| Forfatter |
|
Xipzou Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville i gæve folkens vælge hvis i stod og skulle bruge et sæt højtalere og budgettet er super stramt!!
skulle gerne kunne møde disse krav:
- Høj WAF
- Max 2k for et sæt (snøft)
- Skulle evt. kunne hænge på en væg.
- Kunne fungere som front højtalere i et SS set-up (drevet ef en AVR 1505 H/K) og evt flyttes om som baghøjtalere senere hen (når der bliver plads til gulv højt. igen)
- Brugt/nyt no prob!! bare lyden er sweet!! (har en billig subwoofer der kan hjælpe med bunden men den ville jeg gerne arkivere i en dertil indrettet CONTAINER!!!)
Har selv kigget på fx
-Argon 7220
-DALI Concept 2
-B&W DM303
Er der nogen af disse som i folkens tænker HEY dem skal su se at få købt/hørt???
eller gerne noget helt andet jeg slet ikke havde skænket en tanke???
å forhånd tak for jeres evt. svar 
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud kunne være B&W DM601 skulle meget gerne kunne fås brugt indenfor dit budget (ca.1000-1500 afh. om det er S2 eller S3) og spiller iøvrigt glimrende sammen med H/K. Den har også basporten på forsiden og kan derfor hænges på væggen. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoh!!
har dog lidt problemer med at se dem til salg brugt (må lede lidt mere når jeg kommer hjem)
Altså det skal være med forudvendt basport!!
ellers andre små fif som burde værelogiske ved den slags??
og tak for repsonsen (so far so good)
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste forslag er Rega R1. Den kan godt hænges på væggen, selvom den har en lille basport bagtil. Det er en super højtaler, som bare imponere selvom den ikke ser ud af så meget.
Ellers er der Monitor Audio Radius serien er meget flotte og spiller også fint. Fåes i mange forskellige finish og der medfølger smart vægbeslag.
Det er mine bud
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Snell K eller KII eller (bedre, men kræver absolut brug af ekstra suwoofer) Snell Q. De er begge helt lukkede, og meget musikalske. Model Q blev udviklet til at være så tæt på model A som muligt, men næsten helt uden bas. Det vil sige, meget kompakt og meget tungt kabinet, og slet ikke nogen ekstra pukkel på basgengivelsen, som ellers er nødvendig for at få små højttalere til at lyde som om de kan gengive dyb bas. Hermed har Q også forudsætningen for at arbejde virkelig godt sammen med en sub, da der ikke kommer noget løft i øvre bas, som ikke lader sig fjerne med noget fornuftigt middel, som kan betale. K er beregnet til at arbejde uden sub, og er noget større, men stadig kompakt. De bør begge kunne fås til dit budget, men Q er der ikke solgt ret mange af.
Ellers er de små Paradigm (Atom og en model til) rigtig charmerende små højttalere, og de var i sin tid i Hifiklubben også under dit budget.
Også de små Chario er gode, uden at jeg kan komme med et modelnavn. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KANON!!
så det jeg syntes at kunne læse/forstå at det ville være bedre for mig at snuppe et sæt brugte i forhold til den "ekstra" sikkerhed der er i at købe dem fra nye???
Gode bud iøvrigt og takker!!
|
| Til top |
|
| |
A380 Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, hov, var ikke lige med på reglerne her. Anyways, små gode højttalere - prøv Warfdale Diamond - super gode til prisen - og når du bliver lidt rigere, så de cornered højttalere jeg nævnte i den besked der blev slettet. Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he takker for hjælpen folkens
valget blev efter div gennemlytninger på B&W dm 600 s3 :-)
sat ned til 999 i HFK..
lyder sku GODT!!! (mangelr bare lidt stereojuice men det er en anden tråd)
|
| Til top |
|
| |