chario syntar mk2. med stander. de var simpelthen alt for pæne til bare at lade stå. Jeg kom hjem med dem og kunne ikke vente til at de blev sat til, de er måske af en lidt ældre årgeng, så derfor tvivlede jeg lidt på om der overhovedet kom lyd ud af dem. Men lyden er noget af det bedste jeg har hørt til dato. de spiller så fedt. fylder hele rummet med en behagelig lyd.

Mit spørgsmål.: Hvem har data på disse højttalere. hvad har de mon kostet fra nye. basrefleks hullet er i bunden af højttaleren derfor blever dette dækket til når man stiller højttaleren på gulv eller standeren, skal der spikes på højttaleren. ?

Data.: De vejer rimelig meget, for ikke at sige rigtig meget. der er en bas og der er en diskant dome. der er et guld chario mærkei hjørnet . de er valnød farvet (tror jeg). der er skrue møtrikker bag på til tilslutningen. der er sort front stof som dækker næsten hele fronten se evt link hvor front stoffet ser sådan ud.: http://www.chn.com.tw/image/Chario%20Syntar5-1.jpg  (Tror faktisk det er dem på billedet men er ikke sikker.) basrefleks hullet er i bunden af højttaleren. Standerne er også valnød farvet med en sort fod med spikes samt sort top. med et guld chario mærke i bunden

ps de kostede 100 kr samlet med alt

Til top Vis Cleve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cleve

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Har syntar modellen ikke gummifødder der hæver den en cm eller halvanden over standeren? Det plejer charios standermodeller at have! Ellers
tillykke med købet ! Dejlig og flot højttaler til en uhyggelig lav pris (hvis de da ellers er i god stand). Nyprisen var vist en små 1800 kr stk såvidt jeg
husker....
vh shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Cleve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Er her ikke nogen i dette hifi forum som ved besked om disse højttalere Chario syntar mk2 http://www.chn.com.tw/image/Chario%20Syntar5-1.jpg Eller ved hvor jeg kan finde svar???

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Cleve skrev:

Er her ikke nogen i dette hifi forum som ved besked om disse højttalere Chario syntar mk2 http://www.chn.com.tw/image/Chario%20Syntar5-1.jpg Eller ved hvor jeg kan finde svar???

Du kan prøve at finde svar hos Anders i Audio Consult. www.audioconsult.dk

Du skal nok ringe til ham, for han er ikke altid så flink til at besvare emails. Anders forhander Chario, og kan garanteret finde svar på dit spørgsmål.

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 24 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hmmm....hvad vil du vide mere? Du har fået et svar fra mig på ca. pris og på hvorfor der (forhåbentligt på dine også) er gummidutter i bunden mht.
til basrefleksporten! Vær lidt mere specifik........
vh
shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Cleve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

shotty.: når du skriver .: Nyprisen var vist en små 1800 kr stk såvidt jeg
husker....

Så læser jeg det som om du ikke ved hvad du snakker om.: Men at du måske engang har hørt en jurnalist snakke om et rygte som han har hørt fra sin nabo som har læst det på en seddel som vedkjommende har fundet på vejen. at der vis nok var en højttaler model som kostede 1800kr.

Så når jeg spørger.: Hvem har data på disse højttalere. hvad har de mon kostet fra nye. forventer jeg ikke at få personlige meninger eller lign. så forventer jeg saglige kilder.

ps. jeg er meget glad for at du første gang skrev til mig. meeen når du skriver.: Vær lidt mere specifik, bliver jeg irriteret, og kan derfor kun sige, læs mit første indlæg igen.

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Cleve skrev:

shotty.: når du skriver .: Nyprisen var vist en små 1800 kr stk såvidt jeg
husker....

Så læser jeg det som om du ikke ved hvad du snakker om.: Men at du måske engang har hørt en jurnalist snakke om et rygte som han har hørt fra sin nabo som har læst det på en seddel som vedkjommende har fundet på vejen. at der vis nok var en højttaler model som kostede 1800kr.

Så når jeg spørger.: Hvem har data på disse højttalere. hvad har de mon kostet fra nye. forventer jeg ikke at få personlige meninger eller lign. så forventer jeg saglige kilder.

ps. jeg er meget glad for at du første gang skrev til mig. meeen når du skriver.: Vær lidt mere specifik, bliver jeg irriteret, og kan derfor kun sige, læs mit første indlæg igen.

god stil du lægger for dagen som nyt medlem på hifi4all

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Cleve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

okay Mofo68 og djaan

Jeg giver jer ret i at min besked ikke helt er så venlig, dog må jeg sige at hvis jeg er så barnlig og irriterende at høre på hvorfor så skrive til mig, er det fordi i ikke har noget liv eller er det bare fordi i vil chatte? jeg troede jeg havde skrevet mit indlæg som et informations spørgsmål og ikke som et oplæg til debat. prøv evt. under google og søg under "chat rum" så er jeg sikker på at der også vil være plads til jer.

Mercury.

Nice indlæg. dog er det ikke helt den model desvære men mage tak for hjælpen...  dog fadt jeg under kæmpe linket du gav mig mine højttalere, men er vi enige om at det er et brugt markede ligende DBA.dk bare på/i Hollandsk. svært for mig at læse hehe. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes